۸۲۱۴۲۲
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

شفافیت تنها راه اتمام بحران اسپانسر سرخابی‌ها

این روزها صحبت بر سر حمایت وزیر ورزش از یک تیم خاص شدت گرفته و با ورود کی روش به دعوا ،اختلافات تعمیق بیشتری یافته است .

ورزش سه: این روزها صحبت بر سر حمایت از یک تیم خاص شدت گرفته و با ورود کی روش به دعوا ،اختلافات تعمیق بیشتری یافته است .

اما چگونه می توان ثابت کرد آیا واقعیتی پشت این ادعا وجود دارد یا تمام این ها شایعاتی برای لوث کردن موفقیت های اخیر پرسپولیس است؟

به نظر تنها راه برون رفت از این شرایط و تعیین تکلیف این ادعاها ، شفافیت مالی باشگاه های درگیر دعواست.پروژه ای که در گذشته تلاش هایی برای انجامش صورت گرفته است ولی هیچ گاه به نتیچه مطلوب نرسیده است و همین مقاومت ها دربرابر شفافیت هواداران را دچار سوظن نسبت به مدیران تیم های خود کرده است این عدم اعتماد به ساختارهای مالی تیم می تواند عواقب خطرناکی برای باشگاه ها و حتی فوتبال ملی ما داشته باشد .

با توجه به اینکه بیشترین هجمه ها نسبت به اپراتور اسپانسر دوباشگاه بوده است بد نیست قرارداد اسپانسر مشترک استقلال و پرسپولیس منتشر شود و میزان دریافتی ۲ تیم در یک سال اخیر مشخص شود تا هوادار باشگاه بداند از مقدار پولی که ماهیانه از طریق اپراتور برای باشگاه هزینه می کند تیم مورد علاقه اش چه سهمی دارد و هوادار هر یک از تیم ها از لحاظ تعداد افرادی که آبونمان پرداخت می کنند چه اختلافی با رقیب دارند و این اختلاف پرداخت آیا واقعا باعث تغییر درآمد معناداری برای تیم شان می شود یا خیر ؟

در مورد بلیط فروشی و سایر درآمدها هم باید شفاف سازی صورت بگیرد.

به طور مثال هوادار پرسپولیس باید بداند تکلیف درآمدهای دلاریشان از جام باشگاه های آسیا چه شده است آیا مدیران باشگاه توانسته اند موفقیت های این سال های پرسپولیس را نقد کنند یا خیر؟

هوادار استقلال باید بداند تکلیف درآمد های ارزی حاصل از فروش بازیکنان جوان باشگاه و حضور بازیکنانش در جام جهانی دقیقا چه مقدار بوده است و آیا باشگاه خودی و رقیب به غیر از درآمدهای مشخص ،حمایت های مالی دیگری هم از جانب اشخاص یا نهادهای دولتی دریافت کرده است یا خیر؟ و پس از مشخص شدن درآمدها باید تمام هزینه های خرد وکلان این دو باشگاه در سال اخیر در اختیار عموم قرار بگیرد و هواداران هر یک از تیم ها عملکرد مدیران خود را شفاف رصد کنند .

و در نهایت هوادار هر یک از تیم ها اگر به این نتیجه برسند که این میزان درآمد کفاف هزینه های باشگاهشان برای موفقیت را نمی دهد می توانند با توجه به اعتمادی که شفافیت مالی به وجود خواهد آورد به جای آنکه پای مسولان سیاسی را به فوتبال بکشند و تقاضای ورود وزیر به کوچکترین مسائل باشگاهی را داشته باشندبه صورت گروهی تصمیم بگیرند آبونمان بیشتری بپردازند تا حداقل شاید یک زمین تمرین درست حسابی برای خودشان داشته باشند .

شاید این بار وقتش رسیده است که یکبار برای همیشه بعضی از ساختارهای عجیب و غریب فوتبالمان در مباحث مالی را اصلاح کنیم که اتفاقا به نظر مشروع ترین خواسته ی هواداران فوتبال از وزیر ورزش همین است.

احسان صدری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ج

      جمع کنین خودتان را برید کاروتلاش کنید تیمتان رابسازیدبا این عقده ها ویاوه گویهاموفقیت هرگز سراغتان نمی آید

    • تاج" چهار فینال آسیا دوقهرمانی دوبار نایب قهرمان. لنگ حقیر

      شفافیت؟ مگ توجز حمایت و دلالی واس لنگ چیز دیگ هم بلدی

    • طو طیا

      اگر فکر میکنید که با قضیه مشخص شدن دریافتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس میتوان به شایعات خاتمه داد کور خوندی به دلیل اینکه تمام فوتبال دوستان ایران غیر از پرسپولیسیها اظهار نظر داشته که دولتمردان پرسپولیسی هستند واگرکسی بخواهد نظر یک ملت را دروغ بداند بایستی خیلی احمق واز خدا بی خبر باشد
      نویسنده متن یا خیلی بی سواد و بی فکر است یا اینکه مردم را اینچنین تصور میکند
      اگر کیروش چنین نظری در مورد مسئولین دارد حرف او با یقین برابر است چون ایشان سرمربی تیم ملی هستند و همه چیز را میدانند

    • بدون نام

      رسانه های حکومتی داره کارلوس کی روش رو به دلیل گفته های برحقش مبنی بر حکومتی بودن یه تیم و وضعیت معیشتی به مردمش که کاملا هم چیزی غیر از واقعیت نیست به شکل ناجوانمردانه ای تخربب میکنه
      آیا کی روش چیزی غیراز واقعیت گفته؟؟؟
      آقای خیابانی با حرفهای احمقانه ات وبا تخریب کردن کسی که چیزی جز واقعیت نگفته
      خودت رو منفور کردی....
      امروز فهمیدیم حتی اشک های تمساح خیابانی هم قیمت داره ومیشه خردیدش...

    • hm@

      و مهمتر از همه اینکه وزیر بعنوان شخص اول تصمیم گیر باید پاسخگوی نتایج تیمخا باشد..گیریم که پول کافی به مدیر منتخب خود داده باشه وقتی مدیر درنقل وانتقالات غلط عمل کرده ومنج سال هیچ افتخاری کسب نکرده وزیر باید پاسخگو باشه که جراقبلی ها را که بهترکارکردند راکنارگذاشت حتی اگر مشکل پول نداشته باشه مسئولیت وزیر بیشتره چون نظارت بر زیر دستانش نکرده..

    • بدون نام

      واقعا باید شفاف سازی بشه ک اون۶۰درصدی ک پرسپولیسها توسامانه هواداری درمقابل۴۰درصد استقلالیا مشارکت داشتن
      به چه دلیل باید برابر به دوتیم برسه؟!
      چون وزیرپرسپولیسی دیگ. خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج