جاباما
۸۱۹۹۲۷
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

سرقت ده‌ها تلفن همراه آگهی شده در فضای مجازی

معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سارقی خبر داد که گوشی‌های تلفن‌همراه گران‌قیمت را پس از شناسایی در سایت دیوار به سرقت می‌برد.

خبرگزاری تسنیم: معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سارقی خبر داد که گوشی‌های تلفن‌همراه گران‌قیمت را پس از شناسایی در سایت دیوار به سرقت می‌برد.

در پی وقوع چندین فقره سرقت گوشی‌های تلفن‌همراه گران‌قیمت در پوشش خریدار سایت دیوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

در بررسی اظهارات شکات مشخص شد که سارق، با شناسایی مالباختگان از طریق سایت دیوار، به بهانه خرید گوشی تلفن‌همراه با آنها قرار ملاقات می‌گذاشته و پس از حضور در محل قرار به بهانه واریز پول از طریق گوشی همراه از فروشنده می‌خواسته تا موجودی حساب خود را چک کند یا اگر گوشی مورد معامله دارای کارتن نبود فروشنده را به دنبال آوردن کارتن می‌فرستاد و به محض دورشدن مالباخته، با خودرو از محل متواری می‌شد.

کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی با بهره‌گیری از اقدامات ویژه پلیسی و بررسی تصاویر به دست آمده از برخی دوربینهای مداربسته محدوده سرقتها، موفق شناسایی سارق و در ادامه دستگیری وی در مخفیگاهش شدند.

اعترافات متهم:

متهم پس از مواجه حضوری با مالباختگان و شناسایی دقیق از سوی آنها، در اعترافات خود عنوان داشت: در سایت دیوار سوژه‌های خود را انتخاب و با ظاهری آراسته و با خودروی پژو پرشیا یا پراید سفیدرنگ بر سر قرار می‌رفتم و پس از ملاحظه گوشی همراه فروشنده، در صورتیکه گوشی فاقد کارتن بود از آنها می‌خواستم که کارتن گوشی را هم بیاورند؛ بیشتر افراد به صِرف ظاهری آراسته به من اعتماد می‌کردند و درحالیکه گوشی تلفن‌همراه را به امانت نزد من می گذاشتند برای آوردن کارتن گوشی از ماشین پیاده می شدند که به محض رفتن آنها ، من نیز هم از محل می گریختم.

وی افزود: در تعدادی از سرقتها نیز با نشان دادن صفحه‌ای جعلی بر روی گوشی تلفن‌همراهم مدعی می‌شدم که پول را به حساب فروشنده واریز کردم، در ادامه از فروشنده گوشی می‌خواستم که موجودی حساب خود را بررسی کنند که به محض دور شدن آنها برای گرفتن صورت حساب، از محل دور می‌شدم.

سارق مردی ۲۷ ساله، مجرد و دارای سه فقره سابقه کیفری است و در اعترافات خود به بیش از ۲۰ مورد سرقت به این شیوه در نقاط مختلف شهر تهران، مخصوصاً نقاط غربی پایتخت اعتراف کرد و گفت که علاوه بر سرقت گوشی‌های تلفن‌همراه، در چندین فقره نیز با استفاده از تراول چکهای مجعول اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان گوشی‌های تلفن‌همراه کرده است.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی؛ معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره سرقت و شناسایی تعدادی از مالباختگان، قرار قانونی توسط بازپرس شعبه پنج دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

وی از تمامی مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت و بعضاٌ مورد کلاهبرداری قرار گرفتند، خواست برای شناسایی متهم به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نااشنا

      باید تو رو آتیش بزنن.دزد حروم لقمه

    • بدون نام

      عکس چرا نیست؟!!!

    • پرسپولیس کبیر

      خدا براش نسازه که گوشی ی بدبختیو میدزده

    • بدون نام

      سایت دیوار موجب سواستفاده عده ای کلاهبردار،دلال، ودزد شده است قیمت بعضی از وسایل دست دوم رو، از نو هم بیشتر میزنن. یکی از آشنایان گوشی شو تو بیرون گم کرده بود دو سه بار زنگ زدیم طرف گوشی رو برنداشت بعد به اشغال گذاشت در آخر هم خاموش کرد شانسی بعد ازدو ماه بازدید تو سایت دیوار طرف رو گرفتیم

    • بدون نام

      لعنتی

    • بدون نام

      بی شرفی که سر هم وطن خودش کلاه میزاره نامرد روزگا ره
      در این چرخ گردون عیار باش نه ترار
      یعنی از پوادار ستمگر بگیر بده به ستم دیده
      نه دزد سرگردنه بی وجدان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج