۸۲۰۶۶۵
۱۶ نظر
۵۰۰۲
۱۶ نظر
۵۰۰۲
پ

۸۰ درصد درآمد بی‌مسکن‌ها صرف اجاره می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد تقاضا و عدم عرضه مسکن باعث می شود اقشار بی‌مسکن ۸۰ درصد درآمد خود را صرف اجاره بها کنند گفت:بحث قاطع مردم بحث مسکن است و سیاست‌های ما می‌تواند به تولید مسکن شتاب دهد.

خبرگزاری فارس: محمد اسلامی بعد از یک خانه تکانی اساسی در وزارت راه و شهرسازی و تغییر سه معاون مسکن و ساختمان،معماری و شهرسازی و بازآفرینی شهری ایران (بدون حضور رسانه ها) در مراسم تودیع و معارفه معاونان مسکن و ساختمان و شهرسازی و معماری با بیان اینکه رشد تقاضا و عدم عرضه یا کاهش عرضه در جامعه هدف، وضعیتی به وجود می‌آورد که اقشار فاقد مسکن بیش از ۸۰ درصد درآمد ماهانه خود را بابت اجاره‌بها پرداخت می‌کنند، گفت: این فقر و سختی که به خانواده‌های فاقد مسکن تحمیل می‌شود، آسیب‌های اجتماعی پیرامون خود دارد که باید در راستای بهبود این وضعیت حرکت شود.

وی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی به‌طور مستقیم و بی‌واسطه به زندگی فردی و اجتماعی مردم متصل است و تفکرات، ایده‌ها و سیاست‌گذاری مسئولان این وزارتخانه بدون درنگ بر زندگی مردم تأثیرگذار است.

وی مسئولیت در حوزه راه و شهرسازی را بنا بر دلایل مختلفی همچون تأثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیم بر زندگی مردم، حساس و دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و گفت: توسعه تقاضامحور، روند گسترش برنامه‌های توسعه‌ای‌ که اتفاق افتاده را شکل داده،‌اما این برنامه‌ریزی‌ها بر اساس مطالعات آمایش سرزمینی که استعداد‌های سرزمین، جمعیت، فرهنگ و استطاعت محیط را درنظر می‌گیرد، صورت نگرفته است و حتی اگر وجود داشته، با یکدیگر مرتبط و یکپارچه نبوده است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ما باید خود را مسئول و پاسخگو دانسته و قبل از اینکه به ساماندهی پرداخته شود، باید طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی سیاست‌های خود را اعلام کرده باشیم.

اسلامی با بیان اینکه «ما وارث گذشته‌ای هستیم که هر دو نظام‌ شهرسازی و ساختمان فاقد نظام کنترلی کارآمد و مؤثر است» تأکید کرد: باید به سمت تأثیرگذاری و ماندگار شدن با استقرار سیاست‌ها و طرح‌ها حرکت کرد. همچنین میراث گذشته‌ای که هزینه‌های فراوانی متأثر از نابسامانی‌ها را بر دوش مردم و حکومت تحمیل کرده، باید بر اساس آینده‌نگری و بررسی احتیاجات و الزامات دستیابی به توسعه متوازن و پایدار در طرح‌ریزی منطقه‌ای، سرزمینی، شهری و محلی تغییر داد.

وی با اشاره به طرح ویژه سواحل مکران گفت: تجربه مکران کار فوق‌العاده سختی بود و بی‌صبری زیادی مانند عسلویه وجود داشت، اما امروز در عسلویه علی‌رغم وجود کسب‌وکار، امکان سکونت و زندگی وجود ندارد و کارکنان آن منطقه به خاطر دوری از خانواده در رفت‌وآمد هستند.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که یکپارچگی، توسعه متوازن و پایدار ملاک عمل قرار گیرد و بیش از این رفتار بیگانه با اکوسیستم و فرهنگ مردم در اقصی نقاط کشور نداشته باشیم. همچنین از تمامی قابلیت‌ها و استعدادها مانند ظرفیت دانشگاه، متخصصان، مردم، سازندگان و مشاوران حول یک محور و باور مشترک استفاده شود تا شاهد شکل‌گیری یک نوسازی تمدنی و شهری منتج به ارتقا کیفیت زندگی شهری باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ir.

      جمع کنید بابا شما چه میدونید از شکم گرسنه

    • بدون نام

      کشف خوبی کردی زحمت کشیدی

    • ایمان

      شما که میدانید خوب یه فکری به حال این مردم بدبخت بکنید

    • محسن مرادی

      باز لاقل خوبه که آمارشو دارید

    • محسن مرادی

      یعنی هنوز ۲۰ درصد دیگه برامون میمونه پس راحت باشید

    • بدون نام

      فقط حرف مفت اگر میدانید چرا کاری نمیکنید

    • محمد

      کل زندگیم. و جوانیم داره به پای اجاره مسکن میره

    • ۰۰۰

      ریاست جمهوری محترم لطفا ترو خدا قیمت اجاره ورهن رو بیارید پایین .تاحدی بیارید تا مستاجر بیچاره یبار هم که شده به رهن واجاره فک نکنه.

    • بدون نام

      یه نفرم این وسط جوابگوی این وضع وحشتناک نیست که آدم دلخوش بشه

    • بدون نام

      خانواده های دومعلول بیشتر برای احداث مسکن درشهرهای فارس فقط 8میلیون تومن پرداخت شددردومرحله چونکه ازقبل توجیه نشده بودن هم اکنون بامشکلات شدیدافتصادی مواجه بدون درآمد با ماهیانه 100 وهشت تومن چه راهکاری هست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من زن مستمری بگیر کشوری هستم سنم هم ۶۰ سال شد ولی هنوزم که هنوزه مستاجرم ؟!!!

      • بدون نام

        حقوق بازنشستگی فقط واسه اجاره ست چه برسه به خونه خریدن؟!

    • رضا

      اجاره ها خیلی بالاست مسئولین فکری بکنن

      پاسخ ها

      • اوس تقی بازنشسته

        علاوه براجاره بالا ، گرانی موادغذایی ازطرف دیگر مزیدعلت بدبختی ماحقوق بگیرهای بازنشسته است اگراین شرایط ادامه پیداکنه فاتحه همه چیزوبخونیم، لذااگردولت خدمتگزاربه سفارشآت مقام رهبری توجه نکند دست جمعی بایدبگوییم زمان شاه خوب بود. امیدوارم ضدانقلاب موفق به شنیدن این حرفهانشه، به امید شکوفایی اقتصادکشور واجرای قسط وعدالت در این مرزوبوم . والسلام.

    • اوس تقی بازنشسته

      افرین

    • اوس تقی بازنشسته

      افرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج