۸۲۰۷۷۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: ثبت نام طرح ترافیک سال ۹۸ پس از تعیین تکلیف طرح زوج و فرد در شورای ترافیک تهران آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: محمد علیخانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعیین تکلیف طرح زوج و فرد در سال آ‌ینده اظهار داشت: معمولا اجرای طرح زوج و فرد در زمانی اتفاق می‌افتد که در شرایط بحرانی از نظر آلودگی هوا باشیم. اگر طرح زوج و فرد به یک طرح دائمی در شهر تهران تبدیل شود قطعا جواب نمی‌دهد و شکست خواهد خورد چرا که مردم راه و روش لازم را پیدا می‌کنند و این طرح را دور خواهند زد و به عنوان مثال با خرید دو ماشین و دو پلاک متفاوت در طرح زوج و فرد حضور خواهند یافت.

وی گفت: در سایر کشورها نیز که با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند اجرای دائم طرح زوج و فرد شکست خورده است و این طرح فقط در مواقع اضطرار جواب می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اتصال طرح زوج و فرد به طرح ترافیک باید بررسی کارشناسی شود و هرچه سریعتر تکلیف آن روش شود.

وی ادامه داد: آنچه ک در محدوده طرح ترافیک تصویب شده است مختص این محدوده است و نمی‌توان طرح زوج و فرد را به آن اضافه کرد. از سویی دیگر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام می‌کند که باید از طرح زوج و فرد نیز عوارض بگیریم که این موضوع غیرقانونی است و باید هرچه سریعتر تکلیف آن روشن شود یا اینکه زوج و فرد به محدوده طرح ترافیک ا ضافه شود.

علیخانی گفت: شورای ترافیک تهران می‌تواند درخصوص محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تصمیمات لازم را اتخاذ کند ولی شورای شهر در تعیین محدوده‌ها و ساعات نقشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در شورای ترافیک نیز به این نتیجه رسیدند که دائمی شدن محدوده طرح زوج و فرد اشتباه است، گفت: افرادی که دارای خودروهای با پلاک زوج یا فرد هستند در روزهای مشخص می‌توانند وارد این محدوده شوند و افرادی که دارای طرح ترافیک هستند می‌توانند وارد طرح شوند و هزینه مجددی را برای ورود به طرح زوج و فرد نباید پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: افرادی که دارای طرح ترافیک هستند باید از محدوده زوج و فرد عبور کنند تا به محدوده طرح ترافیک برسند و این مسیر را نمی‌توانند پرواز کنند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ثبت‌نام طرح ترافیک سال آ‌ینده در چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: معمولا چند ماه مانده به پایان سال به عنوان مثال در بهمن ماه نحوه ثبت‌نام در طرح ترافیک سال آینده مشخص و آغاز می‌شود و احتمالا منتظر تعیین تکلیف محدوده زوج و فرد هستند تا هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام طرح ترافیک اقدام کنند.

علیخانی افزود: در صورتی که طرح زوج و فرد تصویب شود قطعا در سهمیه‌های طرح ترافیک نیز تجدیدنظر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید معصومی نژاد

      مملکت که نیست دزد بازاره...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه مشت دزد هم مملکت را دارن میچاپن هم دسترنج مردم را.حالا برای غیر زوج و فرد هم در ریاضی طرح میدن و یه چیزی بین زوج و فرد پیدا میکنن تا بابتش مردم را بتیغن

    • بدون نام

      لطفا درخصوص قانون جدید بیمه شخص ثالث هم خبر بزنید همه سایت ها زدن
      قراره از سال آینده برای هر راننده، یک بیمه جداگانه صادر بشه،
      مثلا اگر الان روی یک ماشین یک بیمه میگریم و 3 نفر باهاش رانندگی می کنیم، از سال بعد باید 3 بیمه بخریم
      منبع جدید درآمد و تیغ زدن ملت
      تازه منت هم سرمون گذاشتن که از خانمها کمتر میگیریم چون بهتر رانندگی میکنند!

    • بدون نام

      دهن این مردمو باید سرویس کرد

    • بدون نام

      اضافه گردن طرح ترافیگ کاسبی مردم رابهم میرزدوهمچنین قیمت مسکن راهم درهم میباشد کمی بفکرمردم باشید شماپول داریدبالاشهرزندگی میکنیدجزوطرح وترافیک زوج فردنیستیدیابه راحتی برای خودتان طرح میگرید!!!

    • بدون نام

      سازمان ها با قلدری قانون و عبور می کنند و عالیترین مرجع عدالتخواهی مردم یعنی دیوان عدالت هم را قبول ندارند مثل آبونمان های ضالمانه ای که مخابرات و بقیه می گیرند . گردن کلفت ها پشیزی به رای دیوان قایل نیستند

    • بدون نام

      پدرسوخته تر از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم هست؟

    • بدون نام

      سالهاست که مردم به طرح زوج و فرد عادت کردن. این نظم ایجاد شده را بر هم نزنید و بی نظمی ایجاد نکنین.
      دفاعیات شما برای مردم نیست برای جیب تان است

    • بدون نام

      معلوم نیست چه خواب برامون دیدن

    • بدون نام

      هفده ساله بدلیل مشکلات طرح ترافیک میگرفتم وطرح زوج فردهم مشمول طرح بود امثال اقایان اومدن سیستم طرح ترافیک رو ریختن بهم هم پول طرح میگیرن هم پول زوج فرد خیلیها کارت یک ساله گرفتن منم که دنبالش رفتم کارت یکساله بگیرم میگن چنین کارتی وجود ندارد نمیدانم بکجا باید حرفتو بزنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج