۸۱۸۱۱۱
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

سردار رضایی: نیاز به دیوارکشی با همسایگان نداریم

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مرزهای کشور را نقطه عطفی برای سازش، تفاهم و دوستی با کشورهای همسایه برشمرد و گفت: هیچگونه تنش و ناامنی در مرزهای کشور نداریم.

خبرگزاری مهر: فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مرزهای کشور را نقطه عطفی برای سازش، تفاهم و دوستی با کشورهای همسایه برشمرد و گفت: هیچگونه تنش و ناامنی در مرزهای کشور نداریم.

سردار قاسم رضایی عصر چهارشنبه در نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان در بیله سوار استان اردبیل افزود: هم اکنون در تمام مرزهای کشور شاهد آرامش بوده و این مناطق حساس به مرزهای دوستی و سازش تبدیل شده است.

وی این مهم را نقطه مقابل تفکرات برخی کشورها برای دیوارکش با همسایگان خود برشمرد و یادآور شد: ایران به دلیل ایجاد صلح و دوستی و تفاهم در مرزهای خود نیاز به دیوارکشی ندارد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امروز با هیچ کدام از همسایگان خود خصومت و تقابلی نداریم، یادآور شد: تاکید ما این است که مرزهای کشور را به نقطه عطفی برای ارتقای دوستی و توسعه روابط با کشورهای همسایه تبدیل کنیم و در این زمینه موفق بوده ایم.

وی با بیان اینکه در این راستا تفکر و برنامه ای برای انسداد مرزی نداریم، بیان داشت: در این خصوص نوار مرزی ایران با همسایه های خود بویژه کشور جمهوری آذربایجان هم اکنون به عنوان الگو در تبدیل مرزها به مرزهای دوستی و توسعه روابط تبدیل شده است.

رضایی برقراری امنیت در نوار مرزی کشور را عاملی در توسعه مراودات و تبادلات بین همسایگان دانست و تاکید کرد: در حال حاضر روابط و تماس های سازنده و بسیار نزدیکی در همکاری های مرزی با کشور جمهوری آذربایجان داشته و این امر موجب توسعه روابط دو کشور شده است.

وی با بیان اینکه تعامل مرزی دو کشور هم اکنون در سطح بسیار بالایی قرار دارد، اضافه کرد: طی سال های اخیر نشست های مشترک بین مرزبانان دو کشور افزایش قابل توجهی داشته که فرآیند این امر موجب ارتقای پیوندهای دوستانه بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه از برگزاری جشن نوروز مشترک بین مرزبانان کشورمان و جمهوری آذربایجان در نوروز ۹۸ خبر داد و عنوان کرد: این جشن با حضور مرزنشینان، عشایر و مسئولان ایران و آذربایجان در نقطه صفر مرزی برگزار خواهد شد.

وی توسعه این روابط و تعاملات مرزی را از مهمترین اولویت های مرزبانی برشمرد و برلزوم استفاده از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، اشتراکات تاریخی و نیز توانمندی های مرزنشینان دو کشور در توسعه و تعمیق روابط موجود تاکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیستانی

      لازم به ذکر که مرز سیستان و افغانستان در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد دیوار کشی شده است اینکه ما دایه تر از مادر شده ایم جای تعجب دارد اگر دیوار بد است خوب برای ایران هم بد است

    • بدون نام

      شاید اونا نیاز دارند....

    • کارمند

      ایران که سالهاست بین مرز با افغانستان دیوار کشیده

    • بدون نام

      اگر بین مرزهای شرقی افغانستان و پاکستان با ایران دیوار کشیده میشد با ارزشترین چیزی که میتونست وجود داشته باشه رو بدست میاوردیم یعنی حفظ جان مرزبانان غیور این سرزمین و دیگر اینکه جلو قاچاق کالا و سوخت و مواد مخدر هم گرفته میشد و اگر یه حساب دو دو تا چهارتا کنیم متوجه میشیم که تمام هزینه ها برمیگرده . حفظ جان مردم ایران و مبارزه با مواد مخدر از ننایج حصار است

    • رضاعلی احمدی

      فرمانده مرزبانی دقیق از درگیری های مرزی پاکستان هرشب میدونه ولی نمی تونه دیوار بکشه چون مردمان منطقه بلوچستان ایستادگی میکنند و اختیارا مرزبانی هیچ کاره هسته

    • بدون نام

      آره نیازی نداریم . که راحت بیان مرزبان
      ها رو بدزدن و ببرن . یا به شهادت برسونن

    • بدون نام

      چون قبلا دیوارو کشیدیم

    • بیژن

      افغانستان که اصلا لازم نیست چرا که ما وافغانی یکی هستیم اصلا آنها صاحب کشور هستند ما نیز یه جهنم درهای برای خودمان پیدا می کنیم بیایند هربلایی می خواهند سر این سرزمین آرش ورئیس علی دلواری وکوچک خان جنگلی وبابا خان اردبیلی وباکری وشاهپور برزگر در بیاورند

    • بیژن

      افغانستان که اصلا لازم نیست چرا که ما وافغانی یکی هستیم اصلا آنها صاحب کشور هستند ما نیز یه جهنم درهای برای خودمان پیدا می کنیم بیایند هربلایی می خواهند سر این سرزمین آرش ورئیس علی دلواری وکوچک خان جنگلی وبابا خان اردبیلی وباکری وشاهپور برزگر در بیاورند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج