۸۱۸۷۷۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چرا پوچتینو مشتریان زیادی دارد؟

نگاهی به چرایی علاقه باشگاه های بزرگ اروپایی به مائوریسیو پوچتینو.

وبسایت نود: مائوریسیو پوچتینو حالا نزدیک به ۵ سال است که روی نیمکت تاتنهام حضور دارد و تجربه ۲۵۰ بازی روی نیمکت این تیم لندنی را دارد، هر چند او هنوز در اسپرز موفق به کسب جامی نشده است ولی نتایج او با تاتنهام بالاتر از استانداردهای این باشگاه بوده است تا نام او در میان مربیان بزرگ فعلی جهان مطرح شود.

روز یکشنبه او مقابل تیمی قرار می گیرد که یکی از مشتریان اصلیش است. منچستریونایتد همچنان پوچتینو را گزینه اصلی خود قرار داده و اگرچه سولسشائر نتایج خوبی در هفته های ابتدایی حضورش در الدترافورد گرفته ولی این باعث نشده تصمیم سران باشگاه قطعی شود و از تلاش برای استخدام پوچتینو دست بکشند.

البته این یونایتد نیست که فقط به او علاقه دارد. رئال مادرید نیز در شرایط فعلی با مشکل مربی مواجه است و احتمالاً در تابستان تلاش دوباره ای را برای استخدام او به کار می گیرد. اما چه باعث شده که باشگاه های بزرگ اروپایی به دنبال استخدام او باشند و چه چیزی موجب شده نام پوچتینو در بین ده مربی برتر فعلی جهان قرار گیرد؟

عملکردی فراتر از انتظار

چرا پوچتینو مشتریان زیادی دارد؟

تیم پوچتینو در طی سالیان اخیر همیشه پیشرفتی ولو اندک اما مداوم را داشته است. بعد از کسب رتبه پنجمی در فصل اول حضورش در اسپرز، در طی سه فصل گذشته با وجود مدعیان بزرگ در لیگ برتر، تاتنهام موفق شده در بین چهار تیم برتر لیگ قرار گیرد و سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند و حالا هم در آستانه کسب چهارمین سهمیه لیگ قهرمانان به صورت پیاپی هستند.

تیم او در فصل 2016-2017 تا یک قدمی قهرمانی هم پیش رفت ولی در گام های آخر کم آورد. در آخرین فصل حضورشان در وایت هارت لین، آنها در خانه بی شکست ماندند که این اتفاق برای اولین بار از سال 1965 رقم می خورد. آن فصل تاتنهام بیشترین امتیازش را در طول تاریخ لیگ برتر بدست آورد و بهترین آمار گل زده را در یک فصل از دهه 60 میلادی به ثبت رساندند.

چرا پوچتینو مشتریان زیادی دارد؟

همۀ این دستاوردها با بودجه ای محدود و به مراتب کمتر نسبت به دیگر غول های جزیره بدست آمد. این فصل شرایط حتی برای او سخت تر نیز شد. تاتنهام فصل را بدون هیچ خریدی آغاز کرد، مشکلات در مورد افتتاح ورزشگاه جدید ادامه پیدا کرد و آنها بار دیگر مجبور شدند در ومبلی بازیهایشان را انجام دهند، اما اسپرز فرم خوب خود را در هفته های اخیر بدست آورده و حالا هم با شایستگی در بین سه تیم برتر لیگ است. اگر آنها با همین روند فعلی امتیاز جمع کنند، رکورد امتیازات شان را در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ می شکنند.

البته تاثیرگذاری و عملکردی فراتر از حد انتظار، فقط معطوف به حضور او در تاتنهام نمی شود. پوچتینو در زمان حضورش در ساوتهمپتون نیز توانست، عملکردی قابل قبول به نمایش بگذارد. در تنها فصل کامل حضورش در سنت مری، مربی آرژانتینی بهترین رتبه را برای ساوتهمپتون در طول یک دهه بدست آورد.

محرکی برای پیشرفت

چرا پوچتینو مشتریان زیادی دارد؟

پوچتینو فرصت به جوانان را بطن فلسفه مربیگریش قرار داده است و آمارش در پرورش دادن بازیکنان جوان و کمک به رشدشان، در فوتبال فعلی اروپا یکی از بهترین ها است. به جای خرید بازیکن در تاتنهام، او خودش در سال های اخیر بازیکن سازی کرده است. هری کین یکی از نمونه های مهم است، بازیکنی که اکنون یکی از گلزنترین مهاجمان جهان است. از زمان حضور پوچتینو روی نیمکت تاتنهام، کین در 216 بازی برای تاتنهام، موفق به زدن 154 گل شده است.

دله الی بازیکنی ناشناخته در تیم ام کی داونز بود که با نظر پوچتینو به اسپرز آمد و حالا یکی از بهترین هافبکهای هجومی اروپا محسوب می شود. دیگر بازیکنان نظیر اریک دایر، اریکسن، سون هیونگ مین نیز تحت نظر او رشد کردند. پوچتینو در توضیح فلسفه کاری خود می گوید:

«این چیزی است که خودم دوست دارم. من از باشگاهی به نام نیوولز اولدبویز از آرژانتین می آیم. باشگاهی که فلسفه‌اش فرصت به جوانان در ترکیب اصلی است. مربیان من در آن تیم همیشه به بازیکنان جوان اعتماد و باور داشتند و این چیزی است که من هم حس می کنم و دوست دارم.»

چرا پوچتینو مشتریان زیادی دارد؟

این قضیه در ساوتهمپتون نیز صدق می کند. او در آوردن ستارگان جوانی مثل لوک شاو، جیمس وارد پراوس و کالوم چمبرز به تیم اصلی نقش مهمی داشت و در رشد بازیکنانی نظیر کلاین، لوورن و لالانا اثرگذار بود. حتی در اسپانیول نیز این داستان با شدت بیشتری وجود داشت، چرا که باشگاه در طی دوره ای به دلیل مشکلات مالی مجبور به فروش برخی از بازیکنان بزرگ خود شد و باشگاه چاره ای جز روی آوردن به آکادمی و استفاده از جوانان نداشت.

سبک کاری

تمام دستاوردهای قبلی را کنار بگذاریم، یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای کاری پوچتینو، سبک بازی تیم های او است. تاتنهام تحت نظر او فوتبالی پر انرژی و با ریتم بالا بازی می کند. آنها در زمانی که صاحب توپ نیستند، با توانی خستگی ناپذیر در زمین می دوند. تیم پوچتینو پرس شدیدی از جلوی زمین انجام می دهد و در حملات بسیار سریع است. سطح انرژی بازیکنان او در زمین برای تیم حریف خیلی از اوقات سرسام آور است.

حالا اسپرز سبک مشخصی از بازی دارد که با آن در فوتبال انگلیس شهره است. علاوه بر این تیم او در کسب نتایج هم خوب است. گری نویل در توصیف تاتنهام فعلی چنین می گوید:

« طی سی سال تاتنهام تیمی شکننده و بی ثبات بود. ممکن بود مقابل این تیم ۲-۰ عقب بیفتید ولی این حس را داشته باشید که می توانید راحت بازی را ۵-۲ ببرید. می توانستید احساس کنید غلبه بر آن ها خیلی هم سخت نیست. اکنون اوضاع فرق کرده است. اکنون سخت ترین، جسورترین و منعطف ترین تاتنهام چند دهه اخیر را می بینیم.»

به طور مثال تیم اسپرز در این فصل در دربی لندن شکست تلخی را مقابل آرسنال با نتیجه ۴-۲ متحمل شد ولی واکنش تیم او عالی بود و توانست در ۱۱ بازی بعدی، ۹ برد کسب کند. از جمله برد ۲-۰ مقابل رقیب شمال لندنی خود در جام اتحادیه.

در کنار اینها چند نمایش فوق العاده تیم او را در رقابت های اروپایی نباید فراموش کرد. تیم او در سالیان اخیر توانسته در رقابت های اروپایی شانه به شانه رئال مادرید، یوونتوس، بارسلونا و دورتموند بجنگد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج