جاباما
۸۱۹۴۸۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

آمار نگران‌کننده از مبتلایان به دیابت در ایران

مدیرعامل انجمن دیابت ایران با بیان اینکه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور ما به بیماری دیابت مبتلا هستند،‌گفت: با آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح می‌توانیم ابتلا به بیماری دیابت را کنترل کنیم.

خبرآنلاین: مدیرعامل انجمن دیابت ایران با بیان اینکه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور ما به بیماری دیابت مبتلا هستند،‌گفت: با آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح می‌توانیم ابتلا به بیماری دیابت را کنترل کنیم.

امیر کامران نیکوسخن مدیرعامل انجمن دیابت ایران در نشست خبری همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر اظهار داشت:‌ یکی از مشکلات ایجاد بیماری‌های غیرواگیر در کشورها این است که سازمان‌های مردم‌نهاد و دولت‌ها در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌ها و مبارزه با دخانیات اتحاد ندارند و معمولاً موازی‌کاری صورت می‌گیرد.

او افزود: موضوع اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه پیگشیری از بیماری‌ها غیرواگیر حلقه مفقوده‌ای است که متأسفانه تا کنون به آن توجه نداشته‌ایم. نیکوسخن با بیان اینکه آموزش باید از دوران کودکی و در مدارس ارائه شود، توضیح داد:‌ متأسفانه در مدارس ما آموزش‌های لازم در مورد بیماری‌های غیرواگیر و علل ابتلا به آن ارائه نمی‌شود.

او ادامه داد: آموزش به افرادی که درگیر بیماری‌های غیرواگیر هستند بسیار مهم است تا از این طریق پیشگیری ثانویه صورت گیرد و از ایجاد عوارض بیماری جلوگیری به عمل آید. دبیر همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تصریح کرد: پزشکان، پرستاران و تمام افرادی که درگیر سلامت جامعه هستند باید آموزش‌های کافی را ببینند و اطلاعات خود را به روز کنند.

او با اشاره به نقش رسانه‌های عمومی در زمینه اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری‌ها گفت:‌ رسانه‌ها می‌توانند مشکلات بیماران و مطالبات مردم جامعه را به گوش مسئولان برسانند. او گفت: سیاست‌گذاران در این زمینه اطلاعات خوبی ندارند و به همین دلیل برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است. مدیرعامل انجمن دیابت ایران با بیان اینکه تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع شده است، گفت: متأسفانه همچنان در اتوبان‌ها شاهد تبلیغ مواد غذایی مانند چیپس و پفک هستیم که به سلامت کودکان آسیب وارد می‌کند.

نیکوسخن افزود: بیمه‌هایی باید در زمینه آموزش نقش خود را به درستی ایفا کنند و با ارائه خدماتی مانند چکاپ سالانه، خدماتی در زمینه پیشگیری در بروز بیماری‌ها به بیمه‌شدگان ارائه دهند. او در پایان گفت: در حال حاضر ۵ میلیون و ۲۰۰ نفر در کشور ما به دیابت مبتلا هستند و ۸ میلیون نیز در معرض ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در کشور ما متاسفانه انحصار حاکم است بجای اینکه به سلامت جامعه فکر شود مبارزه با دخانیات تنها عاملی میشود قیمت ها بخاطر آن افزایش یابد بلکه بیشتر بهره مند شوند یعنی تهدید را تبدیل به فرصت کنند

    • هورام

      نان سبوس دار به مردم بدهید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج