۸۱۹۶۴۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

پمپئو: عربستان درباره قتل خاشقجی پاسخگو باشد!

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه همزمان با ورودش به ریاض، وعده داد که خاندان سعودی را برای قبول مسئولیت بیشتر در قبال قتل فجیع «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد عربستانی تحت فشار قرار دهد!

خبرگزاری مهر: «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه وارد ریاض، پایتخت عربستان شد و مورد استقبال «عادل الجبیر» همتای عربستانی خود قرار گرفت.

وی همزمان با ورود خود قول داد که خاندان سعودی را برای پذیرش مسئولیت بیشتر در قبال قتل «جمال خاشقجی»- ستون نویس روزنامه واشنگتن پست و روزنامه نگار و منتقد برجسته عربستانی مقیم آمریکا- تحت فشار قرار دهد.

این در حالی است که منتقدان توبیخ و مجازات صادقانه سعودیها را از سوی این دیپلمات بلندپایه دولت ترامپ دور از انتظار می دانند. و برخی کارشناسان نیز می گویند که مخاطب اصلی این وعده غیرمنتظره و توخالی پمپئو، دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا هستند که در حال آماده شدن برای برگزاری نشستی با حضور مقامات دولت ترامپ هستند تا طی آن، نحوه رسیدگی دولت آمریکا به ماجرای قتل خاشقجی و سایر موضوعات سیاست خارجی را مورد پرسش قرار دهند.

به عبارت دیگر، کارشناسان سیاست خارجی معتقدند که هدف احتمالی پمپئو از این وعده بیشتر فرونشاندن جنجال داخلی در آمریکا بر سر نحوه برخورد دولت ترامپ با این قتل فجیع است تا مسئول و پاسخگو ساختن سعودیها.

با این حال، پمپئو در گفتگو با خبرنگارانی که در این سفر او را همراهی می کنند، گفت: «ما به گفتگو با ولیعهد و اعضای خاندان سعودی ادامه می دهیم تا اطمینان یابیم که در مورد قتل غیرقابل قبول جمال خاشقجی مسئولیت تمام و کمال را می پذیرند. بنابراین ما به گفتگو در این باره و اطمینان یابی از اینکه تمام حقایق را برای مسئول و پاسخگو ساختن آنها (سعودیها) در اختیار داریم، ادامه خواهیم داد».

یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا نیز به خبرنگاران گفت که پمپئو بر عربستان سعودی فشار خواهد آورد تا «در مورد آنچه که در کنسولگری این کشور اتفاق افتاد و همچنین رویدادهای متعاقب آن روایتی معتبر و موثق» ارائه کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرچه زودتر ماجرای خاشقچی را پیگیری کنید.اگر این اتفاق برای اعضای خانواده خودتان می افتاد بازهم این قدر راحت بودید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج