۸۱۸۴۷۷
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

مرکز آمار: هیچ کشوری ۲ نرخ تورم را اعلام نمی‎کند

رئیس مرکز آمار ایران در انتقاد از انتشار آمارهای اقتصادی توسط بانک مرکزی، بر رفع موازی کاری آماری تاکید کرد و گفت: در دنیا کشوری نداریم که دو نرخ تورم و دو نرخ رشد اقتصادی داشته باشد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز آمار ایران در انتقاد از انتشار آمارهای اقتصادی توسط بانک مرکزی، بر رفع موازی کاری آماری تاکید کرد و گفت: در دنیا کشوری نداریم که دو نرخ تورم و دو نرخ رشد اقتصادی داشته باشد.

امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار با بیان این مطلب افزود: وقتی منابع کشور محدود است و به علت محدودیت مالی ما نمی توانیم ۵۰ درصد آمار لازم را تولید و منتشر کنیم چرا باید موازی کاری کنیم و منابع را هدر دهیم.

پارسا با اشاره به رهنمودهای رهبری برای رفع موازی کار و پرهیز جدی از دستکاری آمار که گناه کبیره است گفت: وقتی دو دستگاه آماری دو آمار متفاوت تولید کنند که در جزئیات و ساختار خیلی فرق دارند، این منشأ اختلاف و بی اعتمادی مردم به آمار و اعداد و ارقام رسمی می شود.

رئیس مرکز آمار با اشاره به نظر بانک مرکزی که باید کار تخصصی اش را انجام دهد گفت: تا قبل از سال ۱۹۶۰ متولی تولید و انتشار آمارها بانک مرکزی کشورها بود، اما از آن تاریخ به بعد کشورها، به جز ۵ کشور، مسئولیت تولید و انتشار آمار را به مرکز یا سازمانی مستقل و بی طرف تحت عنوان مرکز آمار یا سازمان آمار واگذار کردند.

پارسا تاکید کرد: با این محدودیت منابع، اگر رفع موازی کاری بشود و آمار یکسان تولید و منتشر شود به نفع کشور است.

او مسئولیت تصویب نهایی تصمیم کمیته تخصصی شورای عالی آمار را درباره رفع موازی کاری، خود شورای عالی آمار و مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند با طرحی دو فوریتی از قانون مصوب در این باره رفع ابهام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ کشوری مثل ما بی در و پیکر نیست

    • خانم والنتینا

      توغلط کردی عوضی

    • بدون نام

      جالب این است که هردو نرخ هم غیر واقعی باشد . به همین دلیل مردم نرخهایی را که اعلام میکنید با واقعیتهایی که خودشان می بینند خیلی فاصله دارد .

    • جمعی ار مردم جنوب

      اینجا ایرانه هم چیزش با تمام دنیا فرق فکوله

    • بدون نام

      نه ماشالله کارتون خیلی درسته٫ بهتون بابت صداقت و دو نرخیتون تبریک میگم٫ چطوری رب٫چطوری مرغ٫چطوری گوشت٫چطوری میوه٫چطوری حبوبات٫چطوری ماشین٫چطوری.......!؟

    • بدون نام

      اصلا تورم وجود ندارد هر چی هست حباب است .
      آه نیست . اوه هست .

    • بدون نام

      ای خداپدرتوبیامرزه لعنت خدابرنوبخت

    • چزگی

      خب دوتا نرخ رو هم داریندروغ میگین...الان تورم 100در صد بالا هستش

    • بدون نام

      تنهاکشوری که نرخ تورم وبیکاری نجومی به نفع دولت کم گفته میش تعداد۲۰ملیون اتباع خارجی افغان میگن۱تا۲ملیون امار۱۰سال پیش گیرکرده ده برابرشده رونمیگن وخودشونم میدونن چقدراین امارها بد وضرردارکمترمیگن وباماست مالی وصورت جلسه روپاک کردن فکرمیکنن زرنگی میکنن وفریب میدن دیگه نمیدونن خودشون فریب دادن ملت میفهمن راست ودروغ...بی اعتبارمیشین وقتی نمایندگان مجلس میگن یعنی چی که بیش از ۳ملیون افغانی فقط توکارساختمانی اشغال کردن وچندبرابران توشغلهای دیگه وغیرقانونی وبایداخراج بشن هرجاقاچاقی بدون مدرک بری۶ماه زندان وبعداخراج بعدشم خودوزیرکارگفته افغانهابرن مشکل بیکاری مون حل میش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج