۸۱۸۰۱۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

اسکریپال، همچنان محور مناقشه لندن و مسکو

روس ها مدعی هستند با گذشت ۱۰ ماه از مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس و دخترش در انگلیس که منجر به شدیدترین تنش های دیپلماتیک میان روسیه و غرب شد، هنوز لندن هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو ارایه نکرده بنابراین این حادثه جعلی است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی سفارت روسیه در انگلیس که معمولا نامی از وی در بیانیه ها برده نمی شود، دیروز مدعی شد که انگلیس سرگئی اسکریپال و دخترش را پنهان کرده و هیچ اطلاعاتی در مورد پرونده مسمومیت آنها به طرف روس ارایه نمی دهد.

در همین حال رسانه های انگلیس دو روز پیش اعلام کردند که بر روی خانه سرگئی اسکریپال در سالزبری گنبدی برای عایق بندی خانه در حال احداث است و سقف خانه تخریب و از بین می رود.

علاوه بر آن تمام زباله های ساختمانی حاصل از تخریب سقف خانه اسکریپال نیز بسته بندی و منتقل شده است.
سرگئی اسکریپال یک سرهنگ سابق سازمان اطلاعات ارتش روسیه که به جرم خیانت به این کشور و تحویل فهرستی از عوامل اطلاعاتی روسیه به غرب به 13 سال زندان محکوم شده بود در سال 2010 در جریان مبادله جاسوس ها به آمریکا تحویل داده شد و در انگلیس زندگی کرد.

چندی پیش ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در واکنش به پرسش خبرنگاران برای مطرح کردن عقیده خود در خصوص خیانتکاران گفته بود که این افراد بدتر از روسپی ها هستند و سزای کار خود را خواهند دید.

سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا روز چهارم ماه مارس سال 2018 (13 اسفند ماه 96چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری در روسیه) در سالزبری انگلیس مسموم شدند و دولت انگلیس در کمتر از 24 ساعت، روسیه را به دخالت در این حادثه متهم کرد.

روابط مسکو و لندن در 10 ماه گذشته برسر موضوع اسکریپال به پایین ترین سطح ممکن رسیده و این مساله به مهمترین موضوع انگلیس در سیاست خارجی تبدیل شده است هر چند که نتوانست از فشار اتحادیه اروپا بر دولت «ترزا می» به دلیل برگزیت بکاهد.

با این وجود دیپلمات های انگلیسی موفق شدند سران حدود 30 کشور غربی عمدتا عضو ناتو را مجاب کنند که حدود 150 دیپلمات روس را در حمایت از انگلیس از کشورشان اخراج کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج