جاباما
۸۱۹۲۰۷
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

دریاچه ارومیه دیگر نمی‌خشکد

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: نزدیک به ۵۰ درصد وسعت دریاچه ارومیه آب دارد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: نزدیک به ۵۰ درصد وسعت دریاچه ارومیه آب دارد.

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه در تراز اکولوژیکی ۴۲۰۰ تا ۴۴۰۰ کیلومتر مربع خواهد بود، تصریح کرد: مابقی وسعت دریاچه که امکان زیرآب رفتن ندارد با کشت درختچه ها و مالچ پاشی پوشش داده می‌شود تا ریزگردها تثبیت شود.

وی با بیان اینکه وسعت دریاچه از میزان پیش بینی شده در تراز اکولوژیک فراتر نمی‌رود و برنامه‌های تثبیت و احیا بر اساس این میزان در ستاد احیا انجام می‌شود ادامه داد: اطراف دریاچه ارومیه طی سالهای گذشته و در اثر سیلاب دچار شیب منفی شده که برای افزایش وسعت پیش‌بینی شده دریاچه از ۴۲۰۰ تا ۴۴۰۰ کیلومتر مربع در تراز اکولوژیکی، باید تراز آب نیز افزایش یابد تا بتواند شیب منفی نیز زیر پوشش آب برود و افزایش وسعت را شاهد باشیم.

سرخوش با بیان اینکه دریاچه ارومیه دیگر نمی‌خشکد افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده و نمونه برداری ها از دریاچه ارومیه نشان می‌دهد ۶ تا ۲۸ سانتی متر برخی نقاط حاشیه دریاچه ارومیه عمیق تر شده است.

وی با تاکید بر اینکه هرچه دریاچه عمق یابد از خشکی فاصله می‌گیرد گفت: طی سالهای گذشته به دلیل رسوب گذاری نمک امکان عمیق تر شدن دریاچه نبود که با ورود آب شیرین به پیکره این تخته سنگ‌های نمکی حل شده و دریاچه عمیق تر شده است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۶۱ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ سانتی متر افزایش داشته است. وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۲۱۲۷.۷۷ کیلومترمربع است؛ وسعت دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶۸ کیلومتر مربع افزایش داشته است.

سرخوش با بیان اینکه حجم آب فعلی موجود در دریاچه ارومیه یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: حجم آب دریاچه ارومیه سال گذشته ۱میلیارد با ۱۰۰میلیون متر مکعب بود که نسبت به سال گذشته ۶۱۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خشک شده دیگه

    • بدون نام

      هورا اینم هم درست شد تبارک الله

    • بدون نام

      چرت نگو مالچ پاشی سرطان زا میگین ملت کشاورزی نکنن پس چیکارکنن ازبیکاری وفقرنجومی گرسنگی بمیرن درست کشورخشکی هستیم کاربدین تا کشاورزی نکنیم...وقتی بودجه ومنابع شغل ایران وایرانی که حقش خونش گذاشته جونش توجنگ تحمیلیها وانقلاب...تواین کشوررگ وریشش ایرانی چندهزارساله برای حدود۲۰ملیون افغانی کنیدعواقبش دامن همه رومیگیره بخداقسم ازماست که برماست ملت منفعت طلب تاوقتی تانوک دماغتون ببنیدحقمون اینه به نام برادرمهمان وکارگرارزان به این بهانه افغانهاایران واشغال کردن و۱۰۰برابراینها ضرردارن بدترازاینهاحقمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببین من یکی از مخالفان شدید حضور مهاجران افغان در ایران هستم قبلا نبودم اما الان مدتیه به شدت مخالفشونم نظرمم اخراج مهاجران غیرقانونیشون و مهاجران قانونی خلافکارشونه اما توام دیگه زیادی زر میزنی نه آمار ۳ میلیون افغانی که دولتمردان ما میگن درسته از ۳ میلیون که قطعا بیشترن اما آمار ۲۰ میلیونی توام اشتباه است افغانستان خودش ۳۰ میلیون جمعیت داره هی مثل طوطی تکرار میکنی ۲۰ میلیون افغان و ....احتمالا جمعیتشون ۴تا ۶ میلیونه نه بیشتر ۴ میلیون و که قطعا هستن اما ۲۰ میلیونی که تو میگی نیستن شورش و درآوردی با این نظرت

    • بدون نام

      بیش از نیمی از دریا خشک شده و قرار هم نیست برای قسمتهای خشک شده کاری کنن و برنامه ریزیشون فقط برای اون قسمت باقی موندش هستش متاسفانه اونم اگر باز بتونن کلا تو ایران همه چیز شده متاسفانه متاسفانه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج