۸۱۹۱۸۱
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش بهزیستی به برخورد ناشایست با ۲ کودک کار

رئیس اورژانس اجتماعی کشور از پیگیری سازمان بهزیستی درمورد وضعیت دو کودک کار که از سوی فردی که به ظاهر کارمند شهرداری کرمان بوده مجبور به خوردن گل‌هایشان شده بودند، خبر داد و گفت: کارمند خاطی از شهرداری کرمان اخراج شده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اورژانس اجتماعی کشور از پیگیری سازمان بهزیستی درمورد وضعیت دو کودک کار که از سوی فردی که به ظاهر کارمند شهرداری کرمان بوده مجبور به خوردن گل‌هایشان شده بودند، خبر داد و گفت: کارمند خاطی از شهرداری کرمان اخراج شده است.

رضا جعفری در گفت‌وگویی با بیان اینکه امروز فیلمی از کودکان کار و خیابان که از سوی فردی در شهرداری کرمان مجبور به خوردن گل‌هایشان شده‌اند منتشر شده، گفت: فیلم مذکور و نحوه برخورد این مامور با هیچ‌کدام از مبانی حقوق انسانی سازگار نیست و احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده است.

وی با بیان اینکه واقعه اخیر توسط یکی از کارمندان شهرداری کرمان انجام شده است، افزود: به دنبال اقدامات اورژانس اجتماعی برای احقاق حق و برخورد با کارمند خاطی، کارمند متخلف از شهرداری اخراج شده است.

جعفری در ادامه اظهار کرد: به دنبال هتک حرمت و نقض حقوق انسانی کودکان کار و خیابان به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر اجتماعی، سازمان بهزیستی خواستار برخورد قضایی با فرد خاطی است. در عین حال سازمان بهزیستی بر این اصل علمی و منطقی باور دارد که کنترل و کاهش پدیده کودکان کار و خیابانی نه از طریق برخورد قهری و سلبی بلکه شناسایی و مدیریت علل و پیدایش این آسیب اجتماعی در حال گسترش، امکان پذیراست.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور تصریح کرد: برخورد قهری سبب شیوع سایر آسیب‌های اجتماعی می‌شود، این درحالیست که عامل اصلی این دست آسیب‌ها، فقر معیشتی خانواده کودکان، ورود کودکان اتباع خارجه فاقد اسناد هویتی، توانمندسازی خانواده، کنترل مهاجرت‌ها، کمک به ادامه تحصیل کودکان و کاهش آسیبهای مرتبط با حضور و کار کودکان در خیابان است.

جعفری با بیان اینکه سازمان بهزیستی پیگیری‌های حقوقی مربوط به این کودک آزاری را انجام می‌دهد، تصریح کرد: همکاران ما در قوه قضاییه همواره در مورد این نوع موضوعات در کنار سازمان بهزیستی بوده‌اند و در مورد این اتفاق نیز سازمان بهزیستی پیگیری‌های حقوقی لازم را انجام می‌دهد.

به گفته وی در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار کودک کار خیابانی از طریق ۸۱ مرکز در دو بخش شبانه روزی و روزانه از انواع خدمات حمایتی، آموزشی، بهداشتی - درمانی، حرفه آموزشی و فرهنگی - هنری استفاده می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترا بخدا اگر وجدان دارید مسئولین عزیز اون کارمند بیمار روانی را قبل اخراج ترا به ناموس مادرتان وادار کنید گل با ساقه بخورد تا ببیند با آن طفل معصومها چه کرده

    • گم نام

      درود بر هم وطنان مظلوم ایران ویران.چه کمیته ای چه آشی چه کشکی.این همه کمیته تشکیل دادید میدید بی نتیجه مونده این کمیته ها حق ماموریتشونو کی میده فرداها اینو چه جوری از یقه ما میگیرد شرم باد بر سران بی غیرت این آب و خاک مرگ بر ظالمان بی وجدان الاهی که گوسفندوارتر بشوید وبا چشم علفخواریتان را ببینیم .

    • بدون نام

      فقط اخراج!!!!!!؟؟؟؟؟

    • شهرداری بی حیا

      تف تو ذات ماموران قلچماق شهرداری
      این شهرداری ها ماجراشون تموم شدنی تیست!؟!؟؟

    • بدون نام

      علاوه بر اخراجش میباستن بجای گل ،گ،،،بکنن تو دهن این نامرد بعد اخراجش کنن.نامرد بی عاطفه

    • بدون نام

      چه شاهکار کردن اخراجش کردن تنبه بزرگتر از کناه اگه من جای مسولین بودن باید اون نامرد عدای گاو وحشی در میورد وگلهای اونها به زور از دستشون میخور
      تاهمه بدونن چه مسولین مغروری این مملکت اداره میکنن حتی از سر
      طفل یتیم هم دست بردار نیستن

    • بدون نام

      به بهزیستی کل کشور، روش وبنیان دفاع ازاحقاق حقوق معلولین غلط می باشد ، انگار مسولین دل شان میخواد بخاطر حقوق خیلی کم ، معلولین عزیزکه ولی نعمت خداهستند دست گدایی دراز کنند بجای حقوق شان صدقه بگیرند مثل ماهیانه 100 وهشت تومن زجر آور شرم آور ؟؟؟؟؟!!!!!!!

    • بدون نام

      حیف این هم بودجه که برای بهز یستی جرج میشی به
      جای رسیدن به این کارها بخدا فقط حقو ق میگیرن

    • معلم تاریخ

      سلام.
      دست مسئولان درد نکند. بعنی آنها یکبار هم این کودکان را ندیده اند تا اینکه از سوی آن کارمند مورد تحقیر واقع شوند؟! واقعا عجیب است!
      آن کارمند خاطی هم را مورد تفقد قرار دهید که با عمل ناشایستش هم موجب بیکاری خودش شد و هم باعث دیدن این دو کودک کار و هم باعث بالا رفتن بیلان کار مسئولان!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج