جاباما
۸۲۰۴۹۴
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

کاهش قدرت خرید مسکن در دهک‌های مختلف

جمشید برزگر رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: در چند سال اخیر قدرت خرید مسکن در دهک‌های جامعه کاهش یافته و دولت باید با افزایش تسهیلات و کاهش نرخ بازپرداخت این حوزه را تقویت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: جمشید برزگر رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه از سال ۹۲ تا سال ۹۶ روند رشد قیمت مسکن نزولی و در برخی از مناطق ثابت بوده است، گفت: از سال ۹۶ به دلیل رشد جهشی قیمت ارز، قیمت مسکن و تعداد معاملات نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت و برخی مناطق از رکود چند ساله خود خارج شدند.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده ساخت مسکن در هر مترمربع در مناطق متوسط شهر‌ها به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و این در حالی است که برخی از سازندگان نمی‌توانند مسکن ساخته شده را حتی به قیمت تمام شده بفروشند و دلیل آن رکودی است که طی چند ماه گذشته در شهر‌ها حاکم شده است.

برزگر با بیان اینکه قدرت خرید مسکن کاهش یافته است، افزود: تسهیلاتی که دولت برای خرید مسکن در نظر گرفته است، بسیار پایین است و از سویی دیگر بازپرداخت‌های ۲۰ تا ۲۱ درصد با توجه به درآمد متقاضیان بسیار بالاست و همین موضوع باعث شده که کمتر تسهیلات دریافت کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۷۰ شغل به بخش ساخت و ساز وابسته است و با ورود رکود به این بازار اقتصاد کشور دچار نابسامانی شده و باید از محل دریافت مالیات بتوانیم این حوزه را تقویت کنیم.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور در پایان گفت: دولت باید با استفاده از بخش خصوصی و تقویت این حوزه و همچنین کاهش نرخ بهره تسهیلات خرید مسکن، بتواند قدرت خرید را در این بخش تقویت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا برای مسکن قیمت تعیین نمیکنن؟!!! چرا زاید قیمت 3 برابر شه؟!!! قیمت گوشی نصف شده! دلار تا 20 تومن رفت و برگشت به 10 تومن ولی قیمت خونه به افزایش ادامه داد!!!!

    • بدون نام

      فروشندگان چه فکری میکنن که این قیمتها رو پیشنهاد میکنن؟!!!

    • بدون نام

      الان قیمت یه واحد 50 متری نوساز متری 12 تومنه! کی داره 600 میلیون بده؟!!!

    • بدون نام

      از پس فساد و اختلاس و دزدی بی ایمانی وحق کشی زیاد شده خدا به ایران قهرش زیاد شده کم آبی تصادفات سیل زلزله خدا کنه ویران شه ایران

    • بدون نام

      با تدابیر داهیانه دولت تدبیر و امید و فضلای حاکم بر نظام مالی و بانکی بحمدالله طبقه متوسط حذف و پل ارتباطی قشر فقیر و غنی ویران و قطع شد و جامعه عملا به دو طبقه فقیر اکثریت و غنی اقلیت تقسیم شد.ضمن اینکه فاصله این دو قشر بحدی زیاد شده که دیگر هیچ پلی دست آنها را به یکدیگر نخواهد رساند و این یعنی اضمحلال.

    • بدون نام

      وقتی یه خونه پارسال این موقع تو تهرانسر متری ۳ میلیون اونم نوسازش بود الان همون شده متری ۱۲ میلیون دیگه مگه کسی میتونه خونه بخره

    • بدون نام

      سود هارو بیارن پایین شما بتونید مردم بچا پید باز گرونی بشه

    • بدون نام

      ناگفته های معلولین مددجوفارس به مسولان محترم،موضوع مسکن بدون توجیه قبل با مبالغی قرض ومشکلات برمشکلات فقط 8 میلیون تومن دردومرحله برای احداث مسکن دومعلول بیشتر پرداخت شده ،هم اکنون بدون هیچ درآ مدی حیران ونگرانیم

    • کارشناس

      قدرت خرید کاهش پیدا نکرده بلکه قیمت مسکن نجومی و بی حساب افزایش یافته! قیمت تمام شده لاکچری ترین آپارتمان نهایتاً یک میلیون تومان است نه بیشتر این طماعی و سودجوئی سازندگان و املاکی های کلاش بود که این بلا را سر سازندگان آورد و آنها را بیچاره و متضرر نمود
      اقزایش وام مسکن کاریست عبث و بی فایده! پارسال وقتی وا مسکن به 100 میلیون افزایش یافت سازندگان با کمک املاکی های کلاش با گران کردن مسکن نگذاشتند حتی تعدادی اندک درخواست وام نمایند چه برسد به خریدئ

    • بدون نام

      خواب دیدی فقط واقعی شدن قیمت مسکن می تواند شما را از ضرر بیشتر نجات دهد با افزایش وام کسی نه وام می گیرد و نه خانه می خرد! فراموش کن!!!
      قیمت واقعی مسکن یکدهم قیمتهای کنونی است!

    • بدون نام

      اگر آماده اید حاضریم ملک هایی را که ساخته شده قیمت گذاری کنیم تا قیمت واقعی آنها بدست آید. ولی دیگر نمی توانید بیشتر از آن قیمت بفروشید!

    • بدون نام

      تا شما سازنده ها ضرر بیشتری نکنید متوجه بلائی که سر خودتون آوردید نمی شید!!!!!
      برید تا بریم تا متوجه ضررهاتون بشید!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج