۸۱۸۹۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

خروج افغانستانی‌ها از ایران به زندانیان رسید

در جریان توافق مسئولان ایران و افغانستان برای انتقال محکومان افغانستانی، از هفته گذشته تا امروز، ۴۴۳ زندانی افغانستانی به کشور خود منتقل شدند.

خبرگزاری تسنیم: در جریان توافق مسئولان ایران و افغانستان برای انتقال محکومان افغانستانی، از هفته گذشته تا امروز، ۴۴۳ زندانی افغانستانی به کشور خود منتقل شدند.

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی، با اشاره به سفر دو ماه قبل وزیر دادگستری افغانستان به کشورمان که به دعوت وزیر دادگستری کشورمان صورت گرفت وزرای دادگستری دو کشور توافق کردند که جمعی از محکومان افغانی تا پایان سال به کشور متبوعشان منتقل شوند که با اعزام هیات کنسولی افغانستان به جمهوری اسلامی و شناسایی محکومان در استان های یزد، فارس، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران در مرحله نخست این توافق ۲۰۱ تن از محکومان افغانی در هفته گذشته به کشور متبوعشان منتقل شدند و در روز جاری نیز در مرحله دوم این انتقال ۲۴۲ نفر از محکومان افغانی در مرز دوغارون به کشور متبوعشان منتقل شدند بزودی تعداد بیشتری از این محکومان به افغانستان منتقل خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که اتهام این محکومان چیست اظهار کرد: اتهام اکثر این محکومان قاچاق مواد مخدر و ورود غیرمجاز است و این محکومان در چارچوب موافقتنامه انتقال محکومان بین دو کشور منتقل میشوند و باید ادامه محکومیت‌شان را در افغانستان بگذرانند.

رییس کمیته انتقال محکومان ضمن تشکر و قدردانی از روسای کل دادگستریها و دادستانها و مدیران کل زندانهای استانهای یاد شده انتقال این محکومان را حاصل هماهنگی و همکاری تنگاتنگ قوهقضاییه، وزارت امورخارجه، سازمان زندان‌ها و دیگر نمایندگان عضو کمیته انتقال محکومان داست و تاکید کرد: این حجم از انتقال محکومان در کشور مسبوق به سابقه نبوده و آن را باید در پرتو دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی کشور توصیف کرد.

وی افزود: از مجموع زندانیان منتقل شده ۸۷ نفر از یزد، ۲۱ نفر از هرمزگان، ۶۵ نفر از فارس و ۶۹ نفر از سیستان و بلوچستان هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      خداکنه همشون برگردن کشورخودشون

    • بدون نام

      دعای خیر برای همشون

    • تنهای افسرده

      کاری که افغانیا برای ماتواین چندسال کردند جوانای مارو بیکارومعتادکردن

    • بدون نام

      کاش مسئولین ،کل افغان هاراازایران بیرون می کردند ،این همه قتل وتجاوز و سرقت درایران راکه افغانهاانجام می دهندببیننند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خندم ننداز ایرانی پاکدامن

    • بدون نام

      خیر پیش هموطنای عزیزم در هر کجا که هستید خداوند پشت و پناهتون باشه،و به امید روزیکه وطن عزیزمان از چنگال بیگانگان رهایی یابد و همه با هم وطن خود را آباد کنیم و منتی هم رو سرمون نباشه، آمین یا رب العالمین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثبت زدم ما مثل شما که آرزوی نابودی ایران و دارید آرزوی نابودی افغانستان و نداریم آرزوی صلح برای مردم افغانستان و افغانستان و داریم اگرم میخوایم افغانها از ایران برن نه از سر دشمنی یا بحثهای نژادی که بخاطر اینه که ایران شرایط پذیرش مهاجران رو نداره اینجا بهشون سخت میگذره جنگ افغانستان متاسفانه درست خورد به ۴۰ سال پیش و انقلاب و جنگ و تحریم و ...در ایران وگرنه در دوره های قبل کردهای عراق و کویتیها و ارمنیها و ...به ایران اومده بودن ولی متاسفانه جنگ افغانستان تقارنش خورد به انقلاب ایران که خود ایرانیها مجبور شدن به کشورهای دیگه مهاجرت کنن با این شرایط مهاجران افغان دچار مشکل میشن و اون توقعی که از مهاجرت دارن برآورده نمیشه چون نه ایران مثل آلمان و ...عضو اتحادیه اروپاست و نه حداقل مثل امارات تحریم نیست و...ان شاءالله که جنگ در افغانستان و کل خاورمیانه تمام بشه

    • سیداحمد

      بعضی از مخاطبین فقط فک شون کار میکنه فکر تعطیله . در حال حاضر 90 درصد کارگران مرغداری ها و دامداری ها افغانی هستند چون ایرانی ها تن به این کار ها نمیدهند .

    • بدون نام

      این ازادشون بیاببر۱۰۰۰برابرن وشماهم زرنگین ایرانیاروشناختین بادسته کورهاطرفین گول میمالین وکلاه میزارین خاک برسرتون

    • بدون نام

      کاربر سید احمد. شهرهای آذربایجان وکردستان و غرب کشور یه دونه افغانی هم نمیتونی پیداکنی.آیا دام داری ها ومرغ داری هاشون ورشکسته شده اند؟نمیدونم پیمانکاری یا کارفرما ویا افغانی.هرچه هستی مضخرف نگو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون بابا خودش افغانی

      • سیداحمد

        مضخرف قیافته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج