جاباما
۸۱۸۳۵۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اردوغان: دیر یا زود، گولن را بازمی‌گردانیم

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه سازمان وابسته به «فتح الله گولن» به زودی از بین می‌رود، وعده داد که دیر یا زود رهبر این سازمان به ترکیه منتقل می‌شود.

خبرگزاری فارس: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که به ازبین بردن کامل شبکه سازمانی وابسته به «فتح‌الله گولن» - واعظ و اپوزسیون آمریکانشین دولت ترکیه - در داخل و خارج این کشور نزدیک شده‌اند.

اردوغان طی سخنرانی در سمپوزیومی درباره نظام ریاستی در آنکارا گفت: «از همینجا به تمام اعضای فِتو (سازمان گون) در داخل و خارج کشورمان می‌گویم؛ پایان شما نزدیک است. شما جایی برای رفتن و کاری برای انجام دادن نخواهید داشت».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با دادن وعده بازگردانده شدن گولن به ترکیه، توضیح داد: «نمی‌دانم تا چه زمانی افرادی که از فِتو حمایت می‌کردند، پشت او خواهند ایستاد، اما (مطمئن باشید) او دیر یا زود به اینجا می‌آید».

اردوغان: دیر یا زود، گولن را بازمی‌گردانیم

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه طی 16 سال گذشته، «عملیات‌های تروریستی» مختلفی را از سوی سازمان گولن با موفقیت خنثی کرده‌اند، خطاب به اعضای باقیمانده در این شبکه تصریح کرد: «آنقدر به تعقیب شما ادامه می‌دهیم که دیگر در دنیا جایی برای پنهان شدن نداشته باشید».

آنکارا شبکه گولن و پیروان او را به عنوان یک سازمان تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند.

در جریان آن کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

دولت ترکیه همچنین از جولای 2016 و بعد از شکست خوردن کودتا، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه، بیش از۷۰ هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۷۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. با اینکه وضعیت اضطراری ترکیه در تاریخ 28 تیر امسال منقضی شد اما این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد.

درپی این اقدامات آنکارا بود که چندین کشور اروپایی با انتقاد شدید از نقض حقوق بشر و آزادی بیان در ترکیه، توقف روند مذاکرات را برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، خواستار شدند. این تصمیم کشورهای اروپایی باعث بروز تنش‌های دیپلماتیک جدید با ترکیه و آغاز جدال لفظی بین سران این کشورها شد که علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک دوجانبه، آثار آن هنوز برطرف نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معامله اردوغان وترامپ به ضرر ایران شکل گرفته ترکیه در قبال همکاری در تحریم ایران با آمریکا همراه شده تا گولن و کردها را توسط آمریکا مهار کنه .ارزوی دیرینه اردوغان هر بهایی که بخواد میده .ترکیه پرررررررر

    • بدون نام

      خوش به حالت لعد مثل قاشقچیش کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج