۸۲۰۹۸۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زاهدی: با دامیانوویچ زوج می‌شویم

یکی از سورپرایزهای فصل نقل‌وانتقالات، حضور شهاب زاهدی در باشگاه کره جنوبی بود.

فرهیختگان: یکی از سورپرایزهای فصل نقل‌وانتقالات، حضور شهاب زاهدی در باشگاه کره جنوبی بود. مهاجم ۲۴ ساله و اسبق پرسپولیس که حدود یک فصل و نیم در فوتبال ایسلند و باشگاه IBV وست مانیجر توپ می‌زد و در ۲۳ بازی هشت گل به ثمر رساند با قراردادی یک ساله راهی کی لیگ شد تا به‌عنوان دومین بازیکن ایرانی پس از خالد شفیعی راهی لیگ کره جنوبی شود. گفت‌وگو با زاهدی را از دست ندهید.

چه شد که سر از فوتبال کره جنوبی درآوردی؟

شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که توانستم به اینجا بیایم. همه‌چیز در ایسلند عالی پیش رفت باشگاه هم خیلی به من لطف داشت. در سال دومی که آنجا بودم به لیگ اروپا رفتیم و به آخرین مرحله هم رسیدیم اما به نماینده نروژ باختیم. فصل را هم به‌عنوان تیم ششم تمام کردیم اما می‌خواستم چالش جدیدی را تجربه کنم و به لیگی متفاوت بروم. پیشنهادهای نسبتا زیادی هم به دستم رسید اما ترجیح دادم به کره بیایم و برای تیم سوون سامسونگ بازی کنم.

از ایران هم پیشنهاد داشتی؟

بله، چند پیشنهاد از تیم‌های شناخته‌شده فوتبال ایران داشتم اما هدفم این بود که در خارج فوتبالم را ادامه دهم. از بچگی همین هدف را دنبال می‌کردم و به همین خاطر این تصمیم را گرفتم. آقای نعمت‌الله حجی که ارتباطات خوبی هم در فوتبال کره جنوبی دارند صحبت‌های اولیه را انجام دادند. سرمربی سوون سامسونگ هایلات بازی‌های من را دید و خیلی خوشش آمد و خواست تا به تیم‌شان اضافه شوم.

با تیم سوون به صورت تستی تمرین هم داشتی یا به صورت مستقیم قرارداد را امضا کردی؟

ابتدا وقتی به اینجا آمدم مذاکرات را نهایی کردیم و سپس در تست‌های پزشکی شرکت کردم و قرارداد را به امضا رساندیم. فعلا قرارداد من یک ساله است.

خالد شفیعی را فصل پیش در تیم اف سی سئول داشتیم اما نتوانست خودش را با شرایط لیگ کره وفق دهد و تقریبا کل فصل را نیمکت‌نشین بود. از این بابت ترسی نداری؟

متفاوت‌ترین جای قضیه این است که من پیش از عقد قرارداد با سرمربی تیم در این باره حرف زدم و شرایط را برای ایشان بازگو کردم. اینجا همه‌چیز روشن و واضح است. فوتبال کره سبک متفاوتی با فوتبال ایران دارد اما من بازیکن سرعتی هستم و با فوتبال سرعتی بیگانه نیستم. مربی هم تمرینات ویژه‌ای را تدارک دیده تا بتوانم بیش از پیش وضعیت ایده‌آلی را به دست بیاورم تا با شروع لیگ که از حدود یک ماه و نیم دیگر خواهد بود مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

در پست مهاجم بازی می‌کنی و در سوون سامسونگ دژان دامیانوویچ که به زلاتان آسیا مشهور است و هر سال جزء مدعیان آقای گلی به شمار می‌رود، حضور دارد و باید با او رقابت کنی!

اتفاقا با دژان صحبت کردم و او به من خوشامد گفت. او فوتبالیست فوق‌العاده حرفه‌ای است و با صحبت‌هایش به من روحیه داد. اتفاقا با مربی درباره او هم حرف زدم. قرار شده از من به‌عنوان وینگر استفاده شود و این احتمال هم وجود دارد که سیستم تیم به دو مهاجم تغییر پیدا کند و من و دژان به‌عنوان زوج خط حمله کنار هم قرار بگیریم و به زمین برویم.

همیشه از علاقه‌ات به پرسپولیس صحبت کردی، اما حالا به تیمی می‌روی که لباس آبی بر تن می‌کند و اتفاقا یک کری بین آنها و تیم اف سی سئول که قرمزپوش است، وجود دارد. با این ماجرا چطور کنار می‌آیی؟

نکته عجیب مساله هم همین است که شما گفتید. امیدوارم در این فصل بازی‌های بیرون از خانه بیشتر باشد تا لباس آبی نپوشیم.(خنده) خارج از این مساله که مزاح کردم باید حرفه‌ای به قضیه نگاه کنیم. من همیشه پرسپولیسی بودم و خواهم بود. الان هم تمرکز را به صورت کاملا روی موفقیت تیم سامسونگ می‌گذارم.

با توجه به جدایی منشا و علاقه‌ات به پرسپولیس و نیاز این تیم به مهاجم، از این تیم پیشنهادی نداشتی؟

خیر، پیشنهادی از طرف پرسپولیس به دستم نرسید. البته خودم هم تمایلی به حضور در لیگ ایران در این برهه را نداشتم ولی اگر قرار باشد روزی در ایران و لیگ برتر بازی کنم حتما گزینه اول و آخرم پرسپولیس خواهد بود. برای این تیم در ادامه فصل ‌آرزوی موفقیت می‌کنم.

توانستی با بازیکنان تیم ارتباط برقرار کنی؟

به تازگی در جمع بازیکنان حاضر شده‌ام و هنوز به صورت کامل با آنها آشنا نشدم اما اکثرا نفرات بومی آنها انگلیسی بلد نیستند و فقط با سه بازیکن خارجی تیم که اهل بوسنی، مونته‌نگرو و برزیل هستند توانستم ارتباط بگیرم و همچنین مربیان تیم که خوشبختانه همگی زبان انگلیسی را بلد هستند.

خارجی‌های سوون سامسونگ به جز تو و دامیانوویچ کیفیت خوبی دارند؟

ساریچ بوسنیایی که هافبک وسط تیم به حساب می‌آید فوق‌العاده است و جزء ارکان اصلی تیم به حساب می‌آید. وینگر چپ تیم هم یک بازیکن برزیلی است که فصل قبل مصدوم شد اما حالا در اردو حاضر است و بدون مشکل کار می‌کند.

سوال پایانی؛ جام ملت‌های آسیا در جریان است. شانس ایران را برای قهرمانی چقدر می‌دانی؟

شرایط ایران خوشبختانه تا به اینجا خیلی خوب بوده است. آمادگی خوب و قابل قبولی هم در تیم موج می‌زند و ان‌شاءالله بتوانیم با قهرمانی در این دوره از بازی‌ها طلسم ۴۳ را بشکنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج