جاباما
۸۱۹۱۰۷
۱۶ نظر
۵۰۰۲
۱۶ نظر
۵۰۰۲
پ

چراغ هفتم در دست پسر ترکمن صحرا

پس از ۱۵ سال حالا بار دیگر چراغ امید برای کسب عنوان آقای گلی جام ملت های آسیا در دل فوتبال دوستان ایرانی روشن شده است.

ورزش سه: پس از ۱۵ سال حالا بار دیگر چراغ امید برای کسب عنوان آقای گلی جام ملت های آسیا در دل فوتبال دوستان ایرانی روشن شده است.

سردار آزمون مهاجم شماره ۲۰ تیم ملی ایران در نیمه اول سانتر دقیق سامان قدوس را تبدیل به گل کرد و در نیمه دوم نیز پس از دریبل یکی از مدافعان ویتنام و در شرایطی سخت، توپ را به قعر دروازه این تیم فرستاد تا ایران از پیروزی اش مطمئن شود و سردار هم به صدر جدول گلزنان جام ملت های آسیا صعود کند.

آزمون که در این تورنمنت نمایش هایی متفاوت با یکی دو سال اخیر را از خود ارائه می کند، در بازی با یمن نیز یک گل زده و روی گل اول نیز تاثیرگذار ظاهر شده بود و حالا با ۳ گل بالاتر از تمام مهاجمان فوتبال آسیا آقای گل جام ملت ها است. مهاجمان تیم ملی ایران از سال ۲۰۰۴ هیچگاه بیشتر از ۲ گل در طول تورنمنت نزده بودند اما حالا سردار توانست این رکورد را بشکند و اکنون فوتبال دوستان ایرانی در انتظار شکستن رکوردهای بعدی هم هستند.

نکته جالب درخصوص آزمون این است که بیشتر فعالیت های او در زمین مسابقه برخلاف جام جهانی، در یک سوم دفاعی حریف و محوطه جریمه تیم مقابل است و همین موضوع باتوجه به تاکتیک پرس از بالای ایران، باعث می شود که او بیشتر صاحب توپ و موقعیت شود.

نگاه سایت های خارجی نیز بیشتر از تمام بازیکنان ایرانی، روی سردار آزمون است. فاکس اسپورت آسیا در بررسی نفر به نفر ملی پوشان ایرانی سردار را یک تمام کننده استاندارد قلمداد کرد و نمره ۱۰ را که بهترین نمره است، به او داد. همچنین وبسایت گل انگلیسی تصویر آزمون را بالاتر از بقیه قرار داد و نوشت: سردار با ۲ گل مهر صعود ایران را زد.

در تاریخ جام ملت های آسیا ایران ۸ آقای گل داشته است. همایون بهزادی، حسین کلانی، غلامحسین مظلومی، بهتاش فریبا، ناصر محمدخانی، شاهرخ بیانی، علی دایی و علی کریمی آقای گل های فوتبال ایران در جام ملت ها هستند. بهترین آمار را علی دایی با ۸ گل در جام ۱۹۹۶ در اختیار دارد که رکوردی غیرقابل دسترس به نظر می رسد اما اگر آزمون با همین روند پیش برود و تیم ملی هم تا فینال در جام بماند، رسیدن به رکورد فوق العاده علی دایی نیز محتمل است.

سردار که علاقه زیادی به زوج سازی با بازیکنان کناری به خصوص مهدی طارمی دارد، می تواند با نگاه دقیق تر به بازیکنان کناری، مشارکت آن ها را نیز داشته باشد و بتواند حتی عملکردی بهتر از این را هم ثبت کند. او که حالا پس از یک گل به یمن، دو بار دروازه ویتنام را باز کرده، انتظار فوتبال دوستان را هم بالا برده و اکنون همه می خواهند در بازی های بعدی سردار همچون حسین کلانی، علی جباری، غلامحسین مظلومی و علی کریمی بتواند هت تریک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      پرسپوخلیسیها پای تلویزیون نشستن که باخت تیم ملی رو ببین، یه موقعیت غیرخطرناک هم که از حریف میبینن مثه سگ چشم و گوششونو تیز میکنن که صدای گل بشنون.یا اینکه میخوان سردار گل نزنه و بهش گیر بدن.اما کی روش و سردار خوب نشون میدن بهشون.خخخخخ
      درود به سردار ترک باغیرت

      پاسخ ها

      • مهدی

        کپی کن برو تو سایت خودتون هم بزار مغزت شده کپی بچه هنوز رو مخ ملتی شغلت چیه چوپان نیستی پریپولیس سرورت و تمام مردم دوست دارن تبم قهرمان بشه شما استقلالیا چی به خوردتون دادن این چرت و پرتا را میگین

      • بدون نام

        متاسفم برای این نویسنده این مقاله. کاش یه جای سیاسی بازی وکوبیدن ازمون مبرفت یکم سواد ابتدایی فوتبال را باد میگرفت

      • بدون نام

        به نویسنده مقاله پیشنهاد میشود یک تحقیقی در حد بچه ابتدایی در مورد پست تخصصی ازمون انجام بدهند . تا متوجه بشوند که در جام جهانی چه خیانتی به ازمون کردن

    • مالد

      ههههه.اگه.به ژاپن کره هم گل زد.اخه.این ننرباعلی.دایی علی کریمی مقایسه میکنید بابااینوانقدربزرگش نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکته جالب درخصوص آزمون این است که بیشتر فعالیت های او در زمین مسابقه برخلاف جام جهانی، در یک سوم دفاعی حریف و محوطه جریمه تیم مقابل است و همین موضوع باتوجه به تاکتیک پرس از بالای ایران، باعث می شود که او بیشتر صاحب توپ و موقعیت شود. حیلی جالبه نویسنده این مقاله اصلا میدونه فوتبال چیه ؟ چون تا جایی که ما میدونیم ازمون مهاجم است وباید در این پست یازی کند ودر جام جهانی خم چوم مدافع گذاشته بودن برخلاف پست اصلی خودش نتونست خوب حمله کنه

    • تراختور

      ایووول مشتی بر دهان یاووه گویان سردار بهترین مهاجم ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به کوری چشم خسودان ،سردار حالا مستقیم میره تو
        لیست یهترین تیمهای فوتبال دنیا .در واقع ان فحشهایی که در جام جهانی به او دادن حالا به خود فحش دهندگان برگشت سانسوور نشود لطططططططفا

    • بدون نام

      دل ایرانیهاراخنک کردی سردارایران بازهم بتازسردارترکمن صحرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا . ودل دشمنانش را به اتش کشید

    • بدون نام

      انشاالله هم هت تریک کنه هم اقای گل شه

    • بدون نام

      واقعا خوشبختی و بدبختی وجود داره!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبخت اونایی که چشم دیدن سردار را ندارن صرفا بدلیل
        سنی بودنش میکوبنش وخوشیخت سردار ازمون که در پناه . خدای بزرگ داره بکه تاز ایران میشه

    • بدون نام

      ۱۸۴۲ همه ایرانی هستیم تیم ملی، اینجا ایران ه یعنی فارس

    • بدون نام

      سردار ترکمن

    • بدون نام

      سردار عقاب اسیا واقای گل میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج