۸۲۰۵۳۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

قیمت نفت بین ۶۵ تا ۷۰ دلار می‌ماند

طبق نظرسنجی سالانه رویترز از کارشناسان انرژی، قیمت نفت تا یک دهه آینده نزدیک سطوح فعلی خواهد ماند و تا سال ۲۰۲۳ حدود ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: طبق نظرسنجی سالانه رویترز از کارشناسان انرژی، قیمت نفت تا یک دهه آینده نزدیک سطوح فعلی خواهد ماند و تا سال ۲۰۲۳ حدود ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

با وجود افت اخیر قیمت‌های نفت، پیش‌بینی‌ها حدود ۵ دلار در هر بشکه کمتر از نظرسنجی سالانه قبلی بود که در ابتدای سال ۲۰۱۸ انجام گرفت و در مقایسه با سه سال اخیر، اندکی تغییر داشته است.

انتظارات بلندمدت برای میانگین قیمت نفت برنت حدود ۷۰ دلار در هر بشکه است که نزدیک به میانگین قیمت تحقق یافته ۷۲ دلار در سال ۲۰۱۸ است.

نتایج بر مبنای پاسخهای بیش از ۱۰۰۰ کارشناس بازار انرژی در نظرسنجی است که بین هشتم تا یازدهم ژانویه انجام گرفت.

انتظار می‌رود قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۸ به طور میانگین ۶۵ دلار در هر بشکه باشد که نسبت به نظرسنجی سالهای ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تغییری نداشته است.

همچنین پیش‌بینی شده است میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۰ به ۶۵ دلار در هر بشکه برسد که ۵ دلار در هر بشکه کمتر از رقم پیش‌بینی شده در نظرسنجی قبلی است.

اکنون عده کمی از کارشناسان انرژی انتظار دارند که قیمت‌های نفت تا پایان دهه جاری به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند زیرا رشد تولید نفت شیل آمریکا نگرانی از کمبود عرضه را برطرف کرده است.

شمار تحلیلگرانی که انتظار داشتند میانگین قیمت‌های نفت به بیش از ۹۰ دلار در سال ۲۰۲۰ برسد، از ۱۳ درصد در نظرسنجی سال ۲۰۱۶ به تنها ۳ درصد در نظرسنجی سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد.

تا سال ۲۰۲۳ همچنان انتظار می‌رود میانگین قیمت‌ها ۷۰ دلار باشد و اکثرا قیمت بین ۶۰ تا ۸۰ را پیش‌بینی می‌کنند که نشان می‌دهد اکثر کارشناسان انرژی تصور می‌کنند تولید کافی برای برآورد رشد مصرف وجود خواهد داشت.

در میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ۲۶ درصد در تولید نفت و گاز (اکتشاف، حفاری، تولید، پالایش، بازاریابی و خدمات میدان نفتی) مستقیما مشارکت داشتند.

اکثر سایرین در بخش بانکداری و فاینانس (۱۸ درصد)، پژوهش (۹درصد)، خدمات حرفه ای (۹ درصد)، صندوقهای پوشش ریسک (۸ درصد) و تجارت کالای فیزیکی (۶ درصد) کار می‌کنند.

نتایج نظرسنجی از کسانی که مستقیما در تولید نفت و گاز حضور داشتند مشابه افراد فعال در بخشهای دیگر بود. فعالان بخش نفت و گاز و کسانی که خارج از این صنعت هستند، کم و بیش دورنمای مشابهی برای قیمت‌های نفت در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ داشتند. با این حال فعالان انرژی نسبت به سایرین خوش‌بینی بیشتری به قیمت‌های نفت داشتند اما اختلاف تنها ۱.۵۰ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۹ است که تا سال ۲۰۲۳ به ۳.۵۰ دلار در هر بشکه افزایش پیدا می‌کند.

شرکنندگان در نظرسنجی اطمینان بیشتری نسبت به قیمت‌های نفت در سال جاری و آینده نسبت به سالهای بعد داشتند که با توجه به افزایش ابهامات در بلندمدت، طبیعی است و سطح ابهامات نسبت به چهار نظرسنجی قبلی ثابت بود.

ابهامات کوتاه مدت تغییرات اندکی داشته است و اختلاف میان پیش‌بینی‌های قیمت، ۸ دلار در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با ۷ دلار در سال ۲۰۱۸، ۶ دلار در سال ۲۰۱۷ و ۸ دلار در سال ۲۰۱۶ بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودم

      به همین خیال باشید

    • بدون نام

      ازگفته معلولین بهزیستی به همه دنیا، اگر هر بشکه نفت یک دلار یا هزاردلار شود هیچ تأثیری خوب به معلولین شدید نمیشود،چونکه با ماهیانه 100 وهشت تومن زجر میکشندوتحقیر میشوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج