جاباما
۸۱۷۶۱۸
۴ نظر
۵۲۳۸
۴ نظر
۵۲۳۸
پ

رابطه مجازی چه عواقبی دارد؟

چت کردن نقطه شروع آشنایی اینترنتی است. ابزاری که از نظر خیلی‌ها وسیله مناسبی برای برقراری ارتباط با افراد مختلف به شمار می‌رود و حتی برای انتخاب شریک زندگی خود هم به آن متوسل می‌شوند. اما این نوع ارتباط مضراتی را دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده ایم.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: چت کردن نقطه شروع آشنایی اینترنتی است. ابزاری که از نظر خیلی ها وسیله مناسبی برای برقراری ارتباط با افراد مختلف به شمار می رود و حتی برای انتخاب شریک زندگی خود هم به آن متوسل می شوند. اما این نوع ارتباط مضراتی را دارم که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم.

رابطه مجازی چه عواقبی دارد؟

به راحتی دروغ می شنوید

در دنیای مجازی، شما هیچگونه ارتباط مستقیمی با طرف مقابل تان ندارید. نه او را دیده اید و نه می شناسید، بنابراین او به راحتی می تواند هر گونه حقیقتی را از شما پنهان کند. سن، قد، شغل، محل زندگی یا حتی جنسیت طرف مقابل تان هم می تواند با آنچه شما می شنوید، زمین تا آسمان فرق داشته باشد. بنابراین بهتر است که خیلی به حرف هایی که طرف مقابل تان می زند، اعتماد نکنید.

احتمال «نه» شنیدن زیاد است

شما در دنیای مجازی با افراد زیادی در ارتباط اید. اگر به دنبال یک شریک زندگی در میان آنها برای خود می گردید، طبیعی ست که باید جسارت به خرج داده و جلو بروید. اما از آنجا که شما طرف مقابل تان را ندیده و نمی شناسید و از شرایط او بی خبرید، احتمال این که «نه» بشنوید، زیاد است. در حقیقت، به همان اندازه که شما گزینه های زیادی در دنیای مجازی دارید، به همان اندازه هم احتمال نه شنیدن شما زیاد است. بنابراین از همان ابتدا خودتان را برای هر نوع پاسخی آماده کنید.

خودتان را با دیگران مقایسه می کنید

قبل از این که ما غرق دنیای مجازی شویم، زنان و مردان جذاب را تنها در فیلم ها یا مجلات می دیدیم اما حال به عکس پروفایل هر کسی نگاه بیاندازیم، می بینیم که از ما بهتر است. آنها به مسافرت، رستوران و میهمانی های آنچنانی می روند و بیشتر از ما به خودشان می رسند و شادترند، اما واقعیت این است که آنها تنها توهمی بیش نیست. حتی اگر برخی از آنها واقعیت داشته باشند، شما نباید خودتان را با آنها مقایسه یا به آنها حسادت کنید زیرا این کار تنها شما را افسرده می کند. بنابراین اگر می خواهید با فردی ارتباط برقرار کنید، گول عکس های او را نخورید، سعی کنید او را بیشتر بشناسید، سپس تصمیم بگیرید. فردی که شما را بخواهد نیز دل به عکس های دیگری نمی دهد. بنابراین دست از مقایسه کردن بردارید.

رابطه مجازی چه عواقبی دارد؟

گول می خورید

بدون شک همه افرادی که با شما ارتباط برقرار می کنند، هدفی مانند شما ندارند. برخی از آنها هستند که به هدف کلاهبرداری در دنیای مجازی فعالیت می کنند. از این رو آنها در ابتدا به گونه ای رفتار می کنند که شما به آنها اعتماد کنید اما پس از مدتی دست شان رو می شود و می بینید که تنها به هدف سواستفاده از شما وارد رابطه شده اند.

رابطه بلند مدتی نخواهید داشت

تحقیقات نشان داده که رابطه های مجازی دوام زیادی ندارند. افرادی که از طریق دنیای مجازی با هم وارد رابطه می شوند نسبت به افرادی که رو در رو همدیگر را ملاقات می کنند، دعواهای بیشتری را در رابطه تجربه خواهند کرد. طبق آمار، این افراد احتمال جدایی شان در اولین سال پس از ازدواج، ۲۸% بیش از دیگران است.

سخت گیرتر می شوید

از آنجا که گزینه های زیادی در دنیای مجازی وجود دارد، افراد خیلی راحت و به دلایلی کوچک، رابطه شان را بهم می زنند و به دنبال فرد دیگری می گردند. تصور کنید که شما در دنیای واقعی فردی را دیده اید و با او وارد رابطه شده اید، آیا به سادگی و سر مشکلات کوچک رابطه تان را با او بهم می زنید؟ مطمئنا خیر. اما دنیای مجازی با پیشنهادهای متنوعی که در مقابل مان قرار می دهد، ما را سخت گیرتر می کند.

رابطه مجازی چه عواقبی دارد؟

انتظارات تان غیرواقعی می شود

زمانی که شما چت کردن با فردی را آغاز می کنید، از آنجا که او را نمی شناسید و هیچ زاویه دیدی از او ندارید، سعی می کنید که از حرف های او تصویرسازی کنید. تحقیقات نشان داده که اگر چت دو نفر تا قبل از این که همدیگر را حضوری ببینند، بیش از 17 روز به طول بیانجامد، انتظارات غیر واقعی را به همراه خواهد داشت. در این مدت، شما مدام شخصیت ایده آل تان را در ذهن می سازید اما زمانی که او را از نزدیک می بینید، می فهمید که تمام تصورات تان خیالی بیش نبوده است.

احتمال بهم زدن رابطه زیاد است

به همان سادگی که فردی در شبکه های اجتماعی به شما نزدیک می شود، به همان سادگی هم می تواند شما را ترک کند. از آنجا که هیچ ارتباط مستقیمی میان شما و طرف مقابل تان وجود ندارد، او خیلی راحت می تواند به طور ناگهان زیر همه چیز بزند و از زندگی شما محو شود که در این شرایط دست شما به هیچ چیزی بند نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      اتفاقا بهتر

    • بدون نام

      ولی من از این طریق ازدواج کردم و از ازدواجمم راضی ام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        5 سال دیگه رو ببین

    • بدون نام

      کدوم آدمی احمق وجود داره که اینا رو ندونه ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج