جاباما
۸۱۹۱۰۳
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

تیم ملی باز هم رکورد شکست

تیم ملی ایران در طول تاریخ جام ملتهای آسیا رکوردهای متعددی را به نام خود ثبت کرده است یکی از این رکوردها رکورد بیشترین برد پیاپی در مرحله گروهی است.

وب سایت نود: تیم ملی ایران در طول تاریخ جام ملتهای آسیا رکوردهای متعددی را به نام خود ثبت کرده است یکی از این رکوردها رکورد بیشترین برد پیاپی در مرحله گروهی است.

تیم ملی که از سال ۱۹۶۸ پا به این مسابقات گذاشت از همان بازی نخست، بازیها را با پیروزی آغاز کرد و هر ۴ بازی مرحله گروهی در آن دوره را با پیروزی پشت سرگذاشت.در جام ملتهای آسیا در سال ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ نیز در هر دوره تیم ملی در مرحله گروهی ۲ بازی انجام داد که در هر ۲ بازی تیم پیروز میدان لقب گرفت.

سرانجام روند بردهای ایران در مرحله مقدماتی ۱۹۸۰ متوقف شد و ایران تن به تساوی بدون گل مقابل سوریه داد تا رکورد ۸ برد پیاپی در مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا به نام ایران ثبت شود.

این رکورد تا این دوره مسابقات دست نخورده باقی ماند و سایر قدرتهای آسیا نظیر ژاپن ، عربستان و کره جنوبی نتوانستند به آن برسند تا اینکه تیم ملی ایران با پیروزی در ۲ بازی نخست خود در مرحله گروهی جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ توانست رکوردی را که به نام خودش ثبت بود ارتقا دهد.

تیم ملی آخرین دیدار گروهی خود در جام ملتهای آسیا ۲۰۰۷ را برابر مالزی با پیروزی پشت سرگذاشت.پس از آن در جام ملتهای ۲۰۱۱، تیمهای ملی عراق، کره شمالی و امارات را شکست داد و در جام ملتهای ۲۰۱۵ نیز در مرحله مقدماتی تیمهای امارات، قطر و بحرین مغلوب ایران شدند تا ایران به رکورد ۷ برد متوالی دست پیدا کند.

درجام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ قرعه مناسبی را در ۲ دیدار نخست نصیب ایران شد و تیم ملی با ۲ پیروزی متوالی برابر یمن و ویتنام رکورد تاریخی خود را بهبود بخشید.پیروزی مقابل عراق در آخرین بازی مرحله گروهی این دوره از این نظر حائز اهمیت است که نه تنها می‌تواند این رکورد را برای ایران ارتقا دهد بلکه فرصت بهبود آن را برای دوره بعدی حفظ کند. کره جنوبی در حال حاضر در ۶ بازی اخیر خود در مرحله گروهی به پیروزی رسیده و در صورت توقف این روند، ممکن است این رکورد توسط این تیم تهدید شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      پرسپوخلیسیها پای تلویزیون نشستن که باخت تیم ملی رو ببین، یه موقعیت غیرخطرناک هم که از حریف میبینن مثه سگ چشم و گوششونو تیز میکنن که صدای گل بشنون.یا اینکه میخوان سردار گل نزنه و بهش گیر بدن.اما کی روش و سردار خوب نشون میدن بهشون.خخخخخ

    • بدون نام

      به درک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج