جاباما
۸۱۸۴۷۶
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

اعلام آمادگی ۷۵۰ نفر برای اهدای جسد

مدیر بانک نسوج مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پس از آنکه به دنبال اعلام نیاز دانشگاه ها و مراکز آموزشی، برای اهدای جسد در سال ۱۳۹۶ فراخوان دادیم، تاکنون ۷۵۰ نفر برای اهدای جسد اعلام آمادگی کردند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر بانک نسوج مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پس از آنکه به دنبال اعلام نیاز دانشگاه ها و مراکز آموزشی، برای اهدای جسد در سال ۱۳۹۶ فراخوان دادیم، تاکنون ۷۵۰ نفر برای اهدای جسد اعلام آمادگی کردند.

امین راد منش افزود: از میان این ۷۵۰ نفری که برای اهدای جسد اعلام آمادگی کرده اند، دو مورد جسد تاکنون اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این در مراکز آموزشی و دانشگاه ها از اجساد بلاصاحب و مجهول الهویه برای مقاصد آموزشی استفاده می شد که تعداد این اجساد کم بود و جوابگوی نیاز آموزشی این مراکز نبود.

مدیر بانک نسوج مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: تنها راه رفع نیاز مراکز آموزش به جسد اهدای جسد است، همانطور که برخی از کشورها برای تامین جسد انجام می دهند.

وی اعلام کرد: بیش از ۳۲ درصد اهداکنندگان جسد را جوانان در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال تشکیل می دهند؛ ۸.۲ درصد از اهداکنندگان ۲۰ تا ۳۰ ساله اند، ‌۲۴.۱ درصد آنان ۳۰ تا ۴۰ ساله، ‌۲۰.۵ درصد ۴۰ تا ۵۰ ساله، ‌۱۷.۵ درصد ۵۰ تا ۶۰ ساله،‌ ۱۹.۷ درصد ۶۰ تا ۷۰ ساله و ۱۰ درصد نیز در سنین بالای ۷۰ سال هستند.

رادمنش با بیان این که بیشتر اهداکنندگان جسد را افراد با تحصیلات دانشگاهی تشکیل می دهند، افزود: ۷۷ درصد اهداکنندگان جسد را افراد دارای مدارک کارشناسی و بالاتر و ۲۳ درصد آنها را افراد دارای مدارک دیپلم و کمتر از آن تشکیل می دهند. همچنین ۴۰ درصد آنها زن و ۶۰ درصد مرد هستند.

وی اشاعه امر اهدای جسد را نیازمند فرهنگ سازی دانست، گفت: برای اهدای جسد نیازی به مراجعه حضوری اهداکنندگان به پزشکی قانونی نیست و داوطلبان می توانند از طریق تماس تلفنی با مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور از نحوه انجام کار مطلع شوند.

رادمنش به رعایت فرآیند قانونی و شرعی در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: اجساد پس از فوت افراد، با اطلاع خانواده به یکی از مراکز پزشکی قانونی تحویل داده، در نهایت به یکی از دانشگاه های علوم پزشکی منتقل می شوند و پس از انجام فعالیت های علمی با رعایت تشریفات شرعی در آرامستان همان شهر به خاک سپرده خواهند شد و در صورت تمایل خانواده های اهداکنندگان مراحل و مکان دفن به آنها اطلاع داده می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعیداسفراینی

      یاخداتاحالانشنیده بودم

    • ایرانی

      واسه جسد گیری وپاره کردنشون خوب اماده این و برنامه دارین ولی واسه زنده ها هیچ!!!!!!ای خاک عالم بر سرتون الهی نابود شین الهی نابود شین الهی نابودشین به حق پنج تن ال عبا !!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمین یا رب العالمین

    • بدون نام

      هیچی دیگه بیچاره رو تیکه تیکه میکنید بعدش سر به نیس میشه جسدش
      مگر خانواده نداره یا خودشو بلا صاحب معرفی کرده
      که در صورت تمایل محل دفنشو به خانوادش اطلاع میدید این کارا چیه دیگه که طرف خودشو در اختیار بزاره بعد فوتش بعد خودشونم ببرن خاکش کنند

    • بدون نام

      هیچی دیگه بیچاره رو تیکه تیکه میکنید بعدش سر به نیس میشه جسدش
      مگر خانواده نداره یا خودشو بلا صاحب معرفی کرده
      که در صورت تمایل محل دفنشو به خانوادش اطلاع میدید این کارا چیه دیگه که طرف خودشو در اختیار بزاره بعد فوتش بعد خودشونم ببرن خاکش کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همچین چیری غیر ممکنه ادم تا میمره تا فامیلها چمع میشنه واسه تشیع چناره.

    • بدون نام

      امیدوارم کسی اهدا نکنه، بی احترامی به فوت شده هست.

    • حسین

      اقای مدیر بانک نسوج رو جسد خودت همسرت و فرزندات هم حساب باز کن،،،، اخه چ گناهی مرتکب شدیم ک بین این همه کشور دنیا تو ایران بدنیا اومدیم

    • elmantores

      چقدپول میدید

    • بدون نام

      کاش نحوه عضویت را اعلام می کرد.
      چرا همه چی را قاطی میکنید.اینکار برای پیشرفت علم پزشکی لازمه.

    • بدون نام

      ببین مردم ایران چقدر بدبخت و فقیر شدن که حاضرن جسد عزیزانشونو بدن بخاطر پول. واقعا اینه حق مردم این سرزمینی که خاکش طلاست؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج