۸۱۹۸۹۷
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

جلالی: انتهای دو قطبی کی‌روش - برانکو ویرانی است

سرمربی سابق پیکان می گوید کی روش باید در تیم ملی بماند اما سبک فوتبالش را وارد فوتبال ایران کند.

ورزش سه: تیم ملی ایران با دو نمایش مقتدر موفق شده با ۶ امتیاز صعود خود به دور بعد جام ملت های آسیا را قطعی کند. مجید جلالی حرف های جذابی در مورد تیم ملی و کی روش زد که در ادامه آن را می خوانید:

از نظر شما بهترین تیم جام ملت ها تا بدین جای بازی ها کیست؟

شاید این جانبدارانه باشد ولی از این نظر که ما از نظر ذهنی و روانی قوی ترین حس را داریم چیزی است که هرکسی از بیرون هم ببیند آن را متوجه می شود.

منظور شما میل به برتری است؟

بله، اتحاد و حس برنده خواهی و صداقت برای پیروزی الان در تیم ملی نسبت به دوره های گذشته وجود دارد که من به همه این ها می گویم حس بازی.

از بین تیم های مدعی کدام تیم را بهتر دیده اید؟

به جز بازی های ایران، من بازی اول عربستان را بازی متفاوتی دیدم ولی بقیه همان کار خودشان را کردند. ژاپن حسابگرانه بازی می کند و کره یک تیم نهفته است و استرالیا یک تیم آسیایی نیست و قالب کوچک شده فوتبال انگلیس است.

یعنی کره هنوز بازی اصلی خود را نکرده است؟

به نظر من کره نقاط تاریک و نامعلومی دارد و این موضوع آگاهانه است تا شاید در بازی های اصلی تر آنها ظرفیت اصلی خود را نشان بدهند.

از نظر شما کدام تیم ها بازی های بهتری تا بدین جای کار انجام داده اند؟

به نظر روی هم رفته ایران، عربستان و ژاپن بازی های بهتری انجام داده اند.

کدام تیم های متوسط عملکردشان شما را تحت تاثیر قرارداده است؟

خیلی ها هستند، این جام نقطه عطفش نمایش های خوب تیم های متوسط بوده است اما این تیم ها به دلیل ضعف های جسمانی و ضعف تجربه نتوانستند کارشان را تا پایان ۹۰ دقیقه به خوبی ادامه بدهند. شاید خیلی از این تیم ها برابر تیم های قدرتمند جام بازی های سرتری در نیمه اول انجام داده اند اما در ادامه بازی کم آوردند.

این تیم ها می توانند در سال های آینده به قدرت های فوتبال آسیا تبدیل شوند؟

بله صد در صد. در آینده خیلی نزدیک قدرت های فوتبال آسیا از دایره موجود خارج می شوند و تیم های جدیدی به این جمع اضافه می شوند.

چرا همچنان در کنار تیم ملی و در بین جامعه جو منفی دیده می شود؟

من فکر نمی کنم جو منفی در اجتماع باشد و مردم تیم شان را دوست دارند و فقط برای قضاوت کردن وسواس به خرج می دهند و منتظر بازی های مهم تر هستند و این دو بازی را ملاک خوبی برای تمجید کردن نمی بینند. این برای فوتبالی ها هم همینطور است ولی می شود تشخیص داد این تیم نسبت به تیم های گذشته متفاوت است، این نشانه ها در تیم ملی است اما برای اینکه توده مردم هم این نظر را پیدا کنند باید بازی های مهمتر از راه برسد.

در مورد دو قطبی که این روزها بین برانکو و کی روش به وجود آمده چه نظری دارید؟

کلا دعوا و جنجال پایانش چیز خوبی نیست و ویرانی است، حتی دعواهایی که در این سال ها بین مربی های ایرانی بوده منجر به ویرانی خودشان و در سطح کوچک تر فوتبال ایران شده است. دعوا چه بین مربی ها و چه بین مدیران هیچوقت خروجی خوبی نداشته است.

از نظر شما کی روش باید بعد از جام ملت ها به کارش در فوتبال ایران ادامه بدهد؟

من خودم دوست دارم کی روش حفظ شود ولی درخواست ها از ایشان را باید تنظیم کنیم. ما می خواستیم ببریم و در جام جهانی باشیم و کارهای ایشان هم در این راستا بوده است. باید درخواست هایمان را وسیع تر کنیم و ایشان را حفظ کنیم. اگر ایشان برود برای مدتی چالش سختی خواهیم داشت.

دلیل چالش بعد از کی روش چیست؟

کی روش ۸ سال است در ایران کار می کند و روشی که داشته است برای تیمی است که الان بازی می کند و یک شکل کاملا گلخانه ای است. ایشان باید بعد از جام ملت ها بماند و ریلی بگذارد برای آینده فوتبال ایران. ایشان باید بتواند در سبک بازی کل فوتبال ایران تاثیر بگذارد ولی ما این را از او نخواسته ایم. ما تیم ملی خوبی داریم ولی با رفتن ایشان فکر نمی کنم چیزی از همین تیم خوب هم باقی بماند.

شما فکر می کنید مربی های مدعی در تیم های باشگاهی حاضر می شوند سبک کی روش را در تیم شان پیاده کنند؟

اصلا همین الان هم فوتبال ما تاثیر گرفته از بازی تیم ملی است، اگر ریزبین تر نگاه کنید این روش را می بیند و این یک قائده کلی است که سبک بازی موفق به تیم های دیگر هم انتقال پیدا می کند. کی روش می تواند و توانایی انجام این کار را دارد و ما از او نخواسته ایم. باید بخواهیم برای آینده بعد از خودش هم یک کاری بکند و یک روش در اختیار فوتبال ایران قرار بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 57 یاران

      آقای جلالی عزیز شما خودت استاد هستی،، کیروش مربی بزرگی در دنیا هستند، اگر تخریب و حاشیه سازی برای سرمربی فهیم تیم ملی جناب کیروش نمیکردن، کیروش خیلی بیشتر میتوانست موفقیت برای تیم ملی و فوتبال ایران داشته باشد فوتبال نوعی شطرنج بازی کردن هست، در مقابل نوع بازی،قدرت وتوان و تکنیک حریف باید بازی کرد، فقط باید کیروش حفظ کنند وگرنه جایگزین برای ایشان نشدنی و احتمالا پاشیدگی تیم ملی وفدراسیون دارد عواقب سخت برای تیم ملی فوتبال کشورعزیزمان ایران دارد

    • بی نام

      مردکه بره گمشه تیم ملی بهتر هم میشه

    • بی نام

      کیروش دیگه بدرد تیم ملی نمیخوره مردکه دلال

    • سید کاظم از نرجه

      این دلال با اصل پرسپولیس مشکل داره باید از ایران بره قبل برانکو یه مربی پرتغالی بود با اونم مشکل داشت

    • ایرانیم...

      نه الان بهترین فرصت هست ک بره دلار مگه تو جوی آب پیدا میشه ک به این اقا بدیم..اون دلار رو بدن صنعت و شرکتها تا ما کاری داشته باشیم واسه شب عید..آلان مربی ایرانی بهترین تصمیمه برای جایگزینی..چون تیم ملی الان جوان هست به جز دوسه بازیکن..جای اونها هم بازیکن هست..ژاپن الان مگه مربی وطنی نداره....نه عزیزان باید بره اگرهم بمونه با قراردادکم

    • بدون نام

      پشت این بازی دلالهامسولین هستن دنبال قربان گو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج