۸۱۷۹۳۶
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

محیط زیست: مجوز قتل‌عام حیات‌وحش را نداده‌ایم

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با برنا گفت: سازمان محیط زیست مجوز قتل عام حیات وحش را صادر نکرده است.

خبرگزاری برنا: معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با برنا گفت: سازمان محیط زیست مجوز قتل عام حیات وحش را صادر نکرده است.

حمید ظهرابی معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد اخبار مربوط به صدور بی‌ضابطه مجوزهای شکار توضیح داد: متاسفانه برخی اشخاص و رسانه‌های جهت‌دار، در ماه‌های گذشته سعی کردند تا اخبار مربوط به صدور پروانه‌های شکار را به گونه‌ای منتشر نمایند که انگار سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به صدور مجوز قتل عام و کشتار حیات وحش و برقراری آزادی مطلق و بی‌حد و حصر شکار در مناطق و زیستگاه‌های طبیعی نموده که این امر، سیاه‌نمایی مطلق بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد.

بدون تردید، در دهه ۱۳۵۰، جمعیت حیات وحش در مناطق و زیستگاه‌های طبیعی کشور به مراتب بیشتر از امروز بود که این امر در اظهارات برخی از منتقدین به سیاست‌های اخیر سازمان مکررا مورد اشاره و بعضا سوءاستفاده جهت تاثیرگذاری بر احساسات افکار عمومی قرار گرفته اما اولا کاهش جمعیت حیات وحش نه به دلیل شکار مجاز که به دلایلی مانند شکار بی‌رویه و غیرقانونی گسترده و اشغال زیستگاه‌ها توسط دامداران سنتی و در دهه اول پس از انقلاب، افزایش سلاح‌های شکاری و غیرشکاری در جامعه، تخریب و دست‌اندازی گسترده زیستگاه‌های طبیعی، تغییر کاربری اراضی و از بین رفتن بسیاری از کریدورهای حیاتی و زیستی حیات وحش، توسعه جاده ها به مناطق بکر طبیعی و ساخت و سازهای گسترده عمرانی و توسعه‌ای در این مناطق.

عدم رعایت حقوق و سهم حیات وحش از منابع زیستی طبیعی و بسیاری از اقدامات غیر اصولی دیگر صورت پذیرفته و ثانیا زیستگاه‌های طبیعی برجای مانده و کمتر دست اندازی شده خصوصا در دو دهه اخیر، با تثبیت ساختار و جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست، به روزرسانی قوانین، جذب محیط‌بانان و برنامه‌ریزی برای حفاظت از زیستگاه‌ها و حیات‌وحش و افزایش علاقه جامعه به حیات‌وحش وضعیت نسبتا مناسب‌تری نسبت به وضعیت اوایل دهه ۱۳۶۰ داشته است.

وی در ادامه افزود: این واقعیت را هم نباید از نظر دور داشت که شرایط اقلیمی، اقتصادی و اجتماعی، رشد جمعیت، توسعه و افزایش نیازهای جامعه نیز نسبت به چهاردهه گذشته به کلی متفاوت است. در حال حاضر روند نزولی و کاهشی جمعیت حیات وحش در اکثر مناطق چهارگانه سازمان متوقف یا ثابت گردیده و در بسیاری از مناطق روند افزایشی و صعودی داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو این کی به کی
      هر کسی سرجای خودش نیست

    • بدون نام

      شماها طرفدار محیط زیست.نیستین.با ان مدیریت غلط ربشه .
      محیط راخوشک کردین
      مگه کورهستین.درکشورهای مردم چطور مراقبت میشه.

    • بدون نام

      خوب، حالا که خودتون میدونین پس از انقلاب حیات وحش در معرض تهدید قرار گرفته، چرا باز هم مجوز شکار به خارجیها و آقازاده های داخلی میدین که باقیمانده را هم منقرض کنند؟ یعنی درآمدش آنقدر زیاده که نمی‌توانید ازش بگذرین؟

      پاسخ ها

      • سولماز

        آیا درآمد برای نسل بعد می مونه یا یه محیط زیست زیبا و سالم؟ پول خرج می شه و می شه جایگزینش کرد ولی بعد از انقراض یک گونه دیگه هیچ وقت نمی تونید جایگزینی براش پیدا کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج