۸۲۱۳۰۷
۱۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

افزایش حقوق؛ ۳۰ یا ۲۵ درصد یا حداقل ۳ میلیون

پس از افزایش نرخ دلار و بالا رفتن قیمت‌ها در بازار، بیش از هر قشر دیگری، افراد حقوق‌بگیر و کسانی که درآمد ثابت دارند متضرر شدند، بسیاری از کارمندان حقوق دریافتی آنها حتی کفاف ده روز اول ماه را نیز نمی‌دهد و باقی مانده روزهای ماه را باید در انتظار دریافت عایدی باشند که سر برج دریافت می‌کنند.

تابناک: پس از افزایش نرخ دلار و بالا رفتن قیمت‌ها در بازار، بیش از هر قشر دیگری، افراد حقوق‌بگیر و کسانی که درآمد ثابت دارند متضرر شدند، بسیاری از کارمندان حقوق دریافتی آنها حتی کفاف ده روز اول ماه را نیز نمی‌دهد و باقی مانده روزهای ماه را باید در انتظار دریافت عایدی باشند که سر برج دریافت می‌کنند.

ادامه این روند و بی توجهی دولت برای افزایش حقوق دریافتی کارگران و کارمندان باعث شده تا نارضایتی‌ها در میان این قشرها، بیش از هر زمان دیگری باشد، به گونه ای که در ماه‌های گذشته بارها اخبار مربوط به اعتصابات کارگری و کارمندی در گوش و کنار کشور به گوش می‌رسد.

افزایش حقوق؛ ۳۰ یا ۲۵ درصد یا حداقل ۳ میلیون

نکته جالب این که دولت به هیچ عنوان حاضر نیست قبول کند سیاست‌های ارزی اعمال شده در اواخر سال گذشته باعث ایجاد این بحران‌ها گشته و جالب‌تر اینکه حتی تلاشی هم برای ترمیم اوضاع موجود ندارد و بودجه‌ای که قرار بود نگاه ویژه‌ای در آن به این قشر ضعیف داشته باشد نیز به‌گونه‌ای بسته شده که تأثیر چندانی در وضعیت معیشتی مردم ایجاد نخواهد کرد.

هم‌اکنون بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس در دست بررسی است؛ اما امید چندانی به افزایش‌هایی که از مدت‌ها پیش بود وجود ندارد و اعضای کمیسیون تلفیق در اولین جلسه این کمیسیون با نظر دولت برای افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان موافقت کردند.

اما اکنون صداهایی از داخل مجلس به گوش می‌رسد که نشان از نارضایتی سایر نمایندگان از وضعیت موجود دارد و به همین علت، برخی از نمایندگان دیگر مجلس پیشنهادهایی برای افزایش حقوق کارمندان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه داده‌اند و تنها امید بازمانده برای افزایش حقوق و دستمزد، بستگی به نظر نمایندگان در صحن علنی مجلس خواهد داشت.

در همین زمینه، محمود شکری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وضعیت معیشتی کارگران، گفت: با توجه به اینکه بررسی لایحه بودجه 98 در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است، بنابراین پیشنهادهای متعددی از سوی نمایندگان برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده مطرح شده است.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس، حدود سه پیشنهاد را برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده و طبق بودجه 98 مطرح کرده‌اند که این پیشنهادها به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس گزینه‌های افزایش 30 درصدی، 25 درصدی و حداقل 3 میلیون تومان را برای کارگران پیشنهاد کرده‌اند که این پیشنهادها برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون تلفیق ارائه شده است.

شکری با تأکید بر اینکه هنوز هیچ تصمیمی برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده اتخاذ نشده است، گفت: همه گزینه‌‌هایی که برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده مطرح است، در حد پیشنهادهای نمایندگان است و تصمیمات نهایی باید در صحن مجلس و با رأی اکثریت نمایندگان صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند تا کمترین آسیب در سال آینده به کاگران از نظر حقوق و دستمزد و سطح معیشت وارد شود، البته منابع نیز محدود است.

همچنین علی بختیار با اشاره به موافقت دولت با افزایش حقوق کارمندان و مخالفت آن با افزایش حقوق کارگران بیان کرد: با توجه به بههای دلار و افزایش قیمت آن نسبت به آنچه مجلس بر اساس آن بودجه سال جاری را بست، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان مازاد درآمد دولت در سال جاری است و باید در این خصوص تصمیم گیری شود.

رئیس فراکسیون گفت‌: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد مازاد دولت در سال جاری است که بخشی از آن برای بسته‌های حمایتی و بخش دیگر برای ترمیم حقوق کارمندان و کارگران باید در نظر گرفته شود.

وی در ادامه بیان کرد: بخشی از این درآمد به بسته های حمایتی کالاهای اساسی برای تأمین نیازهای مردم و بخشی دیگر برای ترمیم حقوق کارمندان و کارگران دولت تخصیص خواهد یافت. قطعا این ترمیم حقوق باید برای کارمندان و کارگران در بخش های مختلف لحاظ شود. اگر این افزایش حقوق به شکلی باشد که برای کارگران لحاظ نشود، قطعا یک ایراد است و همه بخش‌ها باید مورد حمایت قرار گیرند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: اما موضوعی که باید مد نظر قرار گیرد، این است که افزایش حقوق نباید به گونه ای اعمال شود که بالا رفتن نقدینگی در کشور را به دنبال داشته باشد. دولت باید در شرایطی ترمیم حقوق را انجام دهد که موجبات افزایش تورم در جامعه را فراهم نکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ZOOROO

      تا مدیریت روحانی و برنامه ریزی نوبخت هست به هیچ چیزی امید وار نباش ....

      پاسخ ها

      • سیداحمدصفوی

        انگار بودجه بیت المال ارث پدریشونه هرچی معافیت مالیاتی وافزایش حقوقه واسه کارمنداست بیچاره قشر ضعیف کارگر

      • بدون نام

        درود

      • بدون نام

        درود به شرفت واقعا عالی گفتی

      • بدون نام

        مردم را نابود کردن با این تورم

      • بدون نام

        ای بخدا قسم فقط کارمندان بانک شرکت نفت گاز برق اب رسمیاتشون خدایی ممیکنن ما هم کارمنییم فرق چندانی با کارگرا نداریم تا نوبخت هست همینه

      • Alirw

        افزایش 30 درصدی، 25 درصدی و حداقل 3 میلیون تومان را برای کارگران پیشنهاد کرده‌اند

      • بدون نام

        نه فدات شم بهتره اینطوری بگیم تا سکوت در برابر ظلم هست به هیچ چیز نباید امید داشت

    • بینام

      ملت هرچی میکشه از دست همین نماینده های بی خاصیت، ترسو و جاه طلب مجلس است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودمون انتخابشون کردیم .
        وختی سر سفره شون بودیم یاد کن

      • بدون نام

        کاربر محترم 17:19
        کجا خودمون انتخاب کردیم، به ما تحمیل کردن

      • بدون نام

        اگر واقعا به فکر مردم بودن جانم الان حداقل حقوق باید 7-8 میلیون میبود نه اینی که داریم میبینیم

      • بدون نام

        وقتی رای میدیم یعنی خودمون انتخاب کردیم

    • sajjad_rs

      اگه بدونین 3ملیون میشه 300دلار خندتون نمیگیره ,و اینکه مردم تو ایران با 100دلار تو ماه کار میکنن ,وای که ما چقد بدبختیم :)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیانتی که اینها در حق ملت کردن این بود هروقت کم آوردن خیلی راحت پول چاپ کردن بدهی دادن، که دودش تو چشم همه بره صداشون در نیاد

      • بدون نام

        پرداخت پولهای اختلاسی بانکها و موسسات را چرا دولت داد ؟ باید از اموال خودشون به مردم پولهایشان را برمیگرداندند

      • hassan.h

        اگر چه عملکرد بد دولتهای ادواری و سیستم بانکی بیمار ما ارزش پول ملی را با خاک برابر کرده است ولی مسلما در کشورهائی که حقوق و دستمزد بالاست هزینه ها هم بالاست و نباید دائما برای ملت آیه یاس خواند

    • محسن

      باید ۵۰ درصد با این گرانی اصا فه شود

    • کارگر بدبخت

      تو روحتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اَی رو جا انداختی توو روحشون...

    • بدون نام

      حقوق کارگران حداقل باید 30 درصد افزایش یابد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با افزایش 30 درصد تازه میشه یک میلیون و چهارصد

    • بدون نام

      همه دنیا وحقوق دانان ،اقتصاددانان،جامعه شناسان بدانند عدالت یعنی مقایسه حقوق ماهی 100 وهشت تومن معلولین بهزیستی با 20 درصدافزایش پله پله پله کانی غلط سلانه درایران ،قضاوت باهموطنان

    • بدون نام

      وای بر دروغگویان. که هرگز از حافظه تاریخی اعصار نخواهند رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا عزیزم
        موقع انتخابات دوباره همه الزایمر سیاسی میگیریم

      • بهاره مادر دو فرزند مستجر نان اور خانواده

        بدتر از روحانی خدایی مگه داریم من یک کارمندم بخدا پارسال حقوق ما 150 تومان اضافه شده هنوز دریافتی ما به دو تومان نریسیده لعنت خدا بر نوبخت الهی فرزندانش به گدایی بیفتن که ملتی رو گدا کرده تف بر شما

    • بدون نام

      باز دوباره داریم به اخرسال نزدیک میشیم .وخاله بازی مسولین ومفتخوریها شروع شد ک سال جدید اخرش 100ب حقوقااضافه میشه
      اقا پول بیت المال هدرندید

    • بدون نام

      من مطمینم حقوق کارمندان وبازنشستگان 15درصد وشاید کارگران17درصد خواهد بود والسلام

    • بدون نام

      ما از این دولت هیچ سودی جز ضرر ندیدیم

    • Mahdi

      خدا لعنت کند بولتون دولت روحانی نوبخت نحس رو که مردم رو بیچاره کرد او ستون پنجم آمریکا است

    • بدون نام

      الان خط فقر ازسه میلیون هم بالاتررفته وسه میلبون خط فقر مربوط به سالهای نود وشش وهفت بوده ودولت باید حقوقهاراطوری اضافه کند که ازخط فقر فقر بالاتر باشد یعنی حداقل سه میلیون پایه حقوق ها شود ولی تاروزی که جناب نوبخت تشریف دارن هیچ امیدی نباید داشته باشیم چون ایشان مزه تلخ فقررا نچشیده ونمیداندکه من که یک بازنشسته فرهنگی بوده وبایدبا ابرو زندگی کنم با این افزایش ها فقط میتونم برای یک هفته آبرومندانه زندگی کنم وبااین حقوق ففط قادربه پرداخت قبوض خود می باشم

    • بی‌نام

      آنهایی که جو گیر شدند و رای دادن وفریب خوردند که میخواهد جلو یک جنگ را بگیرد حالا بیان پاسخ گرفتاری های مردم را بدهند !!!!
      مسوولین اجرایی کشور هروقت حرف میزنند زوم‌می کنند روی تحریم ها ٬گویی این کشور در دولت های قبل تحریم نبوده٬ حاضر نیستند به مردم بگویند مدیریت کشور ضعیف است
      هشت سال جنگ را با تحریم های بدتر از این پشت سر گذاشتیم ولی الان جنگی هم نیست ولی فشار اقتصادی مردم را کلافه کرده
      !!!!!!؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بی نام‌

        خوشبختانه کاندید ها کارشآن را خوب بلد ند موقع انتخابات حرفهایی خواهند زد که مردم تصور کنند بدبختی دیگر تمام خواهد شد هجوم ببرند پای صندوقها رای باز هم طرحی نو خواهند داشت عجله نکنید قضاوت زود است

      • بدون نام

        ببخشید وقتی چهار سال کارنامه یه فردی را دیدیم، و گولش را خوردیم جز خودمون چه کسی را باید لعن و نفرین کنیم؟

    • عدالت

      اگه حال وروز کارگر خوب باشه حال کشور خوب میشه وبازار رونق شدید میگیره ولی مسولین بیسواد ما خودشون رو با برنامه های غلط فریب میدن وفکرشون فقط جیب خودشونه..

    • حقگو

      همه اش هیاهو تکراری آخر هرسال است بعدازدهها بار جلسه عاقبت به فرمایش خودشان ده درصدافزایش می زنند.تابرنامه ریزاین کشور نوبخت باشدویارانه رامصیبت عظما بداندوضعیت معیشت مردم از این بهتر نمی شه.من فقط ازآقای نوبخت می خواهم اگرراست می گوید فیش حقوقی خود رابراي مردم رو کند.

      پاسخ ها

      • بهاره

        پارسال نوبخت برج دو اعلام کرد حقوق 6 تا ده درصذ باعث تمام مشکلات افزایش حقوق کارمندانه خدا به روز سیاه بنشوندش الهی سرطان بگیره ...

    • بدون نام

      به نظرتون کارفرماهای معمولی از پس این حقوق برمیان؟؟
      شاید خیلی از کارگرها اخراج بشن

    • بدون نام

      بازنشستگان طبق معمول فراموش شدند

    • بدون نام

      نه تدبیری نه امیدی علی برکت ا..

      پاسخ ها

      • حمید

        تمام اقشار جامعه چه کارگر چه کامند چه باز نشسته متاسفانه درگیر گرانی هستن تورا بخدا یک فوری بحال کارمندان بازنشسته بکنید چون از نظر سنی اکثراقادر بکار نیستن با توجه به بالا بودن سن نیاز بدوا و دارو و مراقبت دارن

    • بدون نام

      چه فایده سال قبل هم مجلس افزایش پلکانی برای حقوق زیر ۵ میلیون را تصویب کرد ولی دولت اجرا نکرد و حقوق بالای دو میلیون ده درصد افزایش داشت . مملکت نیست اونا نشستن قانون میزارن این چیز دیگه اجرا میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والله مادر من معلمه و معلم نمونه بود بارها و بارها، جزو اولین نفراتی که مدرک بالا داشت و شاگرد اول دانشگاه بوداما زیر دو میلیون حقوق میگره، و برای یه مادر تنها که همسری نداره واقعا سخته.

    • بدون نام

      هرچه بدبختی ما داریم از بی سوادی اینهاست کشورثروتمندایران راچنان فلج کرده اندکه دیگه امیدی به بهبودوضعیت موجود نییست از مردم هم طلبکارشده اند اینها همانهایی هستند که میخواستند مردم را به بهشت ببرندبرپامه درستی که برای اداره کشورندارندچنان فقر راگسترش داده اند وچنان آمارنیازمندان کمیته امدادوبهزیستی را افزایش داده اند که دیگه هربرنامه ای برای اداره کشورداشته باشند آن را به کمیته امداد وبهزیستی گره میزنند وآخرش هم آن برنامه جواب نمیدهد لولویی هم بنام امریکا برای مردم درست کرده اند درهربرنامه ای که شکست میخورند میگن کارامریکا بود

    • بدون نام

      اگر برگزاری این جلسات دست اخر به عدد 20درصدی برسد واقعا که شرم اوره و باید دیگر سر میلیارد در روز بحث کرد که نتیجه ای به جایی نبرده

    • مختاری

      ما کارگران و کارمندان حقوق ما به ۱۰روز اول نمی کشد کرسنه هستیم چه کسی بداد ما می رسد زمان احمد نژاد ما مشکل نداشتیم باز ما کشور مان رهبری را دوست داریم نه مسئولان بی تجربه مثل نوبختو حسن کلید را خودش را دولت تدبیر امید نامگذاری کرد را مردم را به نا امیدی کشاند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نبود ی تو گلستان چه با غرور صحبت میکرد واقعا چجوری یه انسان اینقدر راحت دروغ میگه همه چیز گذاشت گردن تحریم خودشو مظلوم جلوه داد بابا تو جنگ ملت اینجوری زندگی نکردن برو حسن حیف رای ما گول ما زدی

    • بدون نام

      اینم نقشه جدیدشونه عوضیا که اگر حقوقها زیاد بشه تورم زیاد میشه
      این همه تورم که امسال بود حتی میشه گفت ۳۰۰ درصد تورم شده رو حقوق کارمندها درست کرده یا بی لیاقتی شما نالایقها و بی عقلها
      بابا بلد نیستید شما یک میوه فردشی رو مدیریت کنید اونوقت ومدید دولت رو اداره کنید برید گویفند چرانی تونو کنید دیگه ابرو نمونده براتون
      دولت بدترین دولت در چند دوره بوده ثابت شده

    • بدون نام

      همون ۱۰ درصد رو باز بهمون صدقه میدن
      همش دروغ و فریب و حقه
      خودشون میلیاردها رانت و اختلاسشون برقراره باز
      هیچکس هم باهشون کاری نداره
      اگرم کسی گیر کنه یع بدبخته که طعمست فقط
      حقوقهاشونو اموالشون رو چرا توی سابت کارکنان دولت وارد نمیکنند چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      کارمندها شدند صدقه بگیر برا بخور و نمیر بودن فقط

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نوبخت چند روز پیش علام کرد به رسانها به کارمندان چرا قول 20درصد میدن میدونین چه تورمی میاره خوب یعنی چه این حرفش ....

    • بدون نام

      با وجود این نوبخت بی وجدان،هیچ امیدی به بهبود وضعیت اسفناک موجود نیست.

    • بدون نام

      مگر ماشینها رو ۷۰ درصد و بیشتر حتی افزایش قیمت
      نکردید و گفتید نورم بوده
      پس چطور شد تورم برا زندگی و مایحتاج ضروری کارمندها شد ۲۰ درصد البته اونم نخواهید داد فقط
      اونم حرفه بعد معلوم میشه که ۲۰ درصد نیست

    • ر

      انشالا....که همشون بچه هاشون یتیم بشن انشالا...........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به حق فاطمه زهرا بشن یتم بخصوص نوبخت فرزندم بهم میگه بابا ما چرا اینقدر فقیریم من گارمند هرچی میخوام میکی پول نداریم از خجالت اب میشم

    • جانباز

      ببینمو تعریف کنیم همه چیز امسال مشخص میشه اگر افزایش 30درصدی نبود خداحافظ رای ریاست ومجلس و شورا من بعنوان یه جانباز دیگه رای نخواهم داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو رو خدا بیا رای بده عمو بابا هنوز نفهمیدی رایت برمون مهم نیست

    • بدون نام

      الان خط فقر بالای چهار میلیون شده چرا دولت هر سال گند میزنه به حقوق ها محض رضای خدا کاری کنید

    • کارمند

      اين يعنى اون کارمند 26 سال سابقه با چند سر عايله چون حقوق دريافتيش بعدى عمرى کارکردن رسيده به بالاى 3ميليون اضافه نمى شه ولى يه کارمند سابقه پايين حقوقش بايد 30درصد اضافه بشه همون کارى رو که در سال 97کردن خدايا ببين کيا مديريت مملکت رو بدست گرفتن اينم منطقشون ...

      پاسخ ها

      • pooria

        شما بخیلی؟

      • بدون نام

        اقا کحا حقوق ما 97 هفت رفته بالا امسال شما هستین بااین طرض فکر بخدانباشه بهتره بیخود نیست اینقدر بد بختیم یکی با فکر شما میشه مسول پدر بقیه رو در میاره بیمار افکارزیر دوساله

    • امیرحسین

      آقا پس کارفرما و بنگاه های اقتصادی کوچیک چی؟؟ دولت از همه طرف دستش تو جیب ما کارفرماهاست...مالیات، ارزش افزوده، بیمه، افزایش حقوق و...
      بخدا ورشکست شدیم بالای ۵۰ تا کارگر هم بیکار شدن رفت....

      پاسخ ها

      • pooria

        پس اون همه قیمتی که میکشید رو نحصولاتتون رو حساب نمیکنید.چس مثقال حقوق میخاین اضافه کنید این همه اعتراض چیه.که اونم اکثرتون نمیدید میگین هرکی اعتراض داره اخراج.شماها دیگه از بدبختی حرف نزنید

      • امیرحسین

        اگ رو محصول بکشیم مشتری از دست میره و تعزیرات ک پلمپ و... اگ هم ندیم کارگر میره شکایت میکنه. هزارجور گرفتاری داریم پوریاجان

      • بدون نام

        از وزن کیفیتش میزنین خوب بخدا

      • امیرحسین

        از وزن کیفیتش هم بزنیم مشتریامونا از دست میدیم
        میبینید؟ هیچ راهی وجود نداره....

    • بدون نام

      ولی اگر بخان فلان چیزو گرون کنن باهمون جلسه اول تاییدیه میخوره.

    • بدون نام

      یه زمانی یادم هست ما کارمندان لحظه شماری میکردیم دوران ریاست رئیس جمهور قبلی هرچه ز ودتر تموم شه .حالا انگار باید دوباره فقط منتظر باشیم ببینیم کی این دوره تموم میشه .ود وباره کی فریبمون میده .

    • بدون نام

      همش ظلم و بی عدالتی

    • عزیز

      واقعا فکر میکنید حقوق کارگر سه ملیون میشود ،حداکثر حقوق بیش از دویست هزار تومان افزایش نمی‌یابد ،اونم با هزار بحث و جدل ،پس راحت باشید.

    • بی نام‌

      متاسفانه دولت و مجلس محترم بجای ترمیم واقعی حقوق و دستمزد با صدقه دادن به این قشر عظیم بیشتر موافق است مردم می خواهند با عزت و کرامت زندگی کنند این قشر نیازمند به بسته های حمایتی و یا خیانتی شما نیست همان طور که نرخ ارز را پنج برابر کردید و قیمتها بهمین نسبت رشد داشته حقوق و دستمزد را افزایش دهید بسته های حمایتی پیش کش

    • بدون نام

      باید حداقل حقوق 3میلیون در نظر گرفت

    • احمد

      در سال آینده حقوق کارگرها حداکثر 20 درصد (با لطف و کرم مسئولین) اضافه خواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمد احمد تو کیه هستی با نوبخت نشستی برج دو نوبخت 10 درصد میبره بالا ببین حالا

    • کامران

      دوباره حرف مفت وشایعه شروع شد چیزی اضافه اینقدر نمی شه فقط مشتی کاسب دزد قیمت هارابازم بالا می برند؟
      خدا لعنت کنه اونایی که به اینا رای دادند.

    • م@ن

      اگه جلوحقوقهای نجومی گرفته شوددولت عادلانه بفکر مردم باشدکشورروب بهبودی خاهدرفت درغیراین صورت همه هلاک خاهیم شددراین باره شکی نیست.

    • بدون نام

      مجلس برای گرونی خودرو تصمیم گرفته ولی برای قشر کارنه

    • بدون نام

      حرف حساب زدی دمت گرم

    • بدون نام

      مگر در خواب ببینیم

    • بدون نام

      واقعآ حقوق کارمندان خیلی پایین است وکفاف یک هفته زندگی رانمی دهد امیدوارم توجه بیشتری به کارکنان دولت در بوجه ۹۸ گردد مخصوصا نظامیان وفرهنگیان عزیز که دورکن اساسی هستن هرچند درایران این دو قشر از کارگران هم پایین ترن وارزشی ندارن بر عکس کشورهای پیشرفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره عزیزم بدبخت ترین قشر شما هستید ?نه کارگران شرکت های خصوصی که تولید ندارن و توان پرداخت حقوق ماهیانه اداره کار که همان یک میلیون ودویست هزار است رو ندارن و در حال برشکستگی هستند حداقل حقوق هر ماه شما واریز میشه و حداقل 2 میلیون رو در هر ماه دارید چهار تا امسال تو رفتن تو مجلس و فقط فکر افراد جیره خوار دولت هستند نه کارگران تعاونی ها کوچک دوم اینکه معلمان خودشان این جماعت رو تربیت کردن که بیچاره کردن مردم رو سوم برای شماها هم وام مسکن دادند و هم ماشین و کمک هزینه ازدواج هم پرداخت میکنند نظامیان هم مثل شما هر کجا مردم بدبخت تخلف کنند بیچاره میکنند مردم رو ولی بزرگان رو جرات شو ندارن با این بی قانونی که هر روز داره رواج پیدا میکنه برخورد کنند پس تمام مشکلات یکسر پاشون شما هستید حالا هر روز همش یا حقوق معلمان یا نظامیان یا بازنشستگان داره بحث میشه هیچ وقت حرفی از تعاونی های کوچک و تولیدی ها و کاسبان کوچک نمیشه در صورتی 70درصد کشور رو تشکیل میدهند حالا هنوز شماها طلبکار هستید جمع کن آقا

      • بدون نام

        جناب15:35 خوبه خودت گفتی شرکت خصوصی چه ربطی به دولت داره مگه دولت میتونه برا شرکت خصوصی تعیین تکلیف کنه خیلی بخواد دوبت به شرکتهای خصوصی فشار بیاره یه دفعه میبینی تمل فشار را نداشتن کلا کارو کاسبی را تعطیل کردن اونوقت خدای نکرده کلا دچار مشکل میشید ولی کامندان بیخ ریش دولت هستن دولت پول نداشت بیخود کرد کامند گرفت حالا که کارمند گرفته میگن دست شکسه بار گردن چشم دولت کور باید تامین کنه

    • ه

      حقوق بازنشسنگان نیروهای مسلح کم است ناچیز به ۵روز نان ماست نژس




      حقوق بازنشستگان نیروی مسلح کمه نان خالی هم نمی تونیم بخوریم

      پاسخ ها

      • pooria

        واقعا مثلا 600تومان به کجا میرسه اکثربازنشسته ها عروس ونوه و داماد دارن وجلوشون خجالت زده میشن با این سن وسال آخه 600هرار جواب چی رو پیده

    • بدون نام

      اضافه حقوق ندهید لطفا

      ماهانه 5 کیلو گوشت و 10 کیلو برنج بدهید به کارکنان اگر مرد هستید


      20 درصد اضافه میکنید و 200 درصد گران میکنید

    • بدون نام

      اینجورچیزهابی خوبه ولی بی فایدس بیکاری تارفع نکنیداقتصادهمین جورداغون بیکاری وفقرنجومی میخواهیدچیکارکنید وقتی نمایندگان مجلس گفتن یعنی چی که بیش از۳ملیون افغانی فقط توکارساختمانی اشغال کردن وچندبرابران توشغلهای دیگه غیرقانونی وبایداخراج بشن هرجااینجوربری ۶ماه زندان دارواخراج واین تعدادمیش بودجه بالا۲۰۰سال مردم ومملکت وواین فاجعس وبااینکه توهرخانه ۱تا۲نفربیکارداریم واگه اینهاهزینا ایران وایرانی بش مشکلات خیلی کم میش وقتی دولت برای هرایرانی درسال ۴۰ملیون یارانه سوبسیداب وبرق گاز بهداشت وتحصیل حمل ونقل..‌‌‌تخصیص میده این تعدادافغانی هم مثل یه ایرانی دارن استفاده میکنن وازنفت وگازمعدن مالیات ازایرانیا بهتروخودوزیرکارگفته افغانهابرن مشکل بیکاری حل میش پس منتظرچی هستین اینهاعمرابرن خودشون ازماست برماست

    • بدون نام

      باز این بازی بین مجلس و دولت عمدن شروع شد برا سال ۹۸ ،تا مثل امسال ک ۶ماه از سال گذشته بود افزایش حقوق را اعمال نکرده بودن، پیش بره، جالبه در آخر هم همون کمترین مبلغ پیشنهادی رو اعمال میکنند مثل امسال!!!!

    • ناشناس

      خدا نگذره از کسانی که به هر نحوی به این مردم خیانت می کنند در مورد افزایش حقوق هم همش حرفه ..انقدر میگن برا ساکت کردن کارگر و کارمند وعده میدن وقتی موقع اجرا میشه همون ده درصد افزایش پیدا میکنه.. روحانی با اون کلیدش تا حالا غیر از این نبوده..

    • بدون نام

      کارگران خارجی کارمندان ایرانی

    • کارمند

      دولت رافساد فرا گرفته و اصلا به فکر مردم نیستند و تعداد دلسوزان واقعی بسیار اندک است

    • بدون نام

      مگه چقدافزایش میدین که افزاااایش نقدینگی تومملکت اتفاق بیوفته

    • سیاوش

      بازهم همان داستان همیشگی ، کشاندن داستان به آخرین روزهای سال و درنهایت افزایش 150 تا 200 هزار تومانی . میگی نه ، نگاه کن، سیکل تکراری بیهوده

    • احمد

      چرا فقط دم از کارگر وکارمند میزنین بازنشسته ای اضافه کار هم نداره حق مسکن نداره حق لباس نداره حق بدی اب و هوا وسختی کار نداره فقط وفقط حقوق بخور نمیر چیزی نمیگین

    • نااشنا

      هیچکدام از این نمایندگان وکیل مردم نیستند

    • سلطان

      حقوق های ارتش باید 50 درصد افزایش بدین چون خیلی ناچیزع .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود به شرفت حقیقت راگفتی معلمان عزیز وارتشیان وبازنشتگان ارتش ومعلمین واقعآ شرمنده زن وبچه میشوند از قشر کارگر هم نسبت به اهمیت کارشان پایین ترن امیدوارم مسئولین به فکر کلیه نیروهای مسلح وفرهنگیان محترم باشه

    • بدون نام

      نا رضایتی مردم باید برطرف بشه. وگرنه شکم گرسنه ایمان نداره

    • مهدی

      مثل عمر وعاص دروغگو و حیله گر هستند...
      پارسال هم قرار بود ۲۰درصد باشه ولی ۱۲ درصد شد...

    • بی نام

      خودمان کردیم که لعنت بر دولت تدبیر امید باد

    • بدون نام

      روند بی توجهی دولت برای افزایش حقوق دریافتی کارگران و کارمندان

    • ملایری

      بایستی کمکهای غیرنقدی و کالایی برای جبران کاهش قدرت خرید به کارگران و کارمندان و بازنشستگان داده شود

    • محمد

      بیخیالی روحانی حالاحالاهاادامه داردخصوصا به کارمندان

    • لیلا

      چاره ش اینه که همه دست به دست هم بدیم و به هیچ کس رای ندیم بعدشم ثبت نام نکنید برا ماشین تا بمونه رو دستشون. تا بفهمن اگه مردم نباشن اینا مرده ای بیش نیستن. خودمون کردیم .که اینجوری شده. میریم به هر بی عرضه ای رای میدیم آخرشم میشه این. دیگه تو کل دنیا هم آبرویی برامون نمونده. ....

    • بدون نام

      تا زمانی که آقای نوبخت دغدغه ای جز ارسال دلار به آقازادههاش نداشته باشه .وضع همینه

    • بدون نام

      اونی که دلش برامردم ایران میسوخت کسی دیگه بود

    • بدون نام

      من کلا همیشه دعا میکنم خدا لعنت کند هر دولت مردی که فقط به خاطر پست و سمتش و نه سواد وتوانایی علمی و از بودچه بیت المال زندگی بهتر از زندگی من داره هر کی هم میخواد باشه
      من یک فرهنگی که به خاطر هزینه های زندگی خیلی وقتا از دکتر رفتن و ...ودم میزنم
      خدا لعنت کند هر مسئولی را که تو این نظام دکتر خصوصی و خانوادگی دارد ومن با 16سال خدمت برا دکتر رفتن منتظر تموم شدن قسط و قرضام هستم روز به روز وضعیت سلامتیم بدتر و بدتر میشه

    • بدون نام

      همه چيز 2 برابر تا 5 برابر شده اونوقت هنوز در گير درصد افزايش حقوق هستيد
      حقوق كارگر چي

      چرا هيچ حرفي از حقوقو كارگر نميزنيد

    • بی نام

      شنیدن کی بود مانند دیدن؟ اینا اگه حقوقارو سه برابر هم بکنن باز حقوق مردم نسبت به خرجشون با زمونه الان جوابگو نیست هر دولتی که بیاد دور دوم چهارساله اش زهرشو تا ته قلب رو سر مردم بیچاره خالی میکنه مگه دوران خاتمی و احمدی نژاد همینجور نبود؟چرا؟ چون میدونه دیگه نمیتونه کاندید بشه یادتونه چهار سال اول هر ساعت و دقیقه و ثانیه تثبیت قیمتهارو رو سر ملت خالی میکرد؟ حالا چرا نمیگه؟

    • بدون نام

      رای ۴۹ درصد مردم اشخاص دیگری بود... الآن باید اونام ضربه ببینن... آقا شغل ایجاد کن... میلیون ها جوون کار ندارن زندگی ندارن افسردگی گرفتن... خودتون جوون ندارید... آهان... اونا معمولا میلیارد دلاری خرج میکنن..‌. ژن خوبن... کانادا و کشورهای دیگن... فقط یادتون باشه خودتون رو ملت نمیگذارن در برید... .

    • بنده ی خدا

      حقوقِ حقوق بگیرها رو افزایش میدین .. اونوقت مایی که حقوق بگیرِ جایی نیستیم تو این اوضاع چیکار باید بکنیم .. واقعا من که ازتون نمیگذرم خدا هم نگذره .. زندگی رو به کاممون زهر کردین به خدا که مردن آرزوی هر روزمه .. لهمون کردین زیر بار این گرونی ، من موندم چطور آه مردم اینقدر بی اثر شده

    • بدون نام

      هم وطنان عزیز من که یادم نیست آخرین بار کی بود که رای دادم وای باحال شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج