جاباما
۸۱۹۰۰۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۸ پیش‌بینی برای گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹

بالاخره سال ۲۰۱۸ به پایان رسید و وارد سال ۲۰۱۹ شدیم. در این مدت مطالب زیادی در مورد مرور سال ۲۰۱۸ و پیش‌بینی سال ۲۰۱۹ منتشر کرده‌ایم. ولی در این میان، قصد داریم تعدادی پیش‌بینی برای وضعیت کلی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ مطرح کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: بالاخره سال ۲۰۱۸ به پایان رسید و وارد سال ۲۰۱۹ شدیم. در این مدت مطالب زیادی در مورد مرور سال ۲۰۱۸ و پیش‌بینی سال ۲۰۱۹ منتشر کرده‌ایم. ولی در این میان، قصد داریم تعدادی پیش‌بینی برای وضعیت کلی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ مطرح کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

۸ پیش‌بینی برای گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹

افزایش رقابت بین گوشی‌های گیمینگ

۸ پیش‌بینی برای گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹

شیائومی Black Shark

اگر اندکی اهل پیگیری خبر‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که در سال ۲۰۱۸-به‌خصوص در کشور چین-گوشی‌های گیمینگ طرفداران پروپاقرص زیادی پیدا کردند. ما حالا شاهد عرضه‌ی گوشی‌های گیمینگ باکیفیتی همچون Razer Phone ۲، ایسوس ROG Phone و شیائومی Black Shark هستیم.

با توجه به اینکه در سال آینده تقریباً تمام پرچم‌داران اندرویدی از تراشه‌های ۷ نانومتری قدرتمندی مانند اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کنند، گوشی‌های گیمینگ برای اینکه بتوانند حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند، باید قابلیت‌های جذاب‌تری را ارائه دهند. احتمالاً شاهد تعبیه‌ی سیستم‌های خنک‌کننده بهتری خواهیم بود. شاید هم از کنترلر‌های بهتری بهره ببرند، برای نمایشگر‌ها «رفرش ریت» (Refresh Rate) بالاتری ارائه کنند و علاوه بر این موارد، شاید مجهز به قابلیت‌های نرم‌افزاری جذاب‌تری شوند.

افزایش تعداد دوربین‌ها

۸ پیش‌بینی برای گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹

نوکیا ۹

اگر سال ۲۰۱۸ سال دوربین‌های سه‌گانه بود، پس در دنیای گوشی‌های هوشمند احتمالاً سال ۲۰۱۹ سال دوربین‌های چهارگانه یا حتی دوربین‌های پنج‌گانه خواهد بود. در این سال، شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند با ترکیب دوربین‌های تله‌فوتو، واید، سیاه‌وسفید و تشخیص عمق، کیفیت عکس‌برداری را ارتقا دادند. همچنین در سال ۲۰۱۹ احتمالاً شاهد افزایش تعداد دوربین‌های سلفی در گوشی‌های هوشمند مختلفی خواهیم بود. در ضمن نباید گوشی نوکیا ۹ را از قلم بیندازیم که از دوربین پنج‌گانه بهره می‌برد و اگر این پنج دوربین بتوانند نتایج قابل توجهی را به وجود بیاورند، شاید دیگر شرکت‌ها هم به همین سمت حرکت کنند.

خداحافظی از بریدگی نمایشگر، سلام به نمایشگر حفره‌دار

۸ پیش‌بینی برای گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹

تقریباً در تمام فهرست‌های مربوط به آینده گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹، نام نمایشگر‌های حفره‌دار دیده می‌شود. علاوه بر سامسونگ که در این زمینه نمایشگر‌های Infinity-O را معرفی کرده، هواوی هم در دو تا از گوشی‌های خود از این نمایشگر استفاده کرده است و با توجه به این روند، مطمئناً چنین نمایشگر‌هایی به بسیاری از گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ راه پیدا می‌کنند.

این فناوری هنوز در اول راه قرار دارد و مثلاً با پیشرفت آن، سازندگان می‌توانند سنسور‌های بیشتری مانند سنسور‌های مربوط به تشخیص چهره سه‌بعدی را در داخل این حفره‌ها تعبیه کنند. علاوه بر این، سامسونگ مدتی قبل اعلام کرد که در حال نهایی کردن تکنولوژی تعبیه انواع سنسورها-از جمله دوربین-در زیر نمایشگر است و این یعنی تا انتهای سال ۲۰۱۹، شاید شاهد عرضه دوربین زیر نمایشگر خواهیم بود.

ارائه‌ی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز پیشرفته برای جلوگیری از مرگ ارز‌های مجازی

۸ پیش‌بینی برای گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹

اگرچه در سال ۲۰۱۸ ارز‌های مجازی وضعیت مناسبی نداشتند، اما اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) مبتنی بر بلاک‌چین همچنان پتانسیل زیادی برای ارائه‌ی قابلیت‌های جذاب دارند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند ارز مجازی اختصاصی خود را هم ارائه دهند تا کاربران بتوانند با پرداخت مبلغی مشخص، از بهترین قابلیت‌های آن‌ها بهره‌مند شوند.

در این میان، نباید ترکیدن حباب ارز‌های مجازی را از قلم بیندازیم. ارزش بیت‌کوین در عرض تقریباً ۱۲ ماه، از ۱۷۱۰۰ دلار به حدود ۳۷۰۰ دلار رسیده است و به نظر می‌رسد این ارز‌ها دیگر به سمت یک آینده‌ی درخشان حرکت نمی‌کنند. در سال ۲۰۱۹ اگر با بهره‌گیری از تکنولوژی بلاک‌چین شاهد عرضه‌ی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مفیدی باشیم، شاید بتوان به آینده‌ی این ارز‌ها امیدوار شد، ولی اگر این موضوع محقق نشود، احتمالاً شاهد مرگ تدریجی آن‌ها خواهیم بود. در ضمن امیدواریم در این سال شرکت دیگری به فکر ساخت گوشی بلاک‌چین نیفتد.

عمر باتری گوشی‌های هوشمند بهتر نمی‌شود

۸ پیش‌بینی برای گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹

در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند، یکی از بخش‌هایی که در چند سال گذشته پیشرفت محسوسی نداشته، بخش باتری‌ها است و با توجه به گزارش‌های منتشر شده، در سال ۲۰۱۹ هم نباید انتظار چنین پیشرفتی را داشته باشیم. علی‌رغم تمام پیشرفت‌های به دست آمده در صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ما مرتباً راه‌های جدیدی برای افزایش مصرف انرژی پیدا می‌کنیم. این افزایش مصرف می‌تواند مربوط به افزایش قدرت پردازنده‌ها، بازی‌های باکیفیت‌تر، نمایشگر‌های روشن‌تر و با رزولوشن بالاتر، محتوا‌های HDR، دوربین‌های چندگانه یا حتی اینترنت ۵ G. باشد.

علاوه بر این، حتی اگر گوشی‌ها مثلاً ظرفیت باتری را ۲۰ درصد افزایش دهند، این افزایش می‌تواند انرژی نمایشگر را برای مثلاً یک ساعت بیشتر از حد انتظار تأمین کند که چنین موضوعی چندان مورد توجه کاربران قرار نمی‌گیرد. به همین خاطر ما بی‌صبرانه منتظر توسعه باتری‌هایی هستیم که بتوانند انرژی گوشی را برای چند روز تأمین کنند؛ اما چنین پیشرفتی در تکنولوژی باتری‌ها حداقل در سال ۲۰۱۹ امکان‌پذیر نخواهد شد.

همچنان برای ارائه‌ی آپدیت‌های اندروید پای منتظر می‌مانیم

۸ پیش‌بینی برای گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹

یکی از مهم‌ترین ضعف‌های گوشی‌های هوشمند اندرویدی، تأخیر در دریافت مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است. اگرچه هواوی در هفته‌های گذشته اندروید پای را برای بسیاری از پرچم‌داران خود عرضه کرد، اما دیگر شرکت‌ها مانند سامسونگ، ال‌جی و HTC به این زودی‌ها چنین آپدیتی را به‌صورت گسترده عرضه نخواهند کرد. در این میان، شرکت‌های کوچک‌تر عملکرد بهتری داشته‌اند که در این میان می‌توانیم به شرکت وان‌پلاس اشاره کنیم. با توجه به این روند، بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی در سال ۲۰۱۹ هم مانند گذشته، خیلی دیرتر از حد انتظار اندروید پای را دریافت خواهند کرد.

عرضه گوشی‌های مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه رم

۸ پیش‌بینی برای گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹

یکی دیگر از ترند‌های دنیای تکنولوژی که احتمالاً در سال ۲۰۱۹ هم ادامه پیدا می‌کند، افزایش حافظه رم گوشی‌های هوشمند است. در اواخر سال ۲۰۱۸، شاهد معرفی نسخه مک‌لارن گوشی وان‌پلاس ۶ T. بودیم که از ۱۰ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. همچنین می‌توانیم به لنوو Z۵ پرو GT هم اشاره کنیم که مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه رم است.

با توجه به این روند، در سال ۲۰۱۹ احتمالاً شاهد افزایش بیش از پیش حافظه رم گوشی‌های اندرویدی خواهیم بود. اگرچه ۸ گیگابایت حافظه رم یک حد منطقی برای بسیاری از پرچم‌داران به نظر می‌رسد، ولی در سال ۲۰۱۹ برخی از شرکت‌ها صرفاً برای اینکه بتوانند مدتی در سرخط خبر‌ها قرار بگیرند، گوشی هوشمند مجهز به حافظه رم بالاتر را عرضه خواهند کرد.

تکنولوژی اینترنت ۵ G. کم سروصداتر از حد انتظار خواهد بود

۸ پیش‌بینی برای گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹

در ماه‌های اخیر، روزبه‌روز به حجم خبر‌های مربوط به تکنولوژی اینترنت ۵ G. افزوده شده است و بسیاری از شرکت‌ها اعلام کرده‌اند به‌زودی نخستین گوشی ۵ G. خود را معرفی می‌کنند. اما باید بگوییم که عملکرد این تکنولوژی حداقل در ابتدای کار، مطابق انتظارات نخواهد بود. اگر ابتدای عرضه تکنولوژی ۴ G. را به یاد داشته باشید، پس می‌توانید انتظارات خود را واقعی‌تر کنید. در ابتدا، فقط تعداد محدودی از شهر‌ها در کشور‌های مشخصی این فناوری را ارائه می‌دهند که آنتن‌دهی آن هم چندان عالی نخواهد بود.

علاوه بر این، باید انتظار افزایش شدید مصرف باتری در هنگام استفاده از اینترنت ۵ G. را داشته باشید. البته تمام این صحبت‌ها به معنای دست کم گرفتن پتانسیل‌های این تکنولوژی نیست. اما حداقل در سال ۲۰۱۹، نباید انتظار زیادی از اینترنت ۵ G. داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج