۸۱۷۶۷۴
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

واشنگتن پست: ریاض آماده پذیرش اسد است

روزنامه واشنگتن پست با تاکید بر اینکه سال ۲۰۱۸ میلادی برای بشار اسد رئیس جمهور سوریه سال غلبه بر چالش ها بود و آینده وی بهتر از گذشته است ، نوشت، عربستان که در طول جنگ سوریه پیش قراول حامیان مخالفان نظام حاکم بر سوریه بود، اکنون برای پذیرش اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه بیشترین اعلام آمادگی را کرده است.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه واشنگتن پست با تاکید بر اینکه سال ۲۰۱۸ میلادی برای بشار اسد رئیس جمهور سوریه سال غلبه بر چالش ها بود و آینده وی بهتر از گذشته است ، نوشت، عربستان که در طول جنگ سوریه پیش قراول حامیان مخالفان نظام حاکم بر سوریه بود، اکنون برای پذیرش اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه بیشترین اعلام آمادگی را کرده است.

در این مقاله که با عنوان ' اسد جایگاه خود را بازیافته است ' در شماره روز سه شنبه واشنگتن پست به چاپ رسید، آمده است : اسد در سال ۲۰۱۸ توانست به کمک ایران و روسیه بخش های بزرگی از خاک سوریه را بازگرداند و با قدرت گرفتن دوباره در سوریه حاکمیت خود را حفظ کند.

این روزنامه با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از شرق سوریه و اعلام آمادگی کشورهای عربی برای از سرگیری و بهبود روابط با این کشور سال ۲۰۱۸ را سالی موفقیت آمیز برای اسد توصیف کرد و نوشت،

سفر 'عمر البشیر' رئیس جمهور سودان به دمشق و نیز بازگشایی سفارت امارات در دمشق و اعلام آمادگی کویت و بحرین برای بازگشایی سفارت هایشان در سوریه از جمله این موفقیت ها است.

از سوی دیگر از سرگیری پروازهای دمشق- تونس و نیز بازگشایی گذرگاه 'نصیب' ( گذرگاه مرزی لبنان و اردن ) و بهبود روابط تجاری میان دو کشور و بازگشت احتمالی سوریه به 'اتحادیه عرب' گواه بر این است که اسد در منطقه منزوی نشده است.

واشنگتن پست در ادامه این مقاله خود نوشت: عربستان که در طول جنگ سوریه پیش قراول حامیان مخالفان نظام حاکم بر سوریه بود، اکنون برای پذیرش اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه بیشترین اعلام آمادگی را کرده است.
پیش بینی می شد که نظام سوریه در جامعه جهانی منزوی شود اما این امر حتی در سخت ترین سال های جنگ سوریه که گروه های مخالف نظام اسد (گروه های تروریستی) بر بخش هایی از سوریه سیطره یافته بودند نیز اتفاق نیفتاد.

روزنامه مزبور ادامه داد، بحران سوریه از 6 بهمن 1389 (26 ژانویه 2011) شروع شد. ارتش سوریه به کمک جبهه مقاومت توانست پس از هفت سال مبارزه با گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان بخش های وسیعی از خاک این کشور را بازپس بگیرد.

پس از پیروزی ارتش سوریه و برقراری ثبات و امنیت در این کشور، بسیاری از کشورهای عربی برای از سرگیری روابط با دمشق اعلام آمادگی کردند.

در همین راستا، عمر البشیر رئیس جمهوری سودان در دسامبر 2018 برای گفت وگو با مقام های سوری وارد دمشق شد و مورد استقبال بشار اسد رئیس جمهوری این کشور قرار گرفت. وی اولین رئیس جمهور عربی است که پس از آغاز بحران سوریه در سال 2011 میلادی به دمشق سفر کرده است.

امارات نیز در دسامبر 2018 پس از هفت سال به طور رسمی سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد.

در همین حال پرواز شرکت های هواپیمایی دمشق با دیگر کشورها نیز از سر گرفته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این هم سناریویی علیه ایران است... و این مهم هم کلا زیر سر روسیه است که هم با گرگ بره می‌خورد و هم با چوپان گریه می کند.

    • بدون نام

      دیدی گفتیم به این عربا نباید اعتماد کرد تو این میان فقط سرما بدبختا بی کلاه موند از احساسات پاک جونا استفاده کردن و بردنشون عراق سوریه کشتن بدبخت مردم بدبخت جونا

    • علی

      وای...دیدن داره روزی که بشار اسد با محمد بن سلمان فالوده بخورن..و ..ً

    • بدون نام

      ایرنا یا خبرگزاری باید تحلیل بکنه تلویزیون که کارتن پخش میکنه و یک شبکه فراجناحی هم توش نیست!! اگه اسد با عربستان اشتی کنه یعنی بهم خوردن معادلات ا! سودان واسطه میشه میره با بشار برا اشتی ؛سوریه هم نماینده وزرات دفاع خودشو میفرسته ایران و ایران م واسطه اشتی طالبان با دولت افغانستان ! این وسط فقط دولت افغان و تحلیگران میگن دیدار با عبداله یه چاق سلامتی و عغر بخیر بوده

    • بدون نام

      اگر اسد برود یا مانند خاشقچی میشود یا مانند جمیل نخست وزیر لبنان بازداشت ویا مانند رئیس جمهور مستعفی مزدوریمن ازش سوء استفاده خواهد شد .
      خطر خطر گذشته آینه آینده است
      اعتماد به دشمن شقی حماقت محض است وبس

    • بدون نام

      روزی که اسد اب پاکی رو دستتون بریزه نزدیکه .اونوقت برای خودتان چه پاسخی دارن

    • خزایی

      هر بار دیدید دشمن عقب کشیده و در خط دشمن سکوت هست بدونید که این آرامش قبل از طوفانه
      احتمالا اعراب و مخصوصا عربستان در حال توطئه مجدد برای سوریه هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج