۸۲۰۶۵۷
۲۳ نظر
۵۱۹۳
۲۳ نظر
۵۱۹۳
پ

هزینه اقامت یک شب بیماران در ICU

سرپرست وزارت بهداشت گفت: در این دوره بر پیشگیری و بهداشت تمرکز داریم زیرا هم موثرتر و هم ارزانتر است، هزینه دوره شیمی درمانی یک بیمار به اندازه واکسیناسیون یک روستاست و اقامت یک شب بیمار در بخش ICU در ارزانترین کشورها هزار دلار (بیش از ۱۰ میلیون تومان) هزینه دارد.

خبرگزاری ایرنا: سرپرست وزارت بهداشت گفت: در این دوره بر پیشگیری و بهداشت تمرکز داریم زیرا هم موثرتر و هم ارزانتر است، هزینه دوره شیمی درمانی یک بیمار به اندازه واکسیناسیون یک روستاست و اقامت یک شب بیمار در بخش ICU در ارزانترین کشورها هزار دلار (بیش از ۱۰ میلیون تومان) هزینه دارد.

سعید نمکی روز چهارشنبه درباره توجه ویژه وزارت بهداشت به موضوع پیشگیری و بیماری های غیرواگیر در دوره جدید افزود: با توجه به اینکه به سمت شیوع بیماری های غیرواگیر می رویم و بیماری هایی مثل بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون، سرطان ها، دیابت و غیره در حال افزایش است، باید سبک زندگی مردم تغییر کند و بیشتر از همیشه به موضوع پیشگیری بپردازیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع بیماری های غیرواگیر و ابلاغ این مورد در حکم معاون بهداشت وزارت بهداشت، اظهار داشت: حدود ۲۸ سال پیش که معاونت بهداشت وزارت بهداشت بودم می دانستم که وقتی کشور توانست بیماری های واگیر را مهار کند، الگوی همه گیری بیماری ها به سمت بیماری های غیرواگیر می رود و همان سال اداره کل بیماری های غیرواگیر را در وزارت بهداشت ایجاد کردم که متاسفانه بعد از دوره مسئولیت ما تعطیل و در دوره وزارت آقای هاشمی دوباره ایجاد شد.

نمکی ادامه داد: در آن بازه زمانی می دانستم که طوفانی از بیماری های غیرواگیر در راه است و ما را گرفتار می کند. آن زمان با ۵ دلار کودکان را علیه ۶ بیماری مهلک مسری قابل پیشگیری واکسینه می کردیم، اما در حال حاضر هزینه یک بیمار در یک دوره شیمی درمانی بیش از هزینه واکسیناسیون یک روستای بزرگ یا شهرک است.

وی گفت: اکنون هزینه یک شب بیمار در ICU یا CCU به علت بیماری های قلبی و عروقی یا سکته های مغزی در ارزان ترین کشورها حدود هزار دلار هزینه دارد.

سرپرست وزارت بهداشت اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که اگر بیماری های غیرواگیر گریبان ما را بگیرد و به موقع پیشگیری نکنیم، هزینه های نظام سلامت در آینده به شکل وحشتناکی افزایش می یابد. زیرا همواره پیشگیری مقدم بر درمان است و سرمایه گذاری در زمینه بهداشت می تواند هزینه ها را در حوزه درمان و به خصوص در بخش بستری کاهش بدهد.

نمکی گف ت: پیشگیری از بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های واگیر نیست که فقط وزارت بهداشت بتواند این موضوع را کنترل کند و این موضوع نیازمند همکاری بین بخشی و کمک سایر دستگاه ها است تا بتوان در سبک زندگی مردم تغییراتی ایجاد کرد.

وی بیان کرد: طرح تحول سلامت نیز با شدت ادامه پیدا می کند و در این طرح نیز بسته هایی مانند کاهش پرداخت از جیب بیمار، کاهش هزینه های کمرشکن بستری، ماندگاری پزشک متخصص در نقاط محروم و غیره مورد نظر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به کشورهای دیگر چه کار دارید
      چرا تمام امکانات کشورهای دیگر را با تمام امکانات ایران قیاس نمیکنید و چرت و پرت تحویل مردم میدهید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با احترام به نظر شما عزیز فرهیخته که فرموده اید چرت و پرت گفته نشود ، حق با شماست !!!! چراکه گویا کاهش ارزش پول ملی در محدوده کشور جهان سوم ونزوئلا برای شما گرامی چندان مسئله نیست ، پس همه چیز مبارکتان باشد .

    • بدون نام

      درآمداون کشورها ماهی چندهزاردلاره آقای نمکی؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای نمکی نیامده ،نمک میریزه!
        پول ودرآمدرایج کشور ما ریال هست، نه دلار،
        کمی خجالت بکشید از این همه گرفتاری برای مردم درست کردن،

    • بدون نام

      اکنون هزینه یک شب بیمار در ICU یا CCU به علت بیماری های قلبی و عروقی یا سکته های مغزی در ارزان ترین کشورها حدود هزار دلار هزینه دارد. !!! حقوق و مزایای سایر کشورها را هم مرور کنند بد نیست !! ارزانترین کشورها ماندد ما روی چنین ثروت عظیمی نشسته اند ؟؟؟!!!! تاسف به حال شما.

    • ابراهیم

      درایران بگو چند میشود نه درخارج

    • بدون نام

      چیزی نیست فقط یارو بمیره اونجا بهتره تا بخواد پول بیمارستان بده

    • مرد میدان

      به پول ایران در آن کشورها. وگرنه هزار دلار که برای یک کشور ک واحد پولش دلار است پول نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشور ما هیچ وقت پیشرفت نخواهد داشت چون مسئول درست ودرمانی وجود ندارد براشون متاسفم که مسئول یک کشور بزرگ مثل ایران هستند واقعا تاسف داره

    • بدون نام

      فقط تو موندی که هزینه بیمارستان تو ایرانو بابقیه کشورها مقایسه کنید
      نمیدونم اینا واقعا نفهمند یا خودشونو به نفهمی میزنند

    • S@S@S@S@

      حقوق یک سال کارگر ساده پس آدم بمیره دیگر خانواده رنج نمی کشند.

    • حسین

      با سلام و ارادت خدمت جناب دکتر نمکی ، عزیزم شما مثل برخی از نمایندگان محترم مجلس مقایسه هزینه های بیمارستان ودر مان را با ریال توسری خورده و دلار چند برابر شده این سوی دیوار مقایسه نکنید از شما که اطلاع دارید حداقل دستمزد کارگر ساده در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا برای هر یک ساعت کار ۹ تا ۱۲ یورو و برای ۸ساعت کار حدودا ۸۰ یورو یعنی مزد روزانه او یک میلیون و چهل هزارتومن میگیرد ، به عبارت فرمایش شما ۱۰۰۰ یورو هزینه برای یک شب تخت بیمارستان هر چند زیاد است در برابر حقوق اکثریت ماهانه تمامی کارگران و اکثر کارمندان نا با حد اقل دستمزد قانونی ماهانه با یک روز حقوق آنها برابری میکند ، این مقایسه و فرمایش شما آدم فرهیخته و مطلع از زندگی مردم در آنسوی دیوار چندان عادلانه نیست .
      حتما به بقیه عزیزان هم که تاکید به اصطلاح تاکیدبه واقعی کردن قیمت بنزین و خدمات و غیره دارند سلام برسانید و بفرمائید بنزین لیتری ۱/۲ یورو در آنجا یعنی همان قیمت واقعی فرمایش آقایان میشود هر لیتر ۱۶۰۰۰هزار تومان فقط امکان خرید آن از جانب شما سروران پولدار و برخی از طبقه مرفهی که به برکت مدیریت شما در زبر جامعه قرار داده شده اند امکان پذیر است . کمی منصفانه فکر کنیم .
      تندرست باشید : حسین

    • بدون نام

      اونجا هم بنیاد مستضعفان و آقازاده و مستضعف زاده داره؟

    • بدون نام

      شماکه حرف مفت تحویل ملت میدیدحقوق یه کارگرچنددلارمیشه بعدبابقیه کشورهامقایسه کنید

    • زهرا

      دوستان الان هزینه ICU روزانه با دفترچه بیمه سلامت ۷۰۰ هزار تومان است در بیمارستان دولتی، و بیمار اگر زمان بیشتری بماند در آی سیو یعنی نزدیک 3 ماه، آزاد حساب میشه. شبی دونیم میلیون اونم توشهرستان
      الان امروز دقیقا پدرم ۸۴ روزه توو آی سی یو بستریه. بیچاره حالش خوب بود اونم فقط یه جراحی کوچیک کرد واسه خارج شدن مدفوع. که گفتن نفس کم آورد و به دستگاه وصله نفس نداره. هیچکی نیست اینجا کمکمون کنه. ما توبابل هستیم. پدرم شغلش آزاد بود ما دو دختریم و نمیدونیم کدوم دردو تحمل کنیم. از طرفی گفتن بیمه دیگه قبول نمیکنه و تا الان هزینتون شده 90 میلیون. هرجا رفتیم گفتیم گفتن ما نمیتونیم و از ما کاری برنمیاد. برای پدرم دعا کنین خوب شه معجزه شه. ما ازین کابوس بیدار شیم. داریم عذاب میکشیم این حق ما نبود خدایا. بابام آرزوش بود عروسیه مارو ببینه اما انگار نمیبینه لعنت به این دنیا به این زندگی به نابرابری به تفاوت ها. ای کاش یکی صدامونو بشنوه کمکون کنه

      پاسخ ها

      • پویا

        شماره کارت بده ملت در صحنه کمک کنند آبجی

    • بدون نام

      شماها که واسه درمان تشریف میبرید اونجا ها درامد هاتون ملیون دلاریه کارمند وکارگر بدبخت باید بره بیمارستان دولتی واز اونجا راهی بهشت زهرا بشه

      پاسخ ها

      • وانک علا خلق عظیم

        آقای نمکی برای محاسبه ریال به دولار واقعآ متأسفم برای مسئولان جمهوری اسلامی ایران که هیچی سرشان نمیشود

      • بدون نام

        والا بیمارستانهارومیری افغانهااشغال کردن رایگان حرومشون باش

    • یک بنده خدا

      کاربر۰۰:۵۲
      محض اطلاعتون بگم هزینه یک شب بستری افغانستانی در بیمارستان در
      مشهد ۵میلیونه. اگه نمیدونستی بدون .الکی هم حرف نزن.برو تحقیق کن ببین راست میگم یانه!!! انگار باعث وبانی تمام مشکلات دنیا و آخرت شما افغانیا هستندکه هیچ وقت عقده دلتون نسبت به اونا خالی نمیشه!!!خجالتم خوب چیزیه!!!ربط وبی ربط رو به افغانستانی نسبت ندید لطفا!!!بخدا اونا خیلی مظلومن.هیچ حمایتی از هیچ جا ندارن.فقط با زور بازو نون درمیارن ودوباره تقدیم همین آب وخاک میکنندوآخرشم با میلیونها تومن بدهکاری برای ورثه هاشون ، از دنیا میرن.کلی هم از شما ها تحقیروتوهین میشنوند! یک کم عملا مسلمونتر باشین.مسلمونی فقط به حرف نیست که.همین ظلم های کوچک وبزرگ رادر حق ستمدیده ها میکنید که آخر اثرش یکجا جمع میشه و هرروز گیر یک بلای مث آمریکا واروپا وبلای زمینی وآسمونی میوفتین و چوب لای چرختون میزارن!!! قرآن کریم: رحم کنید تا خدا هم بشما رحم کنه. این بدبختا فک کردن شما مسلمونید که بشما پناه آوردند!!

    • بدون نام

      حق با شماست پیشگیری خیلی بهتر است آقای نمکی این بیماریها ریشه دوانده حال بااین همه بیمار چکارباید کرد

    • بدون نام

      با این طرز فکر فهمیدیم چطور دکتر شد. مثل بعضی رئیس جمهورها که انگلیس دکتری گرفتند انگلیسی بلد نیستند

    • بدون نام

      الان هزینه ۴۸ساعت درICUچقدرمیشه بادفترچه بیمه؟؟؟؟توبیمارستان دولتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج