جاباما
۸۲۱۲۹۳
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

درخواست معرفی تولیدکننده «اسنک حیوانی»

یک عضو اتاق بازرگانی تهران خواستار معرفی شرکت تولیدکننده اسنک پف کرده با استفاده از ذرت دامی، شد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو اتاق بازرگانی تهران خواستار معرفی شرکت تولیدکننده اسنک پف کرده با استفاده از ذرت دامی، شد.

اواخر آذر ماه امسال، سخنگوی سازمان غذا و دارو از تخلف دو برند معروف تولیدکننده اسنک پف کرده در استفاده از ذرت دامی در تولید محصولات‌شان خبر داد و اوایل دی ماه نیز اعلام کرد که پرونده تخلف این دو برند به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

پس از محرز شدن این موضوع بخشی از خط تولید کارخانه‌ای که در البرز اقدام به این کار کرده بود، تعطیل شد تا تصمیمات بعدی در مورد آن اتخاذ شود، اما روز گذشته ستاد تسهیل و رفع تولید البرز با توجه به بیکار شدن هزار و ۲۵۰ کارگر در این کارخانه تصمیم گرفت با نظارت سازمان‌های استاندارد و غذا و دارو و صنعت، معدن و تجارت، ضمن راه‌اندازی مجدد بخش تعطیل شده این کارخانه، زمینه اشتغال کارگران بیکار شده را فراهم کند.

در این باره علی شریعتی - عضو اتاق بازرگانی تهران -با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی شفاف درباره اینگونه تخلفات در راستای جلوگیری از آسیب به سایر تولیدکنندگان، اظهار کرد: سال گذشته نیز انتشار اخباری مبنی بر استفاده از روغن پالم در لبنیات باعث حذف ماست از سفره‌های مردم شد، در حالیکه این شرایط باعث آسیب به سایر تولیدکنندگان و کارگران می‌شود و نتیجه‌ آن تنها ضربه به صنعت است.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته سازمان غذا و دارو قرار بود تا پانزدهم دی ماه اسامی کارخانه‌های متخلف در تولید اسنک پف کرده حیوانی اعلام شود، گفت: اکنون ۱۰ روز از موعد مقرر گذشته اما این اسامی هنوز منتشر نشده؛ این درحالی است که اطلاع رسانی شفاف درباره نام، روند برخورد با کارخانه‌های متخلف و بازگشایی مجدد زیر نظر مسئولان ذیربط؛ می‌تواند از بروز مشکلات بعدی برای واحدهای تولیدی دیگر جلوگیری کند.

شریعتی همچنین خاطرنشان کرد که مسئولیت تخلف صورت گرفته در واحدهای تولیدی بر عهده کارفرما، مسئول فنی یا کسی است که امرکننده خرید ذرت دامی به جای ذرت انسانی به عنوان ماده اولیه تولید اسنک پف کرده، بوده است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه این تخلف جنبه بهداشتی و جنبه اقتصادی دارد، اظهار کرد: تولید اسنک پف کرده با استفاده از ذرت دامی یکی از معلول‌های سیاست غلط ارزی است، چرا که برای واردات نهاده‌های دامی ارز دولتی اختصاص داده شده و استفاده از آن بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی توز بوده دیگه تابلوئه

    • هادی

      ما مردم میدونیم که هر کسی که کمر به نابودی ملت ایران بسته چه از طریق خوراکی های تراریخته ودامی وچه اختلاس وتخلفات اقتصادی انگار تو تیم سیاسیونی قرار میگیرند که قدرت و نفوذ زیادی هم دارند که با خیالی راحت و آسوده دارن نقشه های دشمنان این مملکت رو مو به مو اجرا می کنن و هیچ کسی هم قدرت مقابله با اونا رو نداره
      آخه وقتی آبروی دزدا و اختلاسگرا با ارزش تر از جون و سفره ما مردمه بجز این چی میتونه باشه

    • بدون نام

      سیاست مصلحت اندیشی باعث شده ، هر چیزی به خورد مردم دادن ، هیچ چیزی نگیم ، مصلحت اندیشی در تعارض شدید یا ،وجدان ،عقل ، کار صالح ، ......و امنیت غذایی کشور است .

      پاسخ ها

      • محسن

        آره والا .چند کارگر بیکار نشن و چن شرکت ضرر نکنن .اما اگه مردم (هشتاد میلیون نفر) مریض هم شدند و‌مردند مهم نیست.واقعا این طرز تفکر شما سیاسیون هست که تو سر هیچ حیوانی نیست

    • بدون نام

      البته میگن عدو شود سبب خیر
      ما از اون روز کلا پفک سراسر ضرر رو از غذای کودکمون حذف کردیم و بجاش میوه خشک خانگی استفاده میکنیم،چون اون هم تجاریش ممکنه با رنگ خطرناک رنگ شده باشه، بعد هم که گندش درآمد ، سازمان استاندارد دوباره میاد میگه وظیفه ما اینه خوشمزگیشو در مرحله آخر تایید کنیم

    • شایسته

      اصلا به صلاح نیست حتما اسم اون شرکت عوضی لو بره یا حق حساب داده یا پای یه آدم گردن کلفتی تو کاره .

    • بدون نام

      دقیقا همین اعلام نکردن متخلف باعث میشه مردم کلا هیچ برندی از اسنک نخرند که تولیدکنندگان سالم هم متضرر می‌شوند. از طرف دیگر این اقدامات باعث میشه متخلفان جری تر شوند و مطمئنی باشند که در صورت تخلف و به خطر انداختن سلامت مردم، هیچ برخوردی با آنها صورت نخواهد گرفت و حتی اسمشان هم علنی نخواهد شد. البته احتمال داره کارخانه مال ژن معیوبی چیزی باشه که مسئولان اینقدر تلاش میکنند کسی اسمشونو نفهمه.

    • احمد

      به نظرم سلامتی یه ملت مهمتر از اشتغال ۱۲۵۰ نفر نیروی کاره!
      داریم به کجا میریم.
      برند اعلام کنید تا تنبیه بشه

    • بلبل

      بهتره هيچى نگيم چون هم سانسور چى ناراحت ميشه و هم اسلام به خطر ميافته !

    • بدون نام

      برند معروف فک کنم چی توز بوده، چون ی مدت خیلی پفکاش بدمزه شده بود
      شایدم اشتباه میکنم، الله اعلم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی توز چندین ساله که داره از ذرت دامی استفاده می کنه منتها الان به خاطر اختلاف قیمت ارز روش حساس شدن کسی به فکر سلامت مردم نیست دغدغه فقط پوله از قضیه پالم بگیر تا پفک و هزارتا چیز دیگه به نظر من که نخورید هر چیزی که با ذرت درست میشه نخورید غیر از پاپ کورن چون ذرت دامی پف نمی کنه مجبورن از ذرت انسانی استفاده کنن

    • بدون نام

      خوب اگر اینکار انجام بشود هم خریدار آن محصول مضر را خریداری نمی کند و هم تنبیهی برای شرکت می شود. در عین حال سایر محصولات شرکت های دیگر هم شامل تحریم مردم نمی شود و تر و خشک با هم نمی سوزد.

    • بدون نام

      دستگاه قضایی وظیفه دارندنام متخلفان راازهرصنف وگروهی بیان کنند.وگرنه خاصیتشان چیست.مردم خودازفضاهای رسانه ای متوجه میشوند ولی حق مردم است که متخلفان رابشناسند.باتنبیه های واقعی میتوان تاحدودی جلوی فساد راگرفت.

    • موءید

      دولت ما همیشه در کنار اختلاس گرا غارتگران بیت المال رشوه بگیران رانت خواران ومفسدان اقتصادی بوده وهست که حتی از نام بردن اسم آنها به مردم خودداری میکند واین مردم هستند که همیشه قربانی وفدای این جماعت خلاف کار که سفره مردم را آلوده کردن میکنند.

    • بدون نام

      به اسم مصلحت اندیشی با جون مردم بازی میکنن و کسی هم صداش در نمیاد اگه یه بار اسم این اشغالا رو میبردن شرکت های دیگه جرعت انجام اینچنین کارهایی و نداشتن هرچند که پشتشون گرمه

    • بدون نام

      شاید آقازاده است.که جرات ندارید.

    • بدون نام

      چی توز.اشی مشی.چاکلز مطمئنم چون میدونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرم همشون استفاده می کنن چون ذرت انسانی شیرینه و باید نمک زیادی بهش بزنن که بعد تو تست های استاندارد رد میشه به خاطر همین و برای این که خوشمزه تر باشه از ذرت دامی استفاده می کنن که تا 6 برابر افلاتوکسینش بیشتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج