جاباما
۸۲۱۲۳۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

روزنامه نگار افشاگر فساد در غنا به قتل رسید

براساس اعلام پلیس شهر آکرا پایتخت جمهوری غنا، روزنامه نگار مخفی که به افشای فساد مالی در فوتبال آفریقا کمک کرده بود، به ضرب گلوله کشته شد.

ایرنا: براساس اعلام پلیس شهر آکرا پایتخت جمهوری غنا، روزنامه نگار مخفی که به افشای فساد مالی در فوتبال آفریقا کمک کرده بود، به ضرب گلوله کشته شد.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه نوشت: «احمد حسین» یکی از اعضای تیمی بود که به رهبری «آناس آرمیا آناس» روزنامه نگار برجسته غنایی و برنده چندین جایزه، تحقیقاتی را در خصوص فساد مالی مقامات فوتبالی غنا آغاز کردند؛ تحقیقاتی که منجر به استعفای رئیس فدراسیون فوتبال غنا و همچنین محرومیت چندین داور و مقام فوتبالی شد.

بدنبال تایید خبر قتل این روزنامه نگار، آناس گفت: اخبار ناراحت کننده ای بود، اما ما نباید مجبور به سکوت شویم، آسوده بخواب احمد.

این در حالی است که مقامات ناظر بر رسانه های غنا این اقدام را محکوم و خواستار آغاز تحقیقات جامع در مورد آن شدند.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اکتبر سال گذشته، «کوزی نیانتاکی» رئیس فدراسیون فوتبال غنا را تا پایان عمر محروم و ۵۰۰ هزار دلار جریمه کرد.

نیانتاکی که پیش تر سمت نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آفریقا را نیز برعهده داشت، در ویدیویی که در ماه ژوئن توسط یک روزنامه نگار مخفی منتشر شد، در حال رشوه دادن به این (روزنامه نگار) دیده می شود.

فساد مالی به همراه ویدیوهای منتشر شده از تعداد زیادی از داوران در حال گرفتن رشوه، در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ به تعلیق لیگ برتر کشور غنا انجامید، اتفاقی که همچنان به قوت خود پا برجا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج