۸۱۹۱۲۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

داستان صعود روی سرعت، تکنیک و طراحی

سرمربی تیم ملی ایران با سود بردن از نمایش تکنیکی و تاکتیکی جالب توجه شاگردانش به دومین پیروزی خود در جام ملت‌ها دست یافت تا صعودی زودهنگام به مرحله بعدی داشته باشد.

ورزش سه: سرمربی تیم ملی ایران با سود بردن از نمایش تکنیکی و تاکتیکی جالب توجه شاگردانش به دومین پیروزی خود در جام ملت‌ها دست یافت تا صعودی زودهنگام به مرحله بعدی داشته باشد.

دیدار دو تیم ایران و ویتنام درحالی شروع شد که شاگردان کی روش از همان دقایق اولیه نیمه اول این دیدار، نمایش خود را بر حریف جنوب شرق آسیا تحمیل کردند.

کی روش در این بازی چند تغییر را درترکیب تیمش داده بود تا بازی تیم ملی ایران برای رقبا، قابل پیش بینی نباشد. بازیکنان تیم ملی کشورمان در نیمه اول بر توپ و میدان تسلط مطلقی داشتند،آنها با پرس از بالا و بازی مالکانه ،خلاقیت های فردی ، قطع سریع توپ ،بازی بدون توپ، جابجایی های دائمی که ناشی از تغییراتی که کی روش پس از جام جهانی روسیه درتیم اعمال کرده است،توانستند تیم سرعتی و چابک ویتنام را که برای گرفتن تک امتیاز به شکل فشرده و چندلایه وارد زمین شده بود را تحت تاثیر بازی خود قرار دهند.

بازی ترکیبی و استفاده فوق العاده از فضاها ،اضافه شدن سریع طارمی و قدوس به آزمون و بازیسازی و طراحی دژاگه و حرکات طولی غفوری باعث شد که تیم ملی بارها و بارها دروازه ویتنام را با خطرات جدی مواجه کند و تا مرز فروپاشی پیش برد که این فقط دروازه بان آنها بود که سد محکمی درمقابل مهاجمان تشنه گلزنی ایران در دقایق ابتدایی شکل داده بود؛

اما نهایتا شاگردان کارلوس کی‌روش با حرکت پا به توپ غفوری و حرکت قدوس در نیم فضای حریف و ارسال تکضرب این بازیکن در تیر دوم با ضربه سر تماشایی سردار آزمون گل نخست به ثمر رساندند تا با برتری راهی رختکن شوند.

داستان صعود روی سرعت، تکنیک و طراحی

ویتنامی‌ها نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و تیم ملی ایران را تا ده الی پانزده دقیقه ابتدایی این نیمه درلاک دفاعی فرو بردند؛ اوج هنرنمایی حریف در دقیقه 52 شکل گرفت که آنها از فضای خالی در عمق دفاعی تیم ملی ایران استفاده کردند که خروج به موقع بیرانوند و دفع تک به تک حریف مانع از فروپاشی دروازه تیم ملی ‌شد.

سپس بار دیگر کارلوس کی‌روش با تدابیر خود و دو تعویض بازی را به تعادل کشید. ورود مهدی ترابی سرعتی و تکنیکی به همراه احمد نورالهی دونده و انرژیک، توانست روند بازی را به سود تیم ملی ایران تغییر دهد. پس از این تعویض تاثیرگذار، این تیم ملی ایران بود که مجددا حاکم بر توپ و زمین شد و ویتنامی‌ها را به عقب رانده و آنها را ازدروازه خودی دور کرد.

داستان صعود روی سرعت، تکنیک و طراحی

پیش از به ثمر رساندن گل دوم تیم ملی ایران توسط آزمون، بازیکنان سعی در اداره و کنترل بازی داشتند و گرچه نتوانستند ریتم و آهنگ بازی نیمه اول را همچنان ادامه دهند اما به خوبی سرعت تیم ویتنام را گرفتند و نیم نگاهی به دروازه حریف نیز داشتند.

گل دوم ایران حاصل یک بازی ترکیبی چند نفره بود که نهایتا با بازی بدون توپ سامان قدوس و کشاندن یکی از مدافع میانی ویتنام به سمت چپ و پاس عالی ترابی به آزمون، چرخش و حرکت فوق العاده به سمت چپ و ضربه بی نقص او دروازه ویتنام برای بار دوم روی پاشنه چرخید. گلی که باعث شد تیم ملی ایران در ادامه در صدد کنترل و اداره بازی بر آید و بازیکنان تیم ملی توانستند این کار را به خوبی تا آخر بازی ادامه دهند.

داستان صعود روی سرعت، تکنیک و طراحی

تیم ملی ایران با این پیروزی صعود خود به مرحله بعدی بازی را مسجل کرده است و اکنون برای سرگروهی در این گروه، در آخرین دیدار مرحله گروهی روز چارشنبه به مصاف عراق خواهند رفت؛ دیداری که می‌تواند محک جدی برای کارلوس کی‌روش و تیمش در این تورنمنت محسوب شود و باید دید در این دیدار سرمربی پرتغالی با چه تدبیری تیمش را روانه میدان و جدال با کاتانج خواهد کرد.

مسعود محمد زمانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آکو

      درودبروریاغفوری.

    • رضا

      بابا همچین میگین ایران از دور مقدماتی صعود کرده انگار که قهرمان شده!!! مگه ایران دفعه اوله که از گروهش صعود میکنه؟؟؟چرا یه صعود از یه گروه ضعیف رو اینقدر بزرگ میکنین ؟ ؟ همین کارها رو کردین که دلال موزامبیکی پر رو شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج