جاباما
۸۱۷۵۰۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بیش از ۳۰ دستگاه مجهز به اینترنت ۵G در راهند!

غول تراشه سازی کوالکام در نخستین روز از آغاز بکار رسمی نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ لاس وگاس از عرضه بیش از ۳۰ دستگاه مبتنی بر فناوری شبکه ۵G خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ قرار است در تاریخ ۸ تا ۱۱ ژانویه سال جاری میلادی در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برگزار شود که میزبان شرکت‌های بزرگ و غول های تکنولوژی متعددی در جهان خواهد بود تا از جدیدترین محصولات خود رونمایی و پرده‌برداری کنند.

شرکت کوالکام بعنوان بزرگترین شرکت تراشه سازی در جهان در جریان نمایشگاه لاس وگاس به تازگی اعلام کرده است که بالغ بر ۳۰ دستگاه مبتنی بر فناوری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G در سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه و ارائه خواهد شد.

این غول تراشه‌سازی همچنین خاطرنشان کرده است که سال ۲۰۱۹ سال اینترنت ۵G خواهد بود و دستگاه‌های متعددی در سال جاری میلادی عرضه می‌شوند که همگی به این فناوری تجهیز شده‌اند.

بر اساس گفته‌های کوالکام، این شرکت توانسته است تقریبا تمامی قراردادهای تراشه مربوط به فناوری اینترنت ۵G در سال ۲۰۱۹ را با موفقیت به امضا برساند.

اینتل بعنوان بزرگترین رقیب شرکت کوالکام، نیز پیشتر از ساخت و تولید مودم های اینترنت ۵G سخن گفته بود که حالا اخیرا در کنفرانس خود از افزایش تلاش های خود در خصوص توسعه این فناوری خبر داده است.

بر اساس گزارش وب سایت venturebeat، با توجه به آنکه کارشناسان و تحلیلگران قبل از آغاز بکار نمایشگاه CES۲۰۱۹ نیز پیش بینی کرده بودند که اینترنت ۵G یکی از محورهای اصلی و کلیدی معرفی محصولات شرکت های مختلف در جریان این نمایشگاه خواهد بود، بنابراین به نظر می‌رسد که ادعای کوالکام نیز بی‌اساس نبوده و دستگاه‌های مذکور که قرار است از فناوری شبکه ۵G پشتیبانی کنند، از تراشه و مودم های کوالکام استفاده خواهند کرد.

البته این در حالیست که سامسونگ نیز پیشتر اعلام کرده بود که تراشه و مودم های اختصاصی ۵G خود را توسعه داده است که البته گفته می شود تراشه و سخت افزارهای مودم ۵G توسعه داده شده توسط کوالکام سازگاری و تناسب بهتری با شبکه نسل پنجم اینترنت همراه در ایالات متحده آمریکا داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج