۸۱۸۲۵۹
۲۵ نظر
۵۰۱۵
۲۵ نظر
۵۰۱۵
پ

سانسور آتش زدن یک ایرانی توسط عراقی‌ها

تهیه‌کننده سریال «مینو» با اعلام اینکه در روزهای گذشته این سریال با سانسور صحنه‌های جنگی مواجه شده، گفت: چیزی که اکنون جزو دغدغه‌های صداوسیما برای پخش نشدن از تلویزیون به شمار می‌آید، خشونت جنگی است.

ایلنا: تهیه‌کننده سریال «مینو» با اعلام اینکه در روزهای گذشته این سریال با سانسور صحنه‌های جنگی مواجه شده، گفت: چیزی که اکنون جزو دغدغه‌های صداوسیما برای پخش نشدن از تلویزیون به شمار می‌آید، خشونت جنگی است.

مهدی همایونفر تهیه‌کننده سریال «مینو» درباره قسمت‌هایی از این سریال که به تازگی با سانسور از سوی صداوسیما مواجه شده است، گفت: عمدتا چیزی که در حال حاضر دغدغه صداوسیما برای پخش نشدن از تلویزیون مطرح می‌شود، خشونت جنگی است. یعنی اکنون رسانه ملی روی قسمت‌هایی که ما کشتن، کشته شدن و یا شهادت آدم‌های قصه را داریم، تمرکز کرده و مهمترین چیزی است که با آن مسئله دارد.

او افزود: تقریبا می‌توان گفت که اکنون بخش اعظمی از صحنه‌های کشتن توسط صداوسیما حذف شده است. به عنوان مثال در همین یکی دو شب گذشته، شهادت رعنا و همسرش را داشتیم که با مقاومت بالای ما زمان کوتاهی از آن پخش شد ولی بخش بزرگی از آن سکانس دو دقیقه‌ای را حذف کرده و تنها سکانس کوتاهی را پخش کردند.

البته شاید هم حق با آنها باشد و در صورتی که مردم این صحنه‌ها را ببینند، ناراحت شوند ولی لازم است بدانید که ایراداتی که در حال حاضر به کار گرفته می‌شود، در اصلاحیات نهایی نبوده و معلوم نیست که چرا از قبل در این باره به ما چیزی نگفتند.

این تهیه‌کننده در ادامه بیان کرد: سه‌شنبه شب شهادت مهدی یکی از شخصیت‌های مهم سریال که به نوعی پاسدار جنگ است را داشتیم ولی این سکانس بیرون کشیده شد. در این سکانس به آتش زدن پاسدارها اشاره می‌شد که در زمان جنگ اتفاق افتاده بود. ما اصرار داشتیم تا مقداری از اتفاقاتی که به طور معمول در خرمشهر افتاده را به گوش مردم برسانیم ولی اصرار پخش بر این اساس بود که این سکانس حتما بیرون کشیده شود.

همایونفر همچنین گفت: البته از پخش صداوسیما به ما گفته بودند که صحنه‌های خشونت‌آمیز خود را کم کنید ولی در جمع‌بندی نهایی به صحنه‌هایی که حالا سانسور می‌شوند اشاره‌ای نشده بود. هرچه به سمت آخر داستان می‌رویم صحنه‌های جنگ جدی‌تر می‌شود و همانطور که می‌دانید در جنگ نقل و نبات خیر نمی‌کنند.

اینطور که پیداست دوستان زمانی که تصویر را می‌بینند بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند. بر همین اساس برای قسمت مربوط به سه‌شنبه شب، لحظه‌ای که عراقی‌ها می‌رسند و مهدی را زنده زنده آتش می‌زنند، حذف شده است.

او درباره اینکه این اتفاق ممکن است چه لطمه‌ای را به مخاطبان این سریال تلویزیونی وارد کند، اظهار کرد: اینکه این موضوع چه لطمه‌ای به تاثیرپذیری مخاطبان از سریال می‌زند را نمی‌دانم. ولی باید بگویم که صحنه‌هایی همچون سوزاندن مهدی که حذف شد، به نوعی خبر آن به گوش مردم می‌رسد ولی اینکه چقدر می‌تواند تاثیر گذار باشد را نمی‌دانم. همچنین نمی‌توانم حدس بزنم که اگر صحنه سوزاندن بود تاثیر آن روی مخاطبان مثبت بود یا منفی.

سانسور آتش زدن یک ایرانی توسط عراقی‌ها

این تهیه‌کننده همچنین درباره اینکه آیا قرار است باز هم در قسمت‌های آتی شاهد سانسورهای دیگری باشیم، گفت: در دو سه قسمت آینده صحنه‌های خشونت‌ کمی داریم و قطعا خیلی با سانسور مواجه نمی‌شویم. آقای پور وزیری نیز در روزهای گذشته برای سانسورهای ایجاد شده، هم با مدیر پخش و هم با مدیر فیلم و سریال صداوسیما صحبت کردند که این اتفاق نیفتد ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند.

همایونفر در پایان بیان کرد: امیدواریم سریال «مینو» خیلی خوب دیده شود. به علاوه اینکه بتوانیم فاز دو این مجموعه که فاز مهمی هم به شمار می‌آید را شروع کنیم. در واقع سریال «مینو» براساس فاز دو نوشته شده است و به آن سمت میل می‌کند. اما هنوز به درخواست ما مبنی بر ساخت فصل دو این مجموعه جوابی نداده‌اند و ما همچنان منتظر پاسخ هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه بخواهید چه نخواهید چه با عراقی‌ها برادر بشید یا پسر خاله عام مردم از عراق وعراق متنفرن مردم نمی‌خوان متل زمان مسلمونهابشه که حمله کردن به ایران و چقدر جنایت کردن و زنان ایرانی رو به بردگی بردن واما الان تقدس میکنید اما نمی‌خواهیم چندین سال دیگه عراقی‌ها رو هم بخاطر حمله به ایران تاریخ رو وارونه کنید تا شون قدیس بسازید لعن وینفری بر عراقیها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عراقیهایی که حاضر به جنگ با ایران نمیشدن گوششون بریده میشد گردان گوش بریده ها در عراق مشهورن حاضر میشدن قطع عضو بشن ولی مقابل ایران نجنگن بعضی از شیعیانشون هم مستقیما مقابل ارتش عراق ایستادن دشمن امروز ما عراق درغرب کشور نیست عراق الان دیگه دست حزب بعث نیست و حزب بعث مثل صدام نابود شد دشمن امروز همسایگان شرقی هستند اونها هستن که دارن ایران و ایرانستان میکنن غافل نشید

    • پرسپولیس کبیر

      بر هیچکی پوشیده نیست عراقیای معلون از هیچ جنایتی علیه ما کوتاهی نکردن و هر رذالتی بود انجام دادن

    • بدون نام

      شاید بخاطر این هست که به قول خودشون عراق الان دوست و برادر دینی ما هستش.

    • جمعی ار مردم جنوب

      ایران همینه همش سانسور فیلم ایرانی خارجی حرف بزنی سخنرانی مطلب بنویسی نظر بدی ووو هم چیز باید سانسور بشه .راستی سانسورچیان ماهی چند درآمد دارند

    • بدون نام

      نکنه انتظار داشتی صحنه رو نشون بدن حالا عقده سیاسی داری اب و بریز همونجات که میسوزه تو اروپا هم جنگ جهانی بوده نکنه انتظار داری الان مردم همو تیکه پاره کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا شبیه نیستن دیگه از گلوی مردم خودشون نمیرنن واسه کشوری ک قبلاً جنگیدن بیمارستان مدرسه و غیره بسازن

    • سربندی

      دوباره از اربابتون چند گرفتیدرابطه ملت ایران و عراق رو به هم بزنید؟ اون هم زمانی که دولت منتخب مردم در هر دو کشور به شدت به هم نزدیک شده اند؟ نمی دانم چرا مدعی العموم به این قلم های مزدور رسیدگی نمی کند!

    • بدون نام

      نه واقعیتی است که عراقیها در طول جنگ بر سر مردم مظلوم ما آ وردند ،و حالا برادر ما شدند ؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افعانیا کم بلا آوردن ؟ الانم که افتخار میکنن به اینکه در طول تاریخ بارها ایرانیها رو کشتن اونا چرا برادرانتونن باز شیعیان عراق خودشون مقابل کشور خودشون قرار گرفتن در جنگ ایزان و عراق همینطور که الان اینجوری گفته میشه تو عراق بعد از صدام هم تو جهان عرب گفته میشه آمریکا عراق و به ایران تقدیم کرد تا توش دخالت کنه تنش درست نکنید جنگ اتفاقی بود که افتاد میشد حداقل غرامت گرفته بشه اما فرصت گرفتن غرامتم از دیت رفت حتی در دادگاه و زمان محاکمه صدام حمله به کویت و کردها بود ولی حمله به ایران اصلا مطرح نشد الان گفتن این حرفا چه فایده ای داره

    • بدون نام

      عراقیهای قاتل و جنگ طلب با این کارها پاک نمیشوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فیلم زنده بگور کردن غواصای جوون و دسته گلمون رو ببینین

    • بدون نام

      خیلی مردم اعصاب دارن شما ام ازین فیلما بسازید

    • بدون نام

      سریالهاخیلی غمگین واسترسی وبزرگ نمایی میش توغم ...ولی درموردسریال مینوبایدواقعیتهاروگفت باچنگ ودندان مملکت وباچه فداکاریهایی نگه داشتیم ۱ملیون شهیدوجانبازاسیرکم نیست که بایدبدونن هم وطنان فقط ایران وایرانی بدردهم میخورنه کشورهای خارجی ...وهمین الا ۲۰ملیون افغانی بودجه ومنابع شغلامون مصرفش میکنیدازخون شهداخجالت نمیکشیداین خیانت به خون شهداوهم وطنان اینهاازپول نفت وگازمعدن ماخرج روزانشون میده دولت ازجیب ملت بااین بیکاری وفقرنجومی بی ابی کم بودجگی هرروزمیبینیم اینوبدونیداگه جنگ بش خدایی نکرده یازلزله سیل....بازم ایرانی به دادایرانی میرس مثل یه خانوادنه افغانیای خارجی که بهم رحم نمیکنن واگه اینکاروادامه بدین جنگم بش کسی نمیره واین فاجعه تاریخی وننگ میش

    • بدون نام

      حالم بد شد وقتی فهمیدم عراقی ها چه کارهای وحشیانه ای در حق مردم ایران انجام دادن.

    • بدون نام

      چطوراعدام درملاعام وجلوی چشم بچه ها ترویج خشونت نیست ولی نشان دادن جنایتهای جنگی عراقیها خوب نیست .شاید میترسن مردم بادیدن این صحنه های واقعی چشمشون بازبشه وکمتر باسفر به عراق جیب اونارو پرکنن

    • بدون نام

      طرفدار عراقی ها شدن

    • بدون نام

      دهه 60 و70 چطورفیلم جنگی میساختن همانجوربسازند

    • آدولف هیتلر

      عراقی ها خیلی خوب بودند اول اجازه گرفتند بعد حمله کردندو کشتند بعد گفتند اجازه هست بریم بیرون بعد رفتند بیرون اصلا هم تجاوز نکردند به زنان و دختران هم چپ نگاه نکردند همیشه ناز مردم ایران و میکشیدند همیشه میگفتند ببخشید ما اومدیم اینجا ناراحت شدید معذرت میخایم دیگه تکرار نمیشه..

      دیدم بازار دروغ داغه من هم یه سری بهش زدم هخخخخ

    • مرتضی

      عراق کشوری نیست که جمهوری اسلامی بتواند اطمینان داشته باشد روزی دوباره این کشور عراق به ایران خیانت می کند باشد تا گذر زمان ثابت کند

    • کیوان

      سریال واقعا بدی هست ، بجای دوستی فیلم جنگ می سازن واقعا متاسفم

    • بدون نام

      عراق برادر ماست قابل توجه اونای که دل ب عراق دادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جنگ ایران و عراق هرچی بود تموم‌شد الانم اونا کشور خودشونن خطر مرزهای شرقی الان بیشتره مرزبانانمون هنوز اسیرن افغانها هم به کشتن ایرانیها تو کشکرشون افتخار میکنن و افغانستان و کشوری تاریخی افغانستان محصور در خشکی و ایردن و کشوری تازه تاسیس میدونن

    • بدون نام

      مگرعزاقیهاتبودندکه خلیان شهیدماراپس سقوط هواپیمایش هنگام فرودباچترتجات تکه تکه کردند؟چرانمیخواهید واقهیتهارابپذیرید وفورادیگران رابه داشتن ارباب ومزدوربودن متهم میکنیدوتهدیدبه تعقیب جزایی میکنید.لطفاواقعیت های جنگ رامطالعه کنید.

    • بدون نام

      من بچه جنگم باچشم خودم چیزایی رودیدم که باهیچ روایتی به تصویرکشیده نمیشه.نبایداین صحنه هاحذف بشه تاجوانهای مابدونن که چی به سراین مملکت اومده روایتهای ناگفته بسیارهست از کشور دوست و برادر عراق کشندگان حسین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج