جاباما
۸۱۹۲۳۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

۶ دوپهلو؛ همدردی یا آماده‌سازی ذهن سرخ‌ها؟

واکنش هواداران پرسپولیس به خبر بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس چندان عجیب نبود.

فرهیختگان: واکنش هواداران پرسپولیس به خبر بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس چندان عجیب نبود. آنها از بازگشت بازیکنی که با سهل‌انگاری خودش پرسپولیس را با مشکل بزرگ یارگیری مواجه کرده بود و بعد از پایان محرومیتش بدون درنظرگرفتن شرایط پیش‌آمده درخواست جدایی داد، ناراحت شدند و این ناراحتی اصلا عجیب به‌نظر نرسید.

این درحالی است که شایعاتی مبنی‌بر احتمال بازگشت وی در پایان فصل به گوش می‌رسد. واکنش طارمی بعد از گلزنی مقابل تیم ملی یمن در جام ملت‌های آسیا هم که کاملا دوپهلو بود و به شایعه بازگشت وی دامن زد. چه دلیلی داشت او به یاد عزت‌اللهی عددی را نشان دهد که در تیم ملی در اختیار بازیکن دیگری است، آن هم عددی که برای پرسپولیسی‌ها و هوادارانش اهمیت بسیاری دارد! شواهد نشان می‌دهد دلایل منطقی برای بازگشت طارمی به پرسپولیس در ذهن برانکو و مسئولان باشگاه پرسپولیس همچنان وجود دارد.

تفاوت نظر آشکار دو مدیرعامل

در موضوع طارمی و محرومیت پرسپولیس، دو مدیرعامل پیشین پرسپولیس نظرات متفاوتی از هم دارند. علی‌اکبر طاهری در مصاحبه‌ای رسما عامل محرومیت پرسپولیس از دو پنجره نقل وانتقالاتی را طارمی می‌داند. او دقیقا حرف‌هایی را مطرح می‌کند که بسیاری از هواداران پرسپولیس به آن اعتقاد دارند.

او می‌گوید قرارداد امضاشده میان پرسپولیس و طارمی قبل از سفر این بازیکن به ترکیه و در ۳۱ خرداد ۹۵ یعنی همان روزی که طارمی راهی ترکیه شده، به امضا رسیده، درحالی که قرارداد طارمی با ریزه‌اسپور در هشتم تیر ۹۵ به امضا رسیده تا در دوم مرداد ۹۵ قابلیت اجرایی پیدا کند.

البته طاهری در بخشی از مصاحبه گفته فردای عقد قرارداد با طارمی یعنی ۳۱ خرداد ۹۵ عکس این بازیکن را دیده که همراه رامین رضاییان با ریزه‌اسپور قرارداد امضا کرده و مشخص نیست چطور شده قرارداد امضاشده سه روز بعد از تاریخ امضای قرارداد (اول تیر ۱۳۹۵ بنا به گفته طاهری) به امضا رسیده و یک‌ماه بعد قابلیت اجرایی پیدا می‌کرده است.

طاهری تاکید دارد هیچ‌دستی در تاریخ قرارداد این بازیکن نبرده و تاریخ قرارداد مهدی طارمی با پرسپولیس قبل از قراردادش با ریزه‌اسپور بوده است و هیچ‌گونه بی‌صداقتی در کار باشگاه نبوده و فیفا هم رای به بی‌صداقتی مسئولان باشگاه پرسپولیس نداده. حتی طارمی هم شماره‌حسابی به آنها نداده و مسئولان باشگاه ریزه‌اسپور براساس پولی که حسین هدایتی به‌عنوان پاداش بازگشت به این بازیکن داده، پرسپولیس را متهم به اغواکردن این بازیکن کرده و رای را هم از فیفا گرفته و پرسپولیس را از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم کرده و طارمی را هم چهار ماه و ۱۰ روز خانه‌نشین کرده است!

اما اتفاقاتی که گرشاسبی بعد از پایان محرومیت طارمی تعریف می‌کند، نشان می‌دهد که طارمی با جدایی‌اش از پرسپولیس نسبت به جبران خسارت وارده اقدام کرده و اجازه داده پرسپولیس از این انتقال سود لازم را ببرد. بد نیست به حرف‌های گرشاسبی هم توجه کنید.

همکاری طارمی با پرسپولیس!

گرشاسبی برخلاف طاهری با آرامش بیشتری درمورد مساله طارمی با پرسپولیس صحبت می‌کند. او کاری به اتفاقات گذشته ندارد و فقط درمورد وقایعی صحبت می‌کند که پس از رفع محرومیت طارمی رخ داده است. مدیرعامل سابق درخصوص ماجرای طارمی به «فرهیختگان» گفت: «طارمی چهار ماه و ۱۰ روز محروم شد و بعد از پایان محرومیت دو ماه تا پایان قرارداد فاصله داشت. خودش با برانکو هماهنگ شد و گفت می‌خواهد برود. گفتیم باید مکتوب این مساله را بنویسد و او هم نوشت.

آن اواخر هم در ترکیب قرار نمی‌گرفت و تمرینات جدی هم نمی‌کرد. کلا از تیم دل کنده بود. تنها کاری که توانستیم بکنیم این بود که او را ترانسفر کردیم. در این مورد خودش هم همکاری کرد، درحالی که می‌توانست یک‌ماه دیگر صبر کند تا بازیکن آزاد شود. با او صحبت کردیم و مبلغی را از تیم الغرافه گرفتیم. ضمن اینکه طلب خودش را هم بخشید.

هواداران آن‌موقع او را مقصر بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی می‌دانستند و فشار می‌آوردند که او برود. ما هم با توجه به اینکه هواداران را صاحبان اصلی پرسپولیس می‌دانستیم در این مورد حرفی نزدیم و درنتیجه ترانسفر را بهترین راهکار می‌دانستیم.»

به‌نظر می‌رسید طارمی در آن مقطع کاری کرد تا پرسپولیس بیشتر از این، از جانب او متضرر نشود؛ کاری که سه بازیکن اصلی تیم به‌رغم اطلاع‌داشتن از مشکلات تیم برای یارگیری در حق پرسپولیس انجام ندادند. گرشاسبی خیلی خلاصه به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: «این یک بحث طولانی است که به موقع راجع‌به آن صحبت خواهم کرد. طارمی اجازه داد از انتقالش پرسپولیس هم سهمی ببرد اما برخی بازیکنان دیگر بعد از آزادی از تیم رفتند.»

گرشاسبی سعی می‌کند با این گفته‌ها طارمی را از بسیاری از اتهامات رها سازد. او دل پرخونی از بی‌توجهی صادق محرمی، فرشاد احمد‌زاده و وحید امیری به درخواست‌هایش برای تمدید قرارداد داشته و اعتقاد دارد پرسپولیس می‌توانست یا از جدایی آنها صاحب سود شود، یا یک نیم‌فصل فشار کمتری را از بابت بازیکن و نیرو تحمل کند.

همدردی بود یا پیغام؟

چند روزی است از بازی ایران و یمن گذشته و ۶ نشان‌دادن طارمی هم همدردی او با سعید عزت‌اللهی مصدوم عنوان شده است. اما هنوز خیلی‌ها این موضوع را باور نکرده‌اند و اعتقاد دارند طارمی دارد به این شکل زمینه بازگشت خود به پرسپولیس را در آخر فصل فراهم می‌کند. مدیران برنامه این بازیکن می‌گویند او آخر فصل قصد حضور در فوتبال درجه ۲ و ۳ اروپایی را دارد. برانکو هم می‌گوید به‌خاطر دوری از حواشی به طارمی فکر نمی‌کند.

سرنوشت در دست برانکو

باید دید آخر فصل که این بازیکن آزاد می‌شود و نیازی به پرداخت حق فسخ قرارداد دو میلیون یورویی به الغرافه را ندارد، برانکو بازهم می‌گوید به طارمی فکر نمی‌کند، یا باز هم به دنبال به‌کارگیری توان گلزنی این بازیکن برای پرسپولیس است یا نه. البته باید به داستان حضور احتمالی برانکو در تیم ملی هم فکر کرد که اگر چنین شود، کلا مسیر این داستان می‌تواند دستخوش تغییر شود.

تا اینجای کار طارمی از برخی اتهامات رها شده و فقط نیاز به جلب‌توجه دوباره هواداران پرسپولیس و روی خوش آنها برای بازگشت به پرسپولیس دارد که اگر آن هم فراهم نشود، این پروژه کلا به دست فراموشی سپرده خواهد شد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاردوک

      هر چی برانکو بگه

      پاسخ ها

      • سیاوش

        انصافا این خبر نظر من رو خیلی راجع به این قضیه عوض کرد
        وجدانا باید بیطرفانه قضاوت کرد
        حرف های آقای گرشاسبی کاملا درست و.منطبق با عقل بود
        در آخر هم حرف دوستامون رو من هم عرض میکنم
        که
        هرچی برانکو بگه

    • بدون نام

      از این جهت حرف گرشاسبی رو قبول میکنم که طارمی حداقل من تا الان نشنیدم در زمینه مسائل مالی با باشگاه به مشکل بخوره یعنی حداقل دله نیست مثل بعضیا

    • امیر

      سلام مقصر اصلی مدیریت طاهری بود وگرنه از ی جوان 25 ساله چه انتظاری میشه داشت خودمون رو جای طارمی بزاریم اگه تو زندگی بهمون پیشنهاد بهتری با پول بیشتر و امکانات بهتر بدن واسه پیشرفت نمیرفتیم جای دیگه . پرسپولیس خونه طارمی انشاالله که به زودی برمیگرده

      پاسخ ها

      • ایرانیم.

        یجوری میگی بازیکن 25ساله انگارضغیربوده وعقلش نمیرسیده.اگه بحرفای گرشاسبی توجه میکردی راحت متوجه میشدی که طارمی چقدبی تعصب بود.البته نبایدنامردی اون رضاییان عوضی روازیادبرد.ضمنابهترین حرف وحقیقت پلیدی ونامردیه محرمی.امیری واحمدزاده روگرشاسبی زدکه توبدترین وضعیت پرسپولیسو به پول کمی بیشتری که گیرشون اومدفروختن.

    • مرتضی

      کاملا درسته، تمام نگاه ها به طارمی بود و هست در حالی که سایر بازیکنان جدا شده در زمان محرومیت تیم خیلی بی معرفتی کردند!!!!

    • سهیل سهیلی ی تاجی

      چی شد تا اومد و گل زد شد بی گناه؟

    • سید کاظم از نرجه

      طارمی قاتل کیسه و شعله زرد پراختور باید بیاد دهن اینا رو سرویس کنه

    • ترگل پرسپولیسی

      خداکنه برگرده . تو رو خدا برگرد ما موافقیم که برگردی

    • امیر

      لطفا استقلالیا تو بحث خانواده پرسپولیس شرکت نکن ضمناً من به حرفای گرشاسبی خوب توجه کردم هیچ کجا حرفی از بی تعصب بودن طارمی نزد اتفاقا گفت طارمی میتونست یک ماه صبر کنه تا بازیکن آزاد بشه بعد تمامی پول قراردادش مال خودش میشد ولی ترانسفر شد پرسپولیس ی پولی گیرش اومد تازه طلبش رو هم بخشید و اینکه هر بازیکنی از پرسپولیس رفت یعنی بی تعصب لابد علی دایی علی کریمی مهدی مهدوی کیا و غیره که اسطوره های پرسپولیس هستن هم بی تعصب و بیغرتن دوستان منطق و تعصب رو در کنار هم بزاریم

    • اژدرهای سرخ

      امثال طارمی سرمایه پرسپولیس هستند هر کسی میتونه اشتباه کنه همین که تو این وضعیت به پیشنهاد سوراختور جواب نداده وبعد از گلزنی تو اون شرایط عدد6 رو نشون داد جواب دندان شکنی به کیسه ها سوراختوریها و شله زردکیها ومهمتر. مهمتر. مهمتر بین پرسپولیس وبرانکو با دلال کثیف موزاییکی!!!پرسپولیس رو انتخاب کرد. انتخابی که شاید موقعیتش رو به خطر میانداخت. اینها نشان از. پشیمانی این بازیکنه. فراموش نباید کرد کفتارها در کمین ضربه زدن به ارتش سرخ و تاج سرشان میباشند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج