۸۲۱۳۵۵
۲۹ نظر
۵۰۰۴
۲۹ نظر
۵۰۰۴
پ

نوبخت: در حوزه صادرات نفتی مشکل داریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه به مشکلاتی که کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند اشاره کرد و گفت: در حوزه صادرات نفتی به شدت دچار مشکل هستیم به گونه ای که از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت که برای هر روز در سال ۱۳۹۷ که ۴۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال جاری پیش بینی شده بود؛ در حاضر به شدت فاصله گرفته ایم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه به مشکلاتی که کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند اشاره کرد و گفت: در حوزه صادرات نفتی به شدت دچار مشکل هستیم به گونه ای که از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت که برای هر روز در سال ۱۳۹۷ که ۴۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال جاری پیش بینی شده بود؛ در حاضر به شدت فاصله گرفته ایم.

محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه در آخرین برنامه سفر خود به جنوب استان کرمان و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی (ویژه جنوب استان) گفت: برای حل مشکلات جنوب استان باید مسئولین مسایل مورد نیاز توسعه جنوب را به تهران ارایه دهند.

وی با یادآوری بازدیدهای خود و هیات همراه از منطقه جنوب استان کرمان عنوان کرد: ۱۶ طرح برای توسعه جنوب استان از سوی دولت تعریف شده که ۶۸۶ میلیارد تومان برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز اجرای این ۱۶ طرح است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از ابلاغ ۳۰ میلیارد تومان کمک هزینه برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان ظرف یک ماه آینده خبر داد و ادامه داد: با این اعتبار نمی توانیم عدم توسعه یافتگی استان را برطرف کنیم، لذا سفر دیگری به جنوب استان برای برنامه ریزی جهت توسعه بیشتر این منطقه خواهم داشت.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به خشکسالی‌های پیاپی جنوب استان کرمان و بروز مشکلات عدیده در این راستا برای کشاورزان منطقه اظهار کرد: شورای نگهبان برای استمهال وام‌های کشاورزی اعلام کرده است که سقفی برای این موضوع مشخص شود، لذا در مرحله نخست بانک مرکزی ۲ هزار میلیارد تومان برای استمهال وام‌های کشاورزی کل کشور تصویب کرده است.

نوبخت از اهداف بازدیدهای استانی و منطقه ای سخن به میان آورد و بیان کرد: مسئولین ملی باید برنامه ریزی‌های خود را به مسئولین استان ارایه دهند.

وی از مشکلاتی که کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، سخن به میان آورد و عنوان کرد: در حوزه صادرات نفتی به شدت دچار مشکل هستیم به گونه ای که از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت که برای هر روز در سال ۱۳۹۷ که ۴۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال جاری پیش بینی شده بود؛ در حاضر به شدت فاصله گرفته‌ایم و فقط توانسته‌ایم در سال جاری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر کنیم که نه تنها با مشکل مقدار کم فروش نفت مواجه‌ایم بلکه امکان انتقال ارز حاصل از فروش نفت به داخل کشور را نیز نداشته یا به سختی انجام می شود.

معاون رئیس جمهوری به تبیین تحریم های هواپیمایی کشور و مشکلاتی که هواپیماهای ما با این موضوع دارند، پرداخت و بیان کرد: برای صادرات نفت مجبوریم که از کشتی استفاده کنیم، اما کشتیرانی ما نیز تحریم است این در حالی است اگر کشتی نیز برای صادرات نفت پیدا کنیم باید کشتی را بیمه کنیم اما بیمه‌های ما نیز تحریم هستند.

وی تحریم های دشمن را بسیار بی رحمانه دانست و بیان کرد: ۴۲۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت کردیم و امروز متوجه شدم که درآمد برخی از خانوارها از این محل تامین می‌شود لذا به پرداخت این یارانه به مردم افتخار می کنم.

نوبخت با ابراز امیدواری از اینکه با مدیریت از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد، خطاب به مسئولین گفت: آیا این سختی که امروز کشور دچار آن است به علت سوء مدیریت ماست یا بی خردی و بی رحمی دشمن است؟ شاهدیم که ترامپ مشکلاتی برای کشور خود ایجاد کرده است و دولت آمریکا تعطیل شده است، بنابراین ما مقصر نیستیم همچنین از سال ۱۳۹۲ همه تلاش ما براین بود که همه زنجیره‌هایی که از تحریم ها به پای ملت ایران قفل شده بود؛ را رفع کنیم اما امروز با این پدیده شوم آمریکایی (ترامپ) مواجه شدیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز به یکسری مصارف ضروری نیاز داریم که مجبوریم آنها را از خارج از کشور وارد کنیم این درحالی است که صادرات نفت ما محدود شده، لذا انتظار داریم از صادر کنندگان و تولیدکنندگان در کنار ما باشند تا این اوضاع سخت نامتعارفی که در تاریخ کشور بی سابقه بود را به سلامت بگذرانیم.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور ادامه داد: متاسفانه در شرایط سختی از لحاظ بین‌المللی قرار گرفته‌ایم به طوری که حتی شاهد هستیم تا با فردی مذاکره می‌کنیم به طوری که اگر امشب صحبت کنیم دشمنان آنها را فردایش تهدید می‌کنند و او را از همکاری با ما منصرف می کنند.

وی در پایان خطاب به بخش خصوصی گفت: از بخش خصوصی می خواهیم که ارز خود را در چرخه اقتصادی ملی بیاورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جوان بی کار افسرده

      جناب نوبخت درسته که آمریکا وترامپ تحریم های سختی اعمال کرده اما دلیل این تحریم ها چیه؟بعدش اگه سران ومسولین توقع ودرآمدهاشون رو کمتر کنن وبه مردم برسن بهتر میشه از اوضاع الان کشور عبور کرد

    • شایگر

      مشکل نداریم؛گیریم مشکل داشته باشیم؛شما استخدام نشدید که دزدی بکنید بخورید؛استخدام شدید که مشکل حل کنید...

    • بدون نام

      درکدام حوزه مشکل نداریم؟

    • مجید

      چرا با مردم صادق نیستید .تا حالا که. میگفتید هیچ مشکلی ندارید

    • بدون نام

      بدرک که مشگل دارید کاش همیشه مشگل داشته باشید وقتی میان مردم فرق میرزارید عاقبتش همین میشه مگه گرانی فقط واسه کارمندان دولت هست پس واسه سایرین چرا سبد کالا واریز نمیکنید کارگران روستائیان کجای این عدالت هست که همیشه دم از عدالت میزنید

    • احمد

      ای دشمن شاد کن ... الان باید میگفتی این رو ؟؟؟
      میزاشتی اگه درآمدهای نفتی صفر میشد اونوقت میگفتی.

    • amin

      ما نفهمیدیم اخر امریکا میتونه غلطی بکنه یا نه ی حرف بزنید ادم بفهمه

    • بدون نام

      تووو و اربابات و امثال توها که می گفتین تحریمها اثری نداره!!!!چی شد پس جا زدین؟؟؟؟؟!!!!!!!

    • بدون نام

      دلار و طلا به شدت افزایشی میشه مفت نبازید احمقها

    • فرهاد

      ولله تا این نوبخت توی دستگاه دولتی هست ماهیچ خیری نمی‌بینیم هی آیه یاس میخونه.....گالیور

    • بدون نام

      منابع ارزی ته کشیده دلار وطلا به شدت کمیاب خواهد شد

    • فرهاد

      آقای نوبخت افتخار میکنه که یارانه از جیب مبارکش میده چون تااااازه فهمیده که بعضیا یارانه تنها درآمدشونه

    • کاملا بینام

      کاش هرگز ازمادر زاده نمیشدی

    • بدون نام

      رای ما و همه ایران برای 1400 نوبخت شهید پرور وجانبازی مخفی که هیچ وقت رو نکرد هر کی رای نده شکر بخوره از گرسنگی
      نوبخت جان دوستت دارن جانها به فدایت

      پاسخ ها

      • بزرگمنش

        چقدر بهت میدن بیای اینجا این اراجیفو بگی؟

    • کارمند

      پس چرا دست از دشمنی آشکار با کشورهای تاثیر گذار ابرقدرت دنیا مثل آمریکا برنمیدارید و...

    • بدون نام

      شما که گفتی امریکا هیچ غلطی نمیکنه پس چی شد

    • بدون نام

      کجا مشکل ندارید بس کنید شرم اوره کنترل مملکت از دستتون خارج شده عمرن بتونید ثبات را به کشور بر گردونید سرافتن نظرات را پخش کنید

    • الف .ب

      خوبه تازه فهمیدی مردم زندگی خودشان را با یارانه گذرمی کنند بنابراین شش سال خواب تشریف داشتید امیدوارم این دوسال باقیمانده خواب نباشی وازحقوق خودتان بکاهیدوبردیگران بیفزایید.

    • بدون نام

      حالا هی بگید تخریم تاثیری روی ما نداره

    • بدون نام

      تقصیر خودتونه !پس نگید برجام خودتون داری اعتراف به ناکارامدی اون میکنید ولی تعجب از اینه چرا هنوز موندید به چی اون دلخوشید

    • بدون نام

      چرا باید طوری مدیریت کنیم که دست آمریکا گیر کنیم،، اگه آمریکا نسبت به ما بی رحم است چرا ما به اون بی رحم نباشیم؟ یعنی منتظر بمونیم هرکاری دوس داره با ما بکنه،، همه ما آماده جنگ هستیم مردن یا شهادت بهتر از این زندگی هست.

    • بدون نام

      چرا باید طوری مدیریت کنیم که دست آمریکا گیر کنیم،، اگه آمریکا نسبت به ما بی رحم است چرا ما به اون بی رحم نباشیم؟ یعنی منتظر بمونیم هرکاری دوس داره با ما بکنه،، همه ما آماده جنگ هستیم مردن یا شهادت بهتر از این زندگی هست.

    • مهدی

      پول‌این‌ نفت را ۴۰ ساله میگیرید وخرج‌میکردید فکر میکردید دارید مملکت‌داری‌میکنید؟؟

    • بدون نام

      شماها که دم ساعت از صدور نفت حرف میزنی لااقل دست همدیگر را رو نکنید

    • محبوب

      اینطورکه شمااقای نوبخت نالیدی ثمری جز یاس وناامیدی نخواهدداشت ، مردحسابی شمامسئولی دراین مملکت هستی حقیقت نداری این شکلی بنالی ، ما بقدرت خدای مهربان این تحریمهارا پشت سر خواهیم گذاشت وپیروز میدانیم شرم کردم از ترس ونالیدن ادمی چون تو

    • بدون نام

      اگه جلوی همه اختلاس هاروبگیری. مشکل نداریم که اون هم عرضه میخواد

    • مهدی

      امریکا که نمی تونست کاری کنه,پس چی شد??!!تازه اولشه.

    • بدون نام

      درآمد دوبی در سال گذشته:

      - تجارت دریایی: ۲۰ میلیارد دلار
      - ۱۵ میلیون‌ جهانگرد با درامد ۳۰ میلیارد دلار
      - فرودگاه بین المللی دوبی: ۲۷ میلیارد دلار
      ۴۲۰هزارپرواز (۱۲۰۰ پرواز در ۲۴ساعت)
      ۸۸ میلیون مسافر
      ۲/۶ میلیون تن بار
      جمع : ۷۷ میلیارد دلار

      - کل درآمدنفتی ایران‌ ۴۵ میلیارد دلار...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج