۸۱۸۷۱۹
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

یوآن چین، دلار را به چالش می‌کشد

به گفته رییس بانک مرکزی انگلیس، مارک کارنی، دلار آمریکا روزی توسط یوآن چین که درحال تبدیل شدن به یک ارز ذخیره مهم جهانی است، به چالش کشیده خواهد شد.

خبرگزاری مهر: به گفته رییس بانک مرکزی انگلیس، مارک کارنی، دلار آمریکا روزی توسط یوآن چین، که درحال تبدیل شدن به یک ارز ذخیره مهم جهانی است، به چالش کشیده خواهد شد.

بالاترین مقام مالی انگلیس، در یک مصاحبه پرسش و پاسخ آنلاین به عنوان بخشی از «فروم آینده بانک انگلیس» گفت: من معتقدم امکان این وجود دارد که ما در نهایت ارزهای ذخیره‌ای به جز دلار آمریکا داشته باشیم.

به گفته کارنی، سیستم مالی جهانی در حال حاضر از تحولات اقتصاد جهانی عقب مانده است.

او گفت: درحالی که جهان نظم جدیدی پیدا می‌کند احتمالا این قطع بودن رابطه جهان واقعی با نظام مالی، کاهش خواهد یافت و در این روند ارزهای ذخیره دیگری ظهور خواهند کرد. در اولین مورد من انتظار دارم که ارزهای ملی موجود مانند یوآن چین، این جایگاه را پیدا کنند.

در سال ۲۰۱۶ یوآن چین در سبد ارزهای برتر جهان با جایگاه ویژه (اس‌دی‌آر)، در کنار دلار آمریکا، ین ژاپن، یورو و پوند انگلیس قرار گرفت. این اقدام به یوآن جایگاهی به عنوان ارز ذخیره جهانی اعطا کرد.

هرچند طبق داده‌های سیستم انتقال پولی جهانی سوئیفت، یوآن چین تنها ۲ درصد از جریان‌های مالی جهان را به خود اختصاص داده است، درحالیکه دلار ۴۰ درصد از جریان‌های مالی جهان را به خود اختصاص داده است.

رییس بانک مرکزی انگلیس می‌گوید: انتقال از دلار به ارز ذخیره دیگری که بتواند مانند دلار در معاملات جهانی غالب باشد، فوری انجام نخواهد شد و امری زمان‌بر خواهد بود. اقتصاد آمریکا در نیمه دوم قرن نوزدهم از انگلستان جلو زد اما تا سال ۱۹۲۰ طول کشید که دلار بتواند جایگاه پوند را به عنوان ارز غالب در معاملات بین‌المللی به دست آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مبین کنعانی

      دست بالای دست است

    • بابلی

      خوب به ما چه
      تو به فکر تومان خودت باش..........

    • حسن

      به یه نفر گفتن چرا کچلی گفت عوضش پسرعموم مو داره مصداق کشور ماست

    • بدون نام

      چين و جنس چيني اعتباري تو بازار نداره و همه متنفرند از جنس چيني،،،،شما هر كالايي كه دست مي كيريد نشان مي دهد كه ظرافت و ابتكار عمل دست كارگر چه دست أوردي دارد ،،،و مطمئنا جنس و أرز چيني هيج وقت بازار را نخواهد كرفت تا كيفيت و ابتكار و كارامدتر بودن و ظرافت دست كارگر اروپايي هست،،،

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج