۸۲۰۵۵۷
۱۰ نظر
۵۴۳۹
۱۰ نظر
۵۴۳۹
پ

چرا دیگر از مگ رایان خبری نیست؟

به احتمال زیاد شما هم مثل ما اولین بار چهره زیبای مگ رایان را در فیلم تاپ‌گان دیده‌اید، مگ رایان در این فیلم خوش درخشید و راه برای حضور بیشتر او در فیلم‌های پرفروش باز شد، پس از تاپ‌گان مگ رایان به ستاره فیلم‌های عاشقانه کمدی تبدیل شد و درخشش خوبی در فیلم‌هایی مانند شهر فرشته‌ها، بی‌خوابی در سیاتل و کیت و لئوپولد داشت.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: به احتمال زیاد شما هم مثل ما اولین بار چهره زیبای مگ رایان را در فیلم تاپ‌گان دیده‌اید، مگ رایان در این فیلم خوش درخشید و راه برای حضور بیشتر او در فیلم‌های پرفروش باز شد،‌ پس از تاپ‌گان مگ رایان به ستاره فیلم‌های عاشقانه کمدی تبدیل شد و درخشش خوبی در فیلم‌هایی مانند شهر فرشته‌ها، بی‌خوابی در سیاتل و کیت و لئوپولد داشت، اما این وضعیت مربوط به گذشته‌ است و مدت‌های زیادی می‌شود که از مگ رایان خبری نداریم.

مگ رایانِ خنده‌رویی که در گذشته می‌شناسیم وارد ۵۷ سالگی شده است، اما بعید به‌ نظر می‌رسد افزایش سن باعث کاهش محبوبیت او شده باشد چرا که سلبریتی‌های زن سن‌بالای زیادی را شاهد هستیم که همچنان طرفداران زیادی دارند. از آنجایی که مگ رایان با بازی در فیلم‌های جذاب و بامزه در دهه‌های ۸۰، ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی خاطره‌های خوبی را در ذهن ما از خود به جا گذاشته است در ادامه قصد داریم با هم ببینیم چرا این روزها دیگر خبری از مگ رایان به گوش ما نمی‌خورد.

چرا دیگر از مگ رایان خبری نیست؟

فیلم‌های آخر مگ رایان فروش خوبی نداشتند

در گذشته عادت داشتیم هر فیلمی که مگ رایان در آن بازی می‌کرد را با چشم‌‌بسته انتخاب می‌کردیم و می‌دانستیم به تماشای فیلم‌ خوبی خواهیم نشست اما چشمه جذابیت و شوخ‌طبعی که در فیلم‌‌های مگ رایان شاهد بودیم خشک شد و در فیلم‌های اخیر او با فیلم‌هایی خشک و بی‌روح سر و کار داریم. همین امر باعث شده تا این فیلم‌ها در گیشه فروش خوبی نداشته باشند و بزرگان هالیوود نیز روی خوبی به مگ رایان نشان ندهند.

با نگاهی به فیلم‌شناسی مگ رایان می‌توان گفت دوران موفقیت این هنرپیشه دقیقاً در سال ۱۹۹۸ به پایان رسید اما در آن زمان مگ آنچنان شهرتی داشت که کسی متوجه افول او نشد. به همین دلیل در دو سال بعد شاهد فیلم‌های «شهر فرشتگان» و «برایتان نامه آمده است» بودیم، این فیلم‌ها فروش خوبی داشت اما کاملاً مشخص بود که از پایان دوران طلایی مگ رایان خبر می‌دادند.

چرا دیگر از مگ رایان خبری نیست؟

مدتی بعد مگ رایان در فیلم Hanging Up, حاضر شد و در کنار بازیگران بزرگ دیگری مانند داین کیتون و لیسا کودرو قرار گرفت. این فیلم به‌رغم هنرپیشه‌های بزرگی که داشت نتوانست در گیشه‌ عملکرد خوبی داشته باشد و تنها ۳۲ میلیون دلار فروخت. پس از آن مگ رایان در کنار راسل کرو در فیلم «دلیل زندگی» حاضر شد و این فیلم حتی چند هفته هم روی پرده سینماهای تراز اول دنیا دوام نیاورد.

داستان عدم موفقیت‌های مگ رایان ادامه پیدا کرد تا اینکه این روزها دیگر کمتر تهیه‌کننده‌ای پیدا می‌شود که حاضر باشد با مگ رایان برای ساخت فیلم قرار داد ببندد.

منتقدین مگ رایان را بیش از حد تحت فشار گذاشتند

همان‌گونه که گفتیم رفته‌رفته علاقه تماشاچیان به فیلم‌های مگ رایان کاهش پیدا کرد، از طرف دیگر منتقدین نیز هرگز روی خوشی به فیلم‌های مگ رایان نشان ندادند، برای اثبات این امر کافی است نگاهی به امتیازهای فیلم‌های مگ‌ رایان در بازه زمانی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ در وب‌سایت‌های معتبر نقد فیلم داشته باشید.

این نقدهای منفی سایه شومی را روی مگ رایان انداختند و رایان هرچه تلاش کرد نتوانست از زیر بار نقد‌های منفی منتقدین خارج شود. در سال ۲۰۰۸ یک بار دیگر مگ رایان عزم خود را جزم کرد تا در فیلمی با نام «زنان» (The Women)، درخششی دوباره داشته باشد و نظر منتقدین را نیز جلب کند. این فیلم در‌واقع بازسازی از یک فیلم کلاسیک با همین نام بود که در سال ۱۹۳۹ ساخته شده بود. این فیلم کلاسیک بر اساس یک نمایش‌نامه بسیار پرفروش و محبوب ساخته شده بود و همه چیز نوید موفقیت فیلم جدید مگ رایان را می‌داد.

همان‌گونه که از نام فیلم زنان پیداست، در این فیلم شاهد حضور هیچ هنرپیشه مردی نبودیم، اما چهره‌های زن سرشناسی مانند اوا مندس در کنار مگ رایان در این فیلم حضور داشتند تا زمینه را برای فروش موفق فیلم زنان آماده کنند.

چرا دیگر از مگ رایان خبری نیست؟

اما روزگار با عوامل این فیلم یار نبود و پس از اکران، منتقدین حسابی از خجالت فیلم درآمدند و امتیازهای بسیار بدی به آن دادند، در این زمینه می‌توان به نقد تند ریچارد اشیکل (Richard Schickel)، از مجله تایمز اشاره کرد که فیلم زنان را بدترین فیلمی خطاب کرده بود که تاکنون دیده است. در نتیجه مگ رایان کاملاً از چشم منتقدین افتاد و محبوبیت او روز به روز کمتر شد.

بعضی از فیلم‌های مگ رایان حتی در سینما اکران نشدند

مگ رایان هرکاری از دستش بر می‌آمد انجام می‌داد تا فیلم‌هایش فروش خوبی را تجربه کنند اما اوضاع برای او به اندازه‌ای وخیم شد که دو فیلم از آثار او حتی راهی سینما نشدند و مستقیماً سر از شبکه ویدئویی داخلی در آوردند.

همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید موفقیت یک فیلم در پرده نقره‌ای باعث افزایش تماشاگران همان فیلم در شبکه‌های ویدئویی داخلی می‌شود و بدون شک اگر فیلمی ابتدا در سینما نمایش داده نشود، شانس بسیار کمی برای موفقیت در شبکه‌های ویدئویی داخلی دارد.

فیلم‌های My Mom's NewBoyFriend و The Deal به‌عنوان آثاری از مگ رایان شناخته می‌شوند که پس از شکست فیلم زنان راهی شبکه ویدئویی داخلی شدند و همان‌گونه که انتظار می‌رفت بختی برای فروش پیدا نکردند.

چرا دیگر از مگ رایان خبری نیست؟

مگ رایان تصمیم‌های نادرستی برای بازیگری گرفت

حضور موفق در هالیوود تنها مستلزم داشتن چشم و ابروی زیبا نیست و هنرپیشه‌های زن باید وسواس زیادی در انتخاب نقش داشته باشند. مگ رایان نیز که در نقش‌های کمدی و عاشقانه جا افتاده بود سعی کرد در نقش‌های دیگری نیز حاضر شود تا از این طریق استعداد بازیگری‌اش را به رخ تماشاچیان و همچنین منتقدین بکشد اما چنین اتفاقی هرگز آن طور که مگ‌ رایان می‌خواست صورت نگرفت.

از طرف دیگر انتخاب فیلم نیز تأثیر زیادی در موفقیت یک هنرپیشه دارد و مگ رایان در این زمینه با انصراف از بازی در فیلم «بانوی زیبا»، (Pretty Woman)، میدان را برای جولیا رابرتز خالی گذاشت تا او با حضور در این فیلم در کنار ریچارد گیر، به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کند و مگ رایان همچنان تک و تنها در هالیوود بدون هوادار باقی بماند.

مگ رایان روابط عاشقانه تلخی را تجربه کرد

اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی بود که شایعاتی در خصوص روابط میان مگ رایان و راسل کرو در رسانه‌ها دست به دست شد، در این زمان مگ رایان چندین سال بود که با دنیس کواید ازدواج کرده بود و این شایعه ضربه سختی به رایان وارد کرد.

مگ رایان در آن زمان در خصوص این شایعات لب به سخن باز نکرد و اجازه داد این شایعات قوت بیشتری بگیرد، از آن قضیه چندین سال گذشت تا اینکه در نهایت در سال ۲۰۰۸ مگ رایان در مصاحبه‌ای با مجله این‌استایل (InStyle)، مدعی شد که دنیس کواید، همسر سابق مگ رایان در آن زمان خیانت‌های زیادی را در حق او انجام داده است و همین امر باعث شده بود تا مگ رایان روابط عاشقانه تلخی را تجربه کند.

مگ رایان از سال ۲۰۱۰ به بعد با جان ملنکمپ (John Mellencamp)، وارد رابطه‌ای چندین ساله شده بود تا اینکه در نهایت در نوامبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که با این خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی نامزد کرده است.

چرا دیگر از مگ رایان خبری نیست؟

مگ رایان عمل‌های زیبایی ناخوشایندی را تجربه کرد

اگر از طرفداران دو آتشه مگ رایان باشید و چهره جوانی‌های او را با چهره دوران میان سالی‌اش مقایسه کنید متوجه تغییرات زیادی در چهره‌اش خواهید شد. این تغییرات به‌دلیل عمل‌های زیبایی بوده که مگ رایان برای زیبا‌تر شدن چهره‌اش انجام داده است.

انصافاً باید اعتراف کرد سینما اول از همه یک هنر بصری است و با زیبایی کار دارد، در نتیجه کاملاً طبیعی است اگر هنرپیشه‌های مرد و زن هالیوودی که پا به سن می‌گذارند به فکر جوان‌تر کردن چهره‌شان باشند. اما گاهی اوقات درمان‌های زیبایی جواب نمی‌دهد و فرد زشت‌تر از گذشته‌اش می‌شود.

در این زمینه می‌توان به بوتاکس صورت و تزریق لب مگ رایان اشاره کرد که چهره او را با چیزی که قبلاً سراغ داشته‌ایم تغییر داده است. خود مگ رایان نیز به زیبایی در هالیوود عقیده دارد و بر این باور است که تغییر چهره او یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که پیشنهاد‌‌های کمتری برای فیلم‌ها دریافت می‌کند.

مگ رایان قرار بود در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کند که این برنامه هرگز ساخته نشد

مگ رایان که فیلم‌های آخرش در گیشه با فروش خوبی روبرو نشدند در سال ۲۰۱۳ به فکر ساخت یک مجموعه تلویزیونی افتاد، وی قرار بود شخصاً در این مجموعه ایفای نقش داشته باشد. در این مجموعه تلویزیونی که نامش هرگز مشخص نشد مگ رایان قرار بود نقش یک مادر شاغل را ایفا کند که در محل کار و زندگی شخصی با مشکلات مختلفی روبرو می‌شود.

اگر از طرفداران مگ رایان باشید حتماً به خاطر دارید که آخرین حضور او در تلویزیون به بازی در سریال Wildside در سال ۱۹۵۸ باز می‌گردد و به همین دلیل بسیاری به حضور مجدد مگ رایان در تلویزیون امید بسته بودند اما شبکه ان.‌بی‌.‌سی که قرار بود این سریال را پخش کند، از ساخت آن صرف نظر کرد تا یک بار دیگر مگ رایان شکست سختی را تجربه کند.

چرا دیگر از مگ رایان خبری نیست؟

مگ رایان فرصت خوبی برای بازی در یک سریال کمدی را از دست داد

بدون شک اگر به مجموعه‌های کمدی علاقه داشته باشید، سریال «چگونه با مادرت آشنا شدم» را دیده‌اید. این سریال که از شبکه سی‌.‌بی‌.‌اس آمریکا پخش می‌شد در سال ۲۰۱۴ پس از ۹ فصل به پایان رسید. در آن زمان این سریال به اندازه‌ای طرفدار داشت که شبکه سی.‌بی.‌اس به فکر ساخت یک سریال دیگر با همین مضمون بیافتد. این سریال قرار بود «چگونه با پدرت آشنا شدم» نام بگیرد و به جای اینکه پدر خانواده داستان چگونه آشنایی‌اش با همسرش را به بچه‌هایشان توضیح دهد. این مادر خانواده بود که از دیدگاه خودش داستان آشنایی با همسرش را برای بچه‌ها توضیح می‌داد.

نقش راوی این داستان قرار بود بر عهده استاد فیلم‌های عاشقانه و کمدی، مگ رایان باشد اما این بار نیز بخت با مگ رایان یار نبود و ساخت این سریال که انتظار می‌رفت طرفداران زیادی هم پیدا کند کنسل شد.

مگ رایان که از بازیگری چیزی دستگیرش نشد به کارگردانی روی آورد

بازیگران موفق زیادی را سراغ داریم که از هنرپیشگی به کارگردانی رو می‌آورند، مگ رایان نیز که در دنیای بازیگری هالیوود روی خوشی نمی‌دید در سال ۲۰۱۵ فیلم Ithaca را به‌عنوان اولین تجربه کارگردانی‌اش معرفی کرد، این فیلم از کتابی با نام The Human Comedy اقتباس شده بود و داستان آن در جریان جنگ جهانی دوم روایت می‌شد.

در این فیلم شاهد روایت داستان مادر چهار فرزند بودیم که پسر بزرگش راهی میادین نبرد شده بود. در نتیجه پسر دیگرش به‌عنوان یک نامه‌رسان مشغول به کار شده بود تا خرج زندگی را در بیاورد. این پسر نامه‌ها را برای ساکنین منطقه‌ای با نام Ithaca می‌برد و از آنجایی که بیشتر فرزند‌های ساکنان این منطقه راهی جنگ شده بودند، این پسر مجبور بود نامه‌های ناخوشایندی که بیشتر از مرگ سربازان در میادین نبرد خبر می‌داد را به خانواده‌هایشان برساند.

چرا دیگر از مگ رایان خبری نیست؟

مگ رایان در کنار کارگردانی، در این فیلم نقش مادر خانواده را نیز بازی کرد و طبق معمول این فیلم شانسی برای حضور در پرده‌ نقره‌ای سینما پیدا نکرد، در نتیجه مستقیماً راهی شبکه‌های ویدئویی داخلی شد و در مجموع توانست ۱۹،۶۹۲ دلار سودآوری داشته باشد که اصلاً رقم قابل قبولی نبود تا مگ رایان از کارگردانی هم دل خوشی نداشته باشد.

مگ رایان این روزها بیشتر وقت خودش را به خانواده‌اش اختصاص داده است

چیزی حدود ۴ دهه است که مگ رایان در صحنه‌های سینما و تلویزیون حضور دارد، انصافاً هم باید گفت این هنرپیشه خوش قد و بالا با تکیه بر همین فیلم‌ها پس‌‌‌انداز خوبی را اندوخته است و شاید خیلی دور از ذهن نباشد اگر بگوییم مگ رایان به دوران بازنشستگی‌اش نزدیک می‌شود.

مگ رایان در حال حاضر بیشتر به جای اینکه توجهی به هالیوود داشته باشد، سخت درگیر بزرگ‌کردن بچه‌‌هایش است و از قرار معلوم از این کار لذت زیادی می‌برند. به همین دلیل است که هواداران، گاه و بیگاه مگ رایان را به همراه دخترش دِیزی در خیابان‌های منهتن ملاقات می‌کنند.

به این ترتیب شاید زمان خداحافظی مگ رایان با سینما و تلویزیون فرا رسیده باشد، شاید هم پس از گذشت چند سال و بزرگ‌تر شدن بچه‌ها، مگ رایان دوباره به سینما رو آورد و برای آخرین بار بخت خودش را در هالیوود امتحان کند.

در مجموع باید گفت مگ رایان از آن دسته هنرپیشه‌هایی است که خاطره‌های بسیار خوشی با فیلم‌های او داریم و به این راحتی‌ها فراموشش نمی‌کنیم. به این ترتیب در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از طرفداران مگ رایان هستید و فیلم خوبی را از او در خاطر دارید، در قسمت نظرات، نام و مشخصات این فیلم را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا به تماشای آن بنشینیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      مگ رایان تو تاپ گان بازی کرده بود؟؟یا گزارش سینمایی ننویس یا با مطالعه بنویس..

      پاسخ ها

      • ahmad

        بله داداش بازی کرده، ی سرچ ساده بزن اگر فیلم رو ندیدی - نقش اول نبوده ولی توی فیلم بازی کرده

    • بدون نام

      اين خانم در زمان جوانيش باعث انحراف و به فساد كشيده شدن بسيارى از هم نسلى هاى معصوم ما شد. لعنت خدا بر او باد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا سلامتی بهت بده

      • بدون نام

        خدا شفات بده

      • بدون نام

        خدا شفا بده،،،

    • sam

      ممنوع تصویر شده با این تفاوت که بجای دولت استدیو ها فیلم سازی گذاشتنش کنار

    • بی نام

      قیافه بانمکی داره

    • محمدحسین

      تو انیمیشن آناستازیا ۱۳۷۶ هم صداپیشه ی نقش آناستازیا بوده. آهنگ once upon a December ش هم توی این انیمیشن خونده.

    • وحید

      من واقعا عاشقانه دوستش دارم و براش ارزوی موفقیت دارم . کاش دوباره برگرده دلم برای خنده هاش تنگ میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج