۸۲۰۴۷۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

انتقاد مجدد روسیه از خروج آمریکا از برجام

دبیر شورای امنیت روسیه بار دیگر با انتقاد از خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و نسنجیده خواندن این اقدام، اظهار داشت: برغم تحریم های واشنگتن بسیاری از کشورها به همکاری با ایران ادامه می دهند.

خبرگزاری ایرنا: دبیر شورای امنیت روسیه بار دیگر با انتقاد از خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و نسنجیده خواندن این اقدام، اظهار داشت: برغم تحریم های واشنگتن بسیاری از کشورها به همکاری با ایران ادامه می دهند.

«نیکلای پاتروشف» روز سه شنبه در مصاحبه با روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه، گفت: آمریکا عمدا اقداماتی را برای مخدوش کردن و ضربه زدن به برجام انجام می دهد.

وی ادامه داد: آمریکا نه تنها قوانین بین المللی را با خروج از برجام نقض کرده بلکه تلاش دارد دیگر قدرت های جهان را وادار به نادیده گرفتن منافع ملی خود کند.

دبیر شورای امنیت روسیه به همکاری هند و ایران اشاره کرد و افزود: هند از طریق بندر چابهار که بخشی از آن به این کشور اجاره داده شده قصد دارد طیف وسیعی از کالاها را به کشورهای آسیای مرکزی ارسال کند.

پاتروشف یادآوری کرد: هشت کشور خریدار عمده نفت ایران شامل هند، چین، ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا، یونان، ترکیه و تایوان آمریکا را متقادعد کردند که برای آنها در خرید نفت ایران استثناء قائل شود.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا نیز تلاش می کند ساز و کار ویژه اقدام مالی برای پرداخت های کالاهای ایرانی تحت عنوان SPV ایجاد کند.

پاتروشف گفت: البته اروپایی ها تا امروز موفق نبوده اند زیرا بروکسل نمی تواند کشوری را بیابد که مقر این تشکیلات را در آن مستقر کند.

به گفته وی، اروپا از یک طرف تلاش می کند روابط اقتصادی با ایران را گسترش دهد و از سوی دیگر از تحریم های آمریکا بخاطر همکاری با تهران می ترسد.

دبیر شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: هدف راهبردی آمریکا در مورد ایران آشکار است و با کمک تحریم ها می خواهد جنبش ضددولتی بزرگی در ایران ایجاد و این کشور را بی ثبات کند.

وی افزود: خروج یک جانبه آمریکا از برجام تهدید بالقوه بزرگی را برای منطقه خاورمیانه بوجود آورده است و این وضعیت برای امنیت جهانی خطرناک است و دورنمای حل و فصل بحران کره را هم تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد.

به گفته پاتروشف، آمریکایی ها به رغم تلاش های ما برای متقاعد کردن آنها به خودداری از اجرای سیاست غیرسازنده در برابر تهران گام های نسنجیده خود را بر می دارند.

مقام روس خاطرنشان کرد: روسیه به نوبه خود به تعهداتش در قبال تهران پایبند خواهد ماند چرا که ما هم همانند آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچگونه مدرکی دال بر عهد شکنی تهران نیافته ایم.

پاتروشف گفت: ما مصمم هستیم همچنان موضع غیرمغرضانه در برابر برنامه هسته ای ایران داشته باشیم ضمن اینکه به دنبال راه حل های قابل قبول برای طرفین هستیم و تلاش می کنیم شرکای خود (آمریکا) متقاعد کنیم که از سیاست رویارویی با ایران دست بردارد.

دبیر شورای امنیت روسیه اظهار داشت: در همین حال به کاهش تنش بین ایران و اسراییل برای تثبیت اوضاع خاورمیانه و تامین امنیت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) کمک خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخ زیاد دلخوش نباش در حد حرفه پشت‌پرده تصمیم گرفته شد

    • مجید بهروزی از جهرم

      روسها به خطر حفظ منافع ملی و امنیتشان ایران را در موقعیت خیلی خطرناکی قرار داده اند .روسها در سیاست خیلی پیشرفت کرده اند .ما ایرانیها باید خیلی هوشیار باشیم که فریب نخوریم .بهترین راه حفظ منافع ملی مردم ایران است.با جنگ هیچ مشکلی حل نمیشود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج