جاباما
۸۱۸۳۱۴
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

حضور پمپئو در عراق برای مقابله با ایران

&#۰۳۹;مایک پمپئو&#۰۳۹; وزیر امور خارجە آمریکا که این روزها در سفرهای منطقه ای برای دفاع از سیاست های یکجانبه واشنگتن است، در دیدار با مسئولین کرد عراقی در اربیل نیز خواست واشنگتن برای مقابله با ایران را تکرار کرد.

ایرنا: 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجە آمریکا که این روزها در سفرهای منطقه ای برای دفاع از سیاست های یکجانبه واشنگتن است، در دیدار با مسئولین کرد عراقی در اربیل نیز خواست واشنگتن برای مقابله با ایران را تکرار کرد.

حضور پمپئو در عراق برای مقابله با ایران

از رسانه های محلی، پمپئو عصر چهارشنبە بعد از دیدار با مسئولین عراقی در بغداد راهی اربیل شد و ضمن دیدار مقامات عالیرتبە اقلیم کردستان عراق با آنان در خصوص مسائل مختلف از جمله روابط با جمهوری اسلامی ایران گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدارهای جداگانه با 'مسعود بارزانی' رئیس حزب دمکرات کردستان عراق، 'نیچروان بارزانی' نخست وزیر و 'مسرور بارزانی' مشاور امنیت اقلیم، بر لزوم بر هماهنگی و تفاهم مشترک در مقابلە با ایران تاکید کرد.

پمپئو در ادامه ناکامی های واشنگتن در جلب اعتماد دیگر کشورها، در این دیدارها بار دیگر بر لزوم وجود تفاهم با شرکا برای مقابلە با ایران تاکید کرد.

وی در ادامە گفت: مقابلە با ایران امر مهمی است کە شرکا باید در آن مشارکت کارا داشتە باشند. رسانه های محلی به واکنش مقامات کردستان عراق به این اظهارات مداخله جویانه اشاره نکرده اند.

وزیر امور خارجە آمریکا در ادامه اظهارات متناقض مقامات کاخ سفید در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریە، در سخنانی مغایر با ادعای پیشین ترامپ اظهار داشت: سخنان رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص شفاف بودە و آنها تا نابودی کامل داعش از سوریە خارج نخواهند شد.

وی در خصوص کردهای سوریە نیز مدعی شد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیە در خصوص کردهای سوریە بە آمریکا اطمینان دادە کە شرایط آنها را در نظر خواهد گرفت.

این مقام آمریکایی در ادامە بازهم ادعا کرد که واشنگتن از تمام نیروهایی کە در کنار ارتش آمریکا با داعش مبارزە کردەاند محافظت می کند.
پمپئو در خاتمە از سفر قریب الوقوع 'جیمز جفری' نماینده جدید رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف مدعی مبارزه با داعش و یک هیات آمریکایی بە منطقە خبر داد.

وی به اهداف سفر این هیات به منطقه اشاره نکرد. وزیر امور خارجه آمریکا پیش از سفر به اربیل، در بغداد جداگانه با 'محمد الحلبوسی'، 'برهم صالح' و 'عادل عبدالمهدی' رئیس پارلمان، رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

سفر پمپئو با یک هواپیمای نظامی به عراق موجب اعتراض و انتقاد عراقی ها بعنوان نقض حاکمیت ملی و اهانت به ملت و دولت عراق شده است.

سفر پمپئو دو هفته پس از سفر مخفیانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار عراق و اظهارات مداخله جویانه او صورت می گیرد که همزمان با انتشار گزارش هایی از تحرکات نظامی جدید آمریکا در چند نقطه خاک عراق، بار دیگر موجی از مخالفت ها و درخواست خروج نیروهای نظامی آمریکا را موجب شد.

نیروهای آمریکایی که در سال ۲۰۱۱ به علت شکست و ناکامی های مکرر در برابر نیروهای مقاومت عراق، مجبور به ترک خاک عراق و پایان اشغال هشت ساله این کشور شده بودند در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش در صدر یک ائتلاف به اصطلاح بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پمپیو هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه خاک بسرش

    • سرباز ۴۰۲سومار

      اگر کسی از چیزی خبر نداشته باشد فکر میکند که آمریکا یی ها یک تنه داعش رو نابودکرده اند .ولی تمام دنیا بخصوص کشورهایی که خودشان درگیر با داعش والنصره وسایر گروه های تکفیری بوده اند میدانند تروریست های وهابی و تکفیری ساخته و پرداخته آمریکا یی ها و متحدانشان بوده و هست هدف اصلی از ایجاد این گروههای تکفیری(داعش والنصره وسایر گروه های تکفیری ) نابودی محور مقاومت بود حالا که اینجور آبروشان رفته است میخواهند پیروزی بر این تروریست ها در سوریه و عراق رو به نام خود تمام کنند درحالی که کمر تروریست ها در سوریه و عراق توسط نیروهای مدافع حرم و محور مقاومت و نیروهای مردمی خردشده است درحالی بود خود آمریکا یی ها و متحدانشان از دادن سلاح های که جلوتر به کشور عراق فروخته بود ند خودداری میکردند و تحویل نمیدادند

    • بدون نام

      باز این کرد های عراق کار دستمون میدن

      پاسخ ها

      • سرباز ۴۰۲سومار

        مال این حرفا نیستند که بخواهند کار دست ما بدهند آزموده را آزمودن خطاست

    • بدون نام

      پمپیو حیا کن منطقه رو رها کن

    • جعفر

      هیچ غلطی نمی کنید
      بیچاره های منزوی

    • بدون نام

      فعلا که عراق متحد آمریکا است نه همراه شما

    • بدون نام

      همه عربا با اسراییل متحد کرد همین پمپیو بازم بگو غلطی نمیکنه روزی که عراق و سوریه جبهه مخالف گرفتن میفهمی اونروز نزدیکه

    • خزایی

      بوی توطئه میاد
      انگار آمریکا میخاد با کسانی که روزگاری از ترس صدام در دامن ایران بزرگ شدن از ایران انتقام بگیره
      خدا کنه هر کسی قدر ولی نعمت خودش رو بدونه

    • بدون نام

      این شیطان بزرگ از طریق همسایه ها نمی گذارد ایران نفس راحت بکشد بیخود نیست که امام فرمود شیطان بزرگ مگر شاه کم خدمت کرد به آمریکا آخر دیدی به نوکر خود هم وفا نکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج