۸۱۹۹۰۶
۲ نظر
۵۰۹۰
۲ نظر
۵۰۹۰
پ

راز قتل ۲۶ ساله با آدامس فاش شد

ریماند رووی با نام هنری دی‌جی فریز به جرم هتک حرمت و کشتن معلم مدرسه‌ ابتدایی در پنسیلوانیا در زمستان ۱۹۹۲ به قتل درجه یک و حبس ابد محکوم شد.

همشهری آنلاین: جسد بی‌جان کریستی میراک حدود ۲۶ سال پیش در منزل مسکونی این معلم جوان در منطقه ایست لمپتر پنسیلوانیا پیدا شد و در تمام این سال‌ها نشانه‌ای از متهم احتمالی به دست نیامد. تا اینکه یک تکه آدامس جویده‌شده و یک بطری آب به داد کارآگاهان پلیس رسید و سرانجام هویت قاتل کشف شد.

رووی ۵۰ ساله که یک دی‌جی است و نام هنری فریز را برای خود برگزیده، به هتک حرمت و قتل کریستی اعتراف کرده است.

دی‌جی فریز در دادگاه محلی به حبس ابد بدون احتمال بخشش محکوم شد و دست‌کم باید ۶۰ تا ۱۲۰ سال به صورت مداوم در زندان بماند. به این ترتیب، او به شرطی می‌تواند مشمول عفو شود که بیش از ۱۷۰ سال عمر کند.

وینس میراک که در حدود سه دهه گذشته پاسخی برای معمای قتل خواهرش نیافته بود، حتی به شیوه فیلم سینمایی «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» دست به دامن بیلبورد شده بود.

برادر کریستی میراک سه‌شنبه گذشته وقتی در دادگاه مقابل قاتل خواهر خود ایستاد، تنها یک پرسش مطرح کرد: «چرا؟ چرا ما امروز اینجا نشسته‌ایم؟» وکیل مدافع رووی همان روز مقابل قاضی و شاکیان پرونده گفت که متهم به قتل و تجاوز اعتراف کرده و خود قاتل هم با اشاره به کاری که روز ۲۱ دسامبر ۱۹۹۲ کرده بود، رو به حاضران در دادگاه چنین گفت: «حتی نمی‌توانم حال شما را درک کنم. من عذر می‌خواهم.»

کارآگاهان وقتی در روز زمستانی ۲۶ سال پیش به خانه کریستی رسیدند، با جنازه‌ای مواجه شدند که با ضربه‌های چوب به قتل رسیده بود. آن‌ها از صحنه وقوع جرم شواهد و مدارک از جمله نمونه DNA جمع کردند، اما پرونده سال‌ها بدون پیشرفت در بایگانی ماند. تا اینکه سال گذشته نمونه DNA برای آزمایش بیشتر و پیشرفته‌تر به شرکت پارابن نانولب ارسال شد. فناوری این شرکت به پلیس کمک کرد از روی DNA به ویژگی‌های قاتل احتمالی پی ببرد.

وقتی رنگ مو، چشم و پوست متهم مشخص شد، کارشناسان چهره‌ای طراحی کردند که تا حدودی شبیه قاتل در اواخر ۱۹۹۲ بود. این چهره‌نگاری سال ۲۰۱۷ در اختیار رسانه‌ها و کارآگاهان قرار گرفت و آن‌ها با بررسی بانک اطلاعاتی ژنتیک به نزدیکان رووی رسیدند. در نهایت پلیس دو مظنون احتمالی را برای مدتی تحت نظر گرفت و با نفوذ به محل اجرای برنامه موسیقی دی‌جی فریز در یک مدرسه، دی‌ان‌ای او را از روی یک تکه آدامس و یک بطری آب نمونه‌برداری کرد.

وقتی نمونه دی‌ان‌ای موجود در صحنه قتل با دی‌ان‌ای متهم احتمالی تطبیق داده شد، پلیس اطمینان یافت قاتل خود اوست. فناوری نوین به اندازه‌ای دقیق است که به پلیس اطمینان می‌دهد کسی جز رووی نمی‌توانسته قاتل کریستی میراک باشد. در واقع احتمال دست داشتن کسی دیگر در قتل معلم جوان عددی بسیار بسیار ناچیز به اندازه یک تقسیم بر ۱۰ به توان ۲۷ است (یک با ۲۸ صفر جلوی آن) است؛ یعنی نزدیک به صفر مطلق.

از آنجا که فقط حدود ۷.۶ میلیارد نفر روی کره زمین زندگی می‌کنند، جز رووی تنها ساکنان کهکشان‌های دیگر می‌توانند قاتل کریستی بوده باشند. با این حال، حتی آمار و احتمال و کشف راز قتل پس از ۲۶ سال هم نتوانستند به پرسش کلیدی وینس میراک درباره قتل خواهرش پاسخ بدهند: «چرا؟»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      صدای ارور مغزمون که بگذریم دود سیاه رنگ مغزمون داره همسایه هارو کم کم مشکوک میکنه .....

    • مریم تایش

      خدای من.. ما کجا وآنها کجا....شخصی عموی من کشت...و یک سال متواری موبایلش روشن تا الان دستگیر نشده....جای تعجب نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج