۸۱۷۲۷۷
۵ نظر
۵۰۲۶
۵ نظر
۵۰۲۶
پ

شهری که دفتر ثبت طلاق ندارد

عدم رغبت به تاسیس دفتر طلاق در شهرضا و بالا رفتن سن امید به زندگی در شهرضا از مهم‌ترین مطالبی بود که در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرضا عنوان شد.

خبرگزاری فارس: علیرضا صدری عصر امروز در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا با اشاره به این‌که ارائه دهنده آمار حیاتی اداره ثبت احوال است، اظهار داشت: ثبت وقایع ولادت و فوت در مهلت قانونی خود از مهمترین وظایف اداره ثبت احوال است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرضا با اشاره به وجود یک جامعه آماری موزون در شهرستان شهرضا افزود: به دلیل وجود این جامعه آماری موزون شهرستان شهرضا یکی از شهرستان‌های پایلوت برای برنامه‌ریزی‌ها در استان اصفهان است.

وی با اشاره به آمار ثبت وقایع حیاتی شهرضا در ۹ ماهه سال ۹۷، بیان کرد: در این مدت یک هزار و ۷۰۱ ولادت در شهرضا ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته هزار و ۸۱۴ ولادت بوده و منفی ۶.۲ درصد کاهش داشته است.

صدری با بیان این‌که در ۹ ماهه سال ۹۷ در شهرضا ۶۱۳ وفات ثبت شده است، افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۶۲ واقعه بوده که وفات در ۹ ماهه امسال منفی ۷.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرضا با اشاره به آمار ازدواج در ۹ ماهه سال ۹۷ در شهرضا گفت: در این مدت ۸۴۴ واقعه ازدواج در شهرضا ثبت شده که نسب به مدت مشابه سال گذشته که ۹۷۵ واقعه بوده منفی ۱۳.۴ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان این‌که به دلیل نبود دفتر طلاق در شهرضا آمار این واقعه را نداریم، بیان کرد: دفتر طلاق در شهرضا هنوز ایجاد نشده، اما در دست پیگیری و اقدام است، سر دفتران در شهرضا حاضر به تأسیس دفتر طلاق نیستند اما تا یکسال دیگر این دفتر تأسیس می‌شود.

صدری با اشاره به این‌که کارت ملی هوشمند تا آخر امسال مهلت برای ثبت‌نام و تکمیل مراحل آن دارد، گفت: بر اساس آمار تعداد واجدان شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در شهرضا ۱۲۸ هزار نفر هستند و تاکنون برای۹۶ هزار نفر از مردم شهرضا کارت ملی هوشمند صادر شده است.

صدری با اشاره به این‌که برای ۷۰ درصد از مردم شهرضا کارت ملی هوشمند صادر شده و ۳۰ درصد از مردم هنوز اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند نکرده‌اند، عنوان کرد: کارت هوشمند ملی یک تراشه دارد که اطلاعات در آن ذخیره شده و تمام کارت‌های شناسایی موجود در این کارت تجمیع خواهد شد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرضا با تأکید بر این‌که از ابتدای سال آینده کارت‌های ملی قدیمی دیگر اعتبار ندارد، ادامه داد: افرادی درخواست کارت ملی هوشمند کرده‌اند و کارت آن‌ها نیز صادر شده اما برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند، اعتبار کارت‌های ملی قدیمی این افراد از پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور حذف شده است.

بیماری‌های قلبی و عروقی اولین علت مرگ و میر در شهرضا

رویا رهیده در ادامه جلسه با بیان این‌که از سال ۱۳۸۲ تاکنون نرم‌افزار کشوری ثبت فوت ایجاد شده است، افزود: تمام گواهی‌های فوت و جواز دفن را شبکه بهداشت و درمان شهرضا پس از اخذ از شهرداری در این سامانه ثبت می‌کند.

مسؤول واحد آمار شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان این‌که آمار فوت هر ماه ثبت سامانه می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی اولین علت مرگ و میر در شهرضا است و بعد از آن تصادفات و بیماری‌های تنفسی است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی میانسالان در شهرستان شهرضا، تصریح کرد: این کمیته تشکیل شده تا علت مرگ افراد در سنین ۳۰ تا ۷۰ سال بررسی شود، جمعیت میانسالان، جمعیت فعال جامعه محسوب می‌شوند.

بالا رفتن سن امید به زندگی در شهرضا

محمد حسین داراب در ادامه جلسه با بیان این‌که مرجع برنامه‌ریزی برای هر کشور داشتن اطلاعات درست است، بیان کرد: در سال ۱۲۹۵ اولین سازمان ثبت‌احوال در کشور به‌تصویب رسید و در سال ۱۲۹۷ نخستین شناسنامه به نام فاطمه ایرانی در کشور صادر شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرضا با اشاره به نقش محوری ثبت به موقع وقایع حیاتی در امور توسعه‌ شهرستان شهرضا، تصریح کرد: استخراج آمار دقیق و منظم وقایع مربوط به آنان رکن مهمی در دقت برنامه‌ریزی‌ها است.

وی با اشاره به رشد منفی وفات در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، خاطرنشان کرد: کاهش این آمار نشان می‌دهد که سن امید به زندگی در شهرضا بالا است و حوزه سلامت فعالیت خود را به خوبی در شهرضا انجام داده است.

کراهت سردفتران شهرضا از ایجاد دفتر طلاق

آرزو قوامی نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از عدم ایجاد دفتر طلاق در شهرضا گفت: نبود آمار طلاق در شهرضا سبب نمی‌شود که این آسیب اجتماعی در این شهر وجود ندارد.

مسؤول دفتر اجتماعی فرمانداری شهرضا با تأکید بر این‌که احصای آمار طلاق در شهرضا یک ضرورت است، افزود: حجم انبوهی از پرونده‌های دادگستری مربوط به طلاق است ولی سردفتران شهرضا به شدت از ایجاد دفتر طلاق کراهت دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ولی

      باسلام چرادروغ میگید عین سگ.شهرضا بیش ازبیست دفتر طلاق دارد.

    • بدون نام

      خوب شهرستان سراب از آذربایجان شرقی هم دفتر دلاق ندارد اگر طلاقی صورت بگیرد باید برند به اردبیل یا بستان آباد

    • بدون نام

      چه بد

    • بدون نام

      با اون لهجه شیرین و قشنگ

    • بدون نام

      ضمنا نخستین دفترخانه ثبت طلاق در شهرستان شهرضا دردفترخانه ثبت ازدواج 111 این شهرستان افتتاح شد.جهت اطلاع عموم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج