۸۱۷۱۳۶
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

روزنامه مردم سالاری: حذف نرده ذوق‌زدگی ندارد

« ذوق زدگی تنها برای حذف دو ردیف نرده! » عنوان سرمقاله روزنامه مردم سالاری به قلم همایون طیاری‌آشتیانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید.

« ذوق زدگی تنها برای حذف دو ردیف نرده! » عنوان سرمقاله روزنامه مردم سالاری به قلم همایون طیاری‌آشتیانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید.

داستان از قبل از شروع برگزاری نماز جمعه این هفته تهران شروع شد. انتشار عکس‌هایی از مصلای تهران در فضای مجازی که به حذف نرده‌های میان مردم و مسئولین اشاره داشت و نهایتا برگزاری اولین نماز جمعه به امامت حجت‌الاسلام حاج علی اکبری. اما این تمام ماجرا نبود بلکه شروع یک بزرگ نمایی توسط رسانه ملی‌ای بود که بدون اشاره به چرایی نصب و عدم حذف این موانع در تمام این سال‌ها و در اکثر مصلاهای کشور، تصمیم داشت یک حرکت ساده را به یک حرکت انقلابی بزرگ مبدل سازد.

سال‌های طولانی است که با توجه به امنیت پایداری که در کشور حاکم است نرده‌های میان مردم و مسئولین در مراسم مختلف نه تنها به عنوان یک مانع در مقابل اقدامات آشوب‌گرایانه و تروریستی قابل باور و پذیرش نیست بلکه این موانع تنها بیانگر جدایی مسئولین از مردم و نه مردم از مسئولین بوده و هست چرا که هنوز هم با تاکید امام جمعه جوان تهران وجود یک ردیف از نرده‌ها ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود.

بی‌تردید برداشته شدن بخشی از موانع، هرچند با تاخیر چندین ساله، گام مثبتی است ولی ذوق زدگی بیش از حد رسانه ملی و بزرگنمایی‌های صورت گرفته نمی‌تواند به پاک کردن صورت مسئله چرایی نصب این موانع ظاهری در مراسم‌های مختلف و اساسا چرایی دور شدن مدیران کشور از توده مردم چه از نظر ظواهر زندگی و چه به لحاظ اخلاقی و رفتاری بینجامد.

در حالی که در تمام ایام پس از دفاع مقدس و به خصوص در سال‌های اخیر شاهد افزایش شکاف میان اکثر تصمیم‌گیران و ولی نعمتان آنان چه در برخورداری از سفره انقلاب و چه از لحاظ اخلاقی و رفتاری هستیم، بزرگنمایی یک حرکت ساده در حذف تنها دو ردیف نرده در یک مصلا که البته قابل تامل و اقدامی مناسبت است و تشبیه آن به حرکتی انقلابی تنها می‌تواند به تقلیل انتظارات و محدود کردن رفتارهای انقلابی و آرمانگرایانه به اقدامات ظاهری منجر شده و مروج رفتارهای عوام پسند در آینده باشد در حالی که توقع به حق مردم پاسخگویی به چرایی نصب اولیه نه تنها موانع ظاهری در اکثر مراسم‌های مذهبی و غیر مذهبی بلکه چرایی ایجاد و افزایش فاصله و شکاف میان مدیران کشور با مردم در همه امور است، که مدیران رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی باید خود را مکلف به پاسخگو کردن مدیران نظام در این خصوص بدانند.

متاسفانه رواج اشرافیگری و خود حق پنداری و نگاه از بالا به مردم و بی توجهی به پاسخگویی در مقابل سیل سوالات و خواسته‌های به حق مردم، در بسیاری از مدیران کشور نهادینه شده که حذف تنها دو ردیف نرده در مصلای تهران نمی‌تواند دلیل محکمی برای شور وشعفی باشد که صدا و سیما با رفتاری کلیشه‌ای که بارها در طرح موضوعات مختلف از آن رسانه شاهد بودیم سعی در القای آن به جامعه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناآشنا

      باید محافظین شخصیتها حذف بشوند

    • بدون نام

      مرد 55 ساله جوان نیست.

    • بدون نام

      فاصله طبقاتی رو بر دارند نه نرده نماز جمعه را

    • آسا

      چرا نداره،،، وقتی اقایان هر بلایی سر مردم میارین و میدونن اگر کسی پی برد به خیانت یا ظلم یا اشتباهاتشون در نهایت ی عذر خواهی میکنن

    • بدون نام

      کمر دولت نشکنه زیر بار برداشتن نرده صلوات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببنیدچقدرعقبیم که ازورداشته شدن نرده ذوق میکنیم مسولین اصلا طلبان غرب زده که اینقدرغرب واروپارومیگن والگوقرارمیدهن والکی ژست روشن فکری میگیرن چرااین چیزهای خوب غرب واروپاروکه ریس جمهوراشون بدون محافظ ومثل مردم عادی فروشگاه میرن ومتروسوارمیش دوچرخه سوارمیشن این چیزهای خوبشم بگین ...وگزینش نکنیدبرای توجیح کارهای بدوضرردارش وقانون واجرامیکنن...

    • نوید

      خخخخ.خیلی مسخرس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج