جاباما
۸۱۸۹۸۸
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

با بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

سال گذشته میلادی برای دوستداران بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی سال خوب و پرباری بود. در سال ۲۰۱۸ میلادی همچون سال‌های گذشته بازی‌های متنوع و جذاب گوناگونی روانه بازار شدند و توانستند قلب عاشقان این حوزه را به تسخیر خود در بیاورند

روزنامه ایران - مانی آشتیانی: سال گذشته میلادی برای دوستداران بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی سال خوب و پرباری بود. در سال ۲۰۱۸ میلادی همچون سال‌های گذشته بازی‌های متنوع و جذاب گوناگونی روانه بازار شدند و توانستند قلب عاشقان این حوزه را به تسخیر خود در بیاورند.Fifa ۱۹ و Shadow Of Tomb Rider و Spider Man از جمله بازی‌های پرسر و صدایی بودند که در این سال وارد بازار شدند و توانستند نظر بسیاری از بازی دوستان را به خود جلب کنند.

برگزاری نمایشگاه e۳ (Electronic Entertainment Expo) هم از دیگر اتفاقاتی بود که در این سال توانست نظر بسیاری از کاربران بازی را با معرفی بازی‌های جدید برای سال ۲۰۱۹ و معرفی ابزارهای جدی برای بازی به خود جلب کند. در اواخر سال ۲۰۱۸ نیز مراسم The Game Awards برگزار و از بهترین بازی‌های رایانه‌ای در رشته‌های مختلف تقدیر شد. برای اینکه بدانیم در سال ۲۰۱۸ چه بازی‌هایی روانه بازار شدند و کدامشان توانستند بهترین جایزه بهترین بازی سال را در مراسم The Game Awards از آن خود کنند در ادامه می‌توانید با این گزارش همراه باشید.

زندگی یک خانواده

با بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

در سرلیست بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ نام بازی Assassins Creed Odyssey دیده می‌شود. بازی ای که داستان زندگی یک خانواده را روایت می‌کند. داستان این بازی حول محور اتفاقات دوران حساس فروپاشی یونان باستان، جنگ‌های بزرگ سلسله هخامنشیان و این کشور و دیگر اتفاقات مهم سیاسی و اجتماعی آن زمانه می‌چرخد. این بازی هم تم داستانی همچون بسیاری از بازی‌ها از جمله به پایان رسیدن دنیا و پیروزی نیروهای شیطانی دارد و از طرفی دیگر یک قهرمان یاغی به تنهایی سفری را آغاز و تلاش می‌کند تا با این نیروهای شیطانی بجنگد.

این بازی یک مزیت بزرگ دارد و آن اینکه چهره زشت جنگ را بخوبی نشان می‌دهد. شخصیت اصلی بازی کاساندرا نام دارد که جنگ روی او تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود از همان کودکی به فکر یادگرفتن فنون رزمی باشد. قطعاً نقطه قوت این بازی، گرافیک، صدا‌گذاری و دیالوگ‌های زیبایی است که بین شخصیت‌های داستان رد و بدل می‌شود. در این بازی و در نقش شخصیت کاساندرا زمانی که فنون مختلف جنگی را یاد گرفتید حالا وقتش است که به مأموریت‌هایی که برایتان در نظر گرفته شده است بروید. با پیروزی در مراحل بازی می‌توانید تجهیزات و حتی لباس‌های خود را به روز کنید تا بتوانید با تمرکز بیشتری به جنگ با دشمنان خود بروید. این بازی روی کنسول‌های بازی پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی قابل نصب است.

یک خلاقیت خالص

با بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

اگر دلتان برای گیم پلی بازی‌های قدیمی تنگ شده باشد بازی Celeste بهترین گزینه است و شاید همین شیوه و گرافیک قدیمی و خوش ساخت این بازی باعث شده که در لیست بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ نیز قرار بگیرد. در نگاه اول شاید فکر کنید که با یک بازی ساده سرو کار دارید اما در همان مراحل و ثانیه‌های اول بازی متوجه خواهید شد که کاملاً اشتباه کرده اید. در واقع درست است که مکانیزم‌های بازی بسیار ساده طراحی شده و تمام مراحل بر اساس چند نوع حرکت ساده انجام می‌شود اما در مراحل مختلف بازی موانعی در نظر گرفته شده که گذراندن آنها کار را برایتان بسیار سخت می‌کند و حتی باعث می‌شود چند ساعتی روی آن وقت بگذارید.

این بازی واقعاً داستان جالب و خاصی دارد. در واقع بازی درباره زن جوانی به‌نام مدلاین است که تصمیم دارد از یک کوه جادویی به‌نام Celeste بالا برود. این کوه ترس‌ها و مشکلات درونی هر شخص را بیرون کشیده و به آنها جان می‌دهد. مدلاین در طول راه با چند شخصیت مختلف دیگر از جمله یک زن پیر که در دامنه کوه زندگی می‌کند، یک عکاس از سیاتل و روح مسئول یک هتل قدیمی برخورد می‌کند. همچنین در کوه شخصیت دیگری وجود دارد که نسخه‌ای شرور و شیطانی از مدلاین است که توسط خود کوه به وجود آمده است.

این شخصیت در واقع بخشی منزوی از روح خود مدلاین است که به‌دلیل ترس و افسردگی مدلاین به وجود آمده است. هدف اصلی و وظیفه اصلی بازیکن در بازی رسیدن به قله این کوه است. کوهی که رسیدن به آن همراه با رد شدن از موانع مختلف است. این بازی روی پلتفرم‌های مختلف از جمله ویندوز، مک او اس، لینوکس، نیتنتدو سوییچ، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان قابل اجراست.

خدای جنگ

با بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

بازی God of Warدر سال ۲۰۱۸ بیشتر از دیگر بازی‌های رایانه‌ای مورد توجه و تحسین منتقدان بازی و البته کاربران قرار گرفت. این بازی که در نسخه‌های مختلف و در واقع در قسمت‌های مختلف عرضه شده است، هرسال با گرافیک و موضوع هیجان انگیزش نفس دوستداران بازی‌های رایانه‌ای را بند می‌آورد. این بازی علاوه بر تحسین منتقدان در بازار هم با فروش خوبی روبرو بوده و براساس گزارش‌های جهانی این بازی سریع‌ترین فروش را در تاریخ انحصاری‌ بازی‌های سونی داشته است.

نسخه جدید God of War به باور بسیاری از منتقدان با کنار گذاشتن روال قدیمی در این بازی یک پوست‌اندازی حسابی به حساب می‌آید. تغییرات اساسی خدای جنگ در شخصیت اصلی بازی یعنی کریتوس و رفتارهایش دیده می‌شود. در نسخه‌های پیشین بازی کریتوس یک شخصیت خشنی داشت که پیوسته در حال انتقام گرفتن بود اما در نسخه جدید او بسیار آرام است، چرا که نه به‌دنبال خدایان یونان باستان است و نه با آنها کاری دارد.

او تنها می‌خواهد به دنیای نورس قدم گذاشته تا همانند یک فرد عادی در کنار همسرش زندگی و پسرش را بزرگ کند. البته که برای رسیدن به این اهداف او با چالش‌های جدی مواجه می‌شود که شما به‌عنوان بازیکن باید به او در این راه کمک کنید. همچنین از ویژگی‌های جدید در این بازی می‌توان به دوربین آزاد با دید سوم شخص در بالای شانه اشاره کرد که خاصیت یک دوربین سینمایی ثابت سوم شخص را دارد و با نسخه‌های پیشین تفاوت دارد. بازیکنان امکان انجام این بازی روی پلی استیشن ۴ را دارند.

بازی با طعم وسترن

با بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

یکی دیگر از بازی‌های مورد تحسین در سال ۲۰۱۸ که در لیست The Game Awards هم دیده می‌شود بازی Red Dead Redemption ۲ است. این بازی نه تنها مورد ستایش کاربران که مورد تحسین شرکت‌های رقیب سازنده بازی هم شده است. این بازی در سبک اکشن-ماجراجویی با موضوع وسترن است. بازیکن کنترل شخصیت آرتور مورگان را از دید سوم یا اول شخص بر عهده می‌گیرد. در واقع در این بازی تمرکز روی زندگی گروه خلافکار Van der Linde است که برای بقا در اواخر سال ۱۸۹۹ می‌جنگند. در این سال، غرب وحشی روبه سقوط است و از سوی دیگر نیز امریکا در حال توسعه اقتصادی و فرهنگی است و این یعنی در شهر جایی برای گانگسترها و هفت تیرکش‌ها نخواهد بود.

به‌همین خاطر مأموران قانون و جایزه بگیران یکی پس از دیگری به‌دنبال خلافکاران می‌گردند. بنابراین شما در این بازی باید بتوانید برای زنده ماندن از دست افرادی که به‌دنبال شما هستند فرار کنید. راه فرار نیز بسته به هوش و تمرکز شما باید پیدا شود. این بازی هم از آن بازی‌هایی است که در قسمت‌های مختلف روانه بازار شده است. در این بازی با کاراکترهای ویژه و خاصی روبه‌رو هستید که هنگام انجام بازی باید با آنها کنار بیایید و بتوانید راه را برای ورود به مراحل بعدی بازی پیدا کنید.

در این بازی توجه زیادی به جزئیات شده‌است؛ به‌طوری که اگر بازیکن اسب خود را در مکانی رها و بیش از حد از آن دور شود، اگر اقدام به صدا زدن آن کند اسب صدا را نخواهد شنید و به‌دنبال بازیکن نمی‌آید، یا اگر در آب برود سلاح‌هایش به مرور زمان زنگ می‌زند و باید آنها را روغن‌کاری کند. بازی دارای حالت‌های تک‌نفره و چندنفره آنلاین است. این بازی روی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان قابل نصب است.

زمانی برای قدرت طلبی قطارها

با بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

یکی از بازی‌های جالب و جذابی که در سال ۲۰۱۸ معرفی و در لیست بهترین بازی‌های این سال نیز جای گرفته است بازی Railwaye Empire است. در این بازی که در سبک بازی‌های استراتژیک و شبیه ساز است شما در سال ۱۸۳۰ حضور دارید، زمانی که قطارها و ریل‌های فلزی قدرتمند هستند. در این بازی شبیه‌ ساز شما وظیفه دارید شبکه عظیمی از ریل‌ها را به هم متصل و آنها را کنترل کنید. ۴۰ مدل قطار مختلف نیز با دقیق‌ترین جزئیات در بازی طراحی شده است.

البته کار به‌همین سادگی‌ها که می‌خوانید نیست، چرا که علاوه بر اینکه باید استراتژی درستی در جهت چینش ریل‌ها به کار ببرید، باید موانع پیش روی ریل‌ها، ایجاد ریل‌هایی در محیط جهت جذب توریست و بسیاری از موارد دیگر را مدیریت کنید. این بازی برای کاربران پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و کاربران کامپیوترهای شخصی قابل استفاده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • qs4

      ایول همین دیروز بازی ردددمیپشن2 رو گرفتم.

    • بدون نام

      پس اسپایدر من کو

    • qs4

      اسپایدرمن باید بره بمیره.

    • بدون نام

      GOD OF WAR. خیلی جالبه به شما پیشنهاد میکنم بازی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج