۸۲۱۶۱۲
۳۶ نظر
۵۷۰۴
۳۶ نظر
۵۷۰۴
پ

مرضیه هاشمی کیست؟ از مسلمان شدن تا بازداشت در آمریکا

مرضیه هاشمی خبرنگار، مستندساز و گوینده آمریکایی-ایرانی است. نام اصلی او ملانی فرانکلین (Melanie Franklin) ‏ و متولد شهر نیو اورلینز است او اکنون مجری پرس تی‌وی، شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است، آغاز فعالیت او در این شبکه از سال ۱۳۹۴ است.

وب‌سایت دلگرم - خاتون حاجی وند: خبری منتشر شده مبنی بر دستگیری و بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار ایرانی در امریکا!

مرضیه هاشمی کیست؟ از مسلمان شدن تا بازداشت در آمریکا

مرضیه هاشمی کیست؟

مرضیه هاشمی خبرنگار، مستندساز و گوینده آمریکایی-ایرانی است. نام اصلی او ملانی فرانکلین (Melanie Franklin) ‏ و متولد شهر نیو اورلینز است او اکنون مجری پرس تی‌وی، شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است ، آغاز فعالیت او در این شبکه از سال 1394 است.

مسلمان شدن

مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) ، بعد از آشنایی با دیدگاه‌های امام خمینی (ره) به دین اسلام گرایش پیدا کرده است. او اکنون یک مسلمان است.

مرضیه هاشمی کیست؟ از مسلمان شدن تا بازداشت در آمریکا

مستند قتل ندا آقاسلطان

مرضیه هاشمی به خاطر فیلم مستند جنجالی ماجرای قتل ندا آقاسلطان به نام تقاطع که از تلویزیون انگلیسی‌زبان دولتی ایران به نام پرس‌تی‌وی پخش شد، مشهور شد و نامش تحت عنوان «ملانی ایوت فرانکلین هاشمی» در تیتراژ پخش می‌شود.

در این فیلم مرضیه هاشمی ادعا می‌کند که یک «خبرنگار مستقل» است اما این قدرت را دارد که افراد دخیل و مطلع از مرگ ندا آقا سلطان را گرد یک میز آورد، در محل قتل تصویربرداری کند و حتی با هلیکوپتر از بالا محل قتل را ببیند. او در نهایت به صورت تلویحی نتیجه می‌گیرد که یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، ندا آقا سلطان را کشته‌است

مرضیه هاشمی کیست؟ از مسلمان شدن تا بازداشت در آمریکا

دستگیری مرضیه هاشمی در امریکا

امروز صبح از سوی خانواده و نزدیکان او اعلام شد که مرضیه هاشمی به دلایل نامعلومی در آمریکا بازداشت شده‌است. شبکه پرس‌تی‌وی نیز این خبر را تأیید و اعلام کرد مرضیه هاشمی که به منظور دیدار با برادر بیمارش و دیگر اعضای خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود در فرودگاه بین‌المللی لامبرت-ست لوی بازداشت و سپس به یک بازداشتگاه اف‌بی‌آی منتقل شده‌است.

شکنجه های وحشیانه مرضیه هاشمی توسط اف بی آی

گفته شده مرضیه هاشمی توسط اف بی آی شکنجه شده ، در مکان کنونی تنها لباسی که به وی داده شده تی شرت آستین کوتاه بوده و با یک تی شرت اضافه سرخود را پوشانده اند و دستهایشان پوشش ندارد و تنها غذایی که در اختیار مرضیه هاشمی قرار گرفته است گوشت خوک بوده که وی از خوردن آن اجتناب کرده و درخواست نان خالی بدون تماس با گوشت کرده، که به ایشان داده نشد و از دوروز پیش ایشان تنها یک بسته کراکر خورده است گفتنی است؛ به مدّت دو روز هیچ خبری از مجری شبکه پرس تی وی به خانواده اش داده نشد و بالاخره پس از گذشت دو روز توانسته با دختر خود صحبت کند و این اطّلاعات را شخصا به ایشان بدهد. مهم تر از همه اینکه هیچ گونه دلیلی برای دستگیری به ایشان داده نشده اما مانند جنایتکاران در غل و زنجیر و محروم از پوشش کامل اسلامی به سر می برد.

احضار فرزندان مرضیه هاشمی به دادگاه

به گزارش مشرق، پسر «مرضیه هاشمی» مجری بازداشت‌شده شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» می‌گوید او، برادر و خواهرش برای شهادت دادن مقابل هیئت منصفه دادگاه احضار شده‌اند. «حسین هاشمی» در مصاحبه با آسوشیتدپرس می‌گوید به او گفته شده مادرش به عنوان شاهد مطلع (material witness) بازداشت شده، اما در زندان است و برای او کد زندانی در نظر گرفته شده است.

مرضیه هاشمی کیست؟ از مسلمان شدن تا بازداشت در آمریکا

جزییات بازداشت «مرضیه هاشمی» از زبان خواهر همسرش

«زهرا هاشمی» خواهر همسر مرضیه هاشمی در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت برای هاشمی قرار دادگاه گذاشته شده است که جمعه برگزار می‌شود و الان او بدون تفهیم اتهام در زندان به سر می‌برد. هاشمی تاکید کرد مرضیه هاشمی وضعیت خوبی ندارد و به دست‌ و پاهایش زنجیر بسته‌اند و به او گوشت حرام می‌دهند. فرزندان هاشمی نیز تحت کنترل پلیس هستند. هاشمی در مورد جزییات بازداشت مرضیه هاشمی گفت: «برای دیدن دختر و پسر و برادرش که مریض است به آمریکا رفته بود، دو روز پیش بعد از دیدن برادرش برای تهیه‌ی مستند به یک ایالت رفته بود که در راه برگشت در فرودگاه دستگیر شد. یک هفته‌ی دیگر قرار بود به ایران بازگردد. او امروز موفق شد با دخترش تماس بگیرد.

در این تماس گفته بدون اینکه او را به بازداشتگاه ببرند مستقیم به زندان برده‌اند، حجاب از سرش برداشته‌اند و غذا هم که به او داده‌اند گوشت خوک بوده که حرام است او هم غذا نخورده و از آنها درخواست نان کرده که حتی نان هم به او نداده‌اند. در تمام این دو روز یک بیسکوییت خورده است.» هاشمی می‌گوید فرزندان مرضیه هاشمی نیز تحت کنترل پلیس هستند و توضیح می‌دهد: «برای او قرار دادگاه گذاشته‌اند که قرار بود چهارشنبه برگزار شود که به روز جمعه موکول شد.

دختر و پسر او هم تحت نظر پلیس هستند و کنترل می‌شوند. حتی به خانه‌ی آنها ریخته‌اند و سوال و جواب کرده‌اند و گفته‌اند روز دادگاه حتما باید حضور داشته‌ باشند.» او در ادامه می‌گوید: «مستندی که در حال ساخت آن بود درمورد رعایت نشدن حقوق بشر در آمریکا بود. ولی دفعه‌ی اول نیست که چنین مستندی می‌سازد و قبل از این هم از این دست مستندها ساخته بود. ما هیچ حدسی نمی‌زنیم و منتظریم ببینیم اتهام او چیست، حتی به خود او هم تفهیم اتهام نشده درحالی که طبق قانون آمریکا باید تفهیم اتهام صورت بگیرد. برای او وکیلی تعیین کرده‌اند که این وکیل گفته‌ او خوب است اما خودش در تماس تلفنی گفته وضعیت خوبی ندارد.

مرضیه هاشمی کیست؟ از مسلمان شدن تا بازداشت در آمریکا

حتی به دست و پایش زنجیر بسته‌اند.» هاشمی در مورد برخوردهای قبلی با هاشمی می‌گوید: «تقریبا هرسال به امریکا می‌رفت، آخرین بار هم یک سال قبل رفته بود؛ هربار اذیت می‌کردند، برای مثال از هواپیما پیاده‌اش می‌کردند یا به اتاقی می‌بردند و سوال و جواب می‌کردند که برای چه آمده‌ای و چه کاری می‌خواهی بکنی اما این اتفاق تا به حال نیفتاده بود که پلیس فدرال او را دستگیر کند.»

واکنش ظریف به بازداشت مرضیه هاشمی

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان اقدام آمریکا در دستگیری مرضیه هاشمی (خبرنگار پرس تی وی) را «سیاسی و غیرقابل قبول» خواند و از آمریکایی‌ها خواست «بدون فوت وقت این بازی سیاسی» را تمام کنند.

محمدجواد ظریف، درباره دستگیری مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی توسط آمریکا اظهار کرد: خانم مرضیه هاشمی به لحاظ اینکه همسر یک فرد ایرانی بودند، شهروند ایرانی هم محسوب می‌شوند از همین رو وظیفه خود می‌دانیم که از حقوق شهروندان خود دفاع کنیم. وزیر امور خارجه که در سفر به عراق به سر می‌برد در گفت‌وگوی با خبرنگار العالم، افزود: خانم هاشمی خبرنگار رسمی بودند و زندگی و وظیفه مشخصی داشتند. وی تاکید کرد: اقدام آمریکا در دستگیری این خانم یک اقدام سیاسی غیرقابل قبول و زیر پا گذاشتن آزادی بیان است از همین رو آمریکایی‌ها بدون فوت وقت این بازی سیاسی را تمام کنند.

واکنش کابران به بازداشت مرضیه هاشمی

مرضیه هاشمی کیست؟ از مسلمان شدن تا بازداشت در آمریکا

مرضیه هاشمی کیست؟ از مسلمان شدن تا بازداشت در آمریکا

مرضیه هاشمی کیست؟ از مسلمان شدن تا بازداشت در آمریکا

مرضیه هاشمی کیست؟ از مسلمان شدن تا بازداشت در آمریکا

مرضیه هاشمی کیست؟ از مسلمان شدن تا بازداشت در آمریکا

آمریکا بازداشت بدون اتهام «مرضیه هاشمی» را تایید کرد

دادگاهی در آمریکا تایید کرد که خبرنگار شبکه «پرس تی‌وی»، بدون اتهام و صرفا به عنوان یک «شاهد کلیدی» در یک پرونده نامشخص بازداشت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاهی در آمریکا روز جمعه تایید کرد که «مرضیه هاشمی» خبرنگار و مجری سیاه پوست و مسلمان شبکه پرس‌ تی‌وی، در واشنگتن در بازداشت به سر می‌برد. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، بر اساس اسناد این دادگاه که به دستور «بریل هاول» قاضی دادگاه منطقه‌ای منتشر شده، هاشمی به عنوان «شاهد کلیدی» یک پرونده نامشخص بازداشت شده و اتهامی علیه او مطرح نشده است. وی تاکنون دو بار برای ادای شهادت در یک دادگاه منطقه‌ای در برابر قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده حاضر شده و به گفته مقام‌های آمریکایی پس از تکمیل شهادت، آزاد می‌شود.

با این وجود هیچ زمانی برای آزادی وی اعلام نشده است. بر اساس یک قانون قدیمی در آمریکا، دولت فدرال آمریکا می‌تواند افراد را بدون اتهام و صرفا به عنوان شاهد کلیدی یک پرونده، بازداشت کند. «ریکاردو باسکواس» استاد برجسته حقوق دانشگاه میامی روز گذشته به خبرگزاری فارس گفت دولت آمریکا زمانی از این روش استفاده می‌کند که قصد دارد کسی را بازداشت کند، اما دلیل قابل قبولی برای این کار ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ندا

      خدا حفظش کنه امییییییییین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عقده ایهایی که منفی دادن با کی دشمنی میکنید؟ !!!!

    • بدون نام

      چقدر حجاب بهش میاد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا بهش نمیاد!

    • آزاده

      عجیبه کسی در مورد خانم مسلمان کامنت حمایتی نمیزاره کجایید روشن فکران وسلبریتی ها؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای اینکه مردم به امثال این خانم اعتماد ندارن ! چون میدونن امثال چنین افرادی برای تعصبات و منافعشون با کیا همدستن

    • بدون نام

      الان اگر این اتفاق در کشور ما برعکسش افتاده بود و یک خبرنگار آمریکایی دستگیر شده بود تمام دستگاههای مثلا حقوق. بشر از تمام دنیا بسیج می شدند تا آزادش بکنند ولی در خصوص این بنده خدا همه شون خفه شدند از همه افتضاح تر اینکه قاضی آمریکایی وراجی کرده که ایسون متهم نیست بلکه بعنوان شاهد بازداشت شده , ظاهرا فقط تو اون کشور خراب شده شون شاهدهای پرونده رو بازداشت می کنند !!!-

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای اینکه اونا خبرنگاران آزادن ولی ایشون رو همه میدونن خبرنگار وابسته به چه نهادهایی هستن!
        هرچی بنویسیم سانسور میشه!

    • ترسو

      اي كُشته كه را كُشتي چنين كُشته شدي زار .............

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسمت خیلی بهت میاد اسم با مسمی داری

    • بدون نام

      روشن فکران کجایند که از آزادی و حقوق بشر در آمریکا داد سخن بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه متن رو بخونید میبینید پر از تناقضه؛
        اولش گفته ایشون برای دیدار با خانوادش رفته آمریکا ؛ بعد گفته رفته مستند بسازه بر علیه مسایل آمریکا! وقتی چنین تناقضاتی وجود داره معلومه یه جای کار میلنگه ؛ اصلا معلوم نیست این خانم کیه و پشتش به کیا گرمه! برای چی مردم ما باید از این فرد دفاع کنن؟

    • طهورا

      چرا عکس بی حجابشون رو گذاشتید؟ قطعا ایشون راضی نیستن

      پاسخ ها

      • 7

        موافقم

    • رضوان

      احسنت به شرف و غیرتش.
      و تاسف هم کمه برای سلبریتی هایی که دم از حقوق بشر میزنن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جالبه تو متن به دروغ نوشته شکنجه های وحشیانه روی ایشون اعمال شده! بعدش هیچی از اون شکنجه ننوشته!
        اگه نمیدونن چه شکنجه هایی بوده پس از کجا میدونن شکنجه ای در کار بوده اصلا یا نه!
        دروغ به نظر میاد

    • ماجی

      امیدوارم هرچه زودتر آزاد بشه

    • بدون نام

      من نه مادر نه پدرم سیاهپوست بودند ولی رنگم از پوست پسر این خانمه تیره تره.چطور ممکنه؟ دو سه درصد ژنی که معلوم نیست از کجا اومده منو این همه تیره کرده ولی پنجاه درصد ژن آفریقایی روی رنگ اینها تاثیر نداره.ای بخشکی شانس.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره؟ معلومه از علم ژنتیک به طور کل بی اطلاعی

    • یک مسلمان

      احسنت به این خانم.کاش بازیگرا و خیلی از اصحاب رسانه ما حجاب و ایمان رو از ایشون یاد بگیرند.

    • وطندوست آریایی

      یک بانوی مسلمان واقعی
      خدا او را از شر صهیونیستهای رژیم ستمکار آمریکا که مثل صهیونیستهای رژیم اسرائیل از خدا بی خبرند نجات دهد.
      الهی به حق حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که فردا سالروز شهادت آن بانوی گرامی است خانم هاشمی را آبرومندانه و سربلند از دست ظالمان رهایی عطا فرما.
      الهی آمین

      پاسخ ها

      • ترسو

        واقعا وطندوست آريايي هستي ؟! يا ...... برعكس نهند نام زنگي كافور ؟

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      ای آمریکا دوستان که مدعی آزادی حقوق بیان و بشر آمریکا هستید ،دریابد.
      مرگ بر آمریکا و آمریکا پرستان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش شما داعشیا گوزتونو گم کنید از این کشور برید پیش همفکراتون تو سوریه و عراق

    • میترا

      الهم کل فک اسیر خدا الهی به حق اسرای کربلا ه چه زودتر از اسارت ازادش کنه انشا..

    • فاطمه

      خدا لعنتشون کنه که یه خانم مسلمان بی گناه رو بی دلیل شکنجه میدن. و لعنت بر اونایی که تو فضای مجازی دم از حقوق بشر میزنن و همیشه صداشون گوش رو کر میکنه ولی الان خفه خون گرفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کجا میگی بی گناه؟ از زو هوا؟ انقدر بی فکرانه حرف میزنی همیشه؟

        تو به طور متناقضی گفته شده ایشون رفته بوده آمریکا مستندی بر علیه مسایل آمریکا بسازه ؛ معلوم نیست به سفارش کیا رفته بوده برای کار ؛اون وقت شما از خودت حرف میزنی که بی گناهه!

    • فاطمه

      خدا لعنتشون کنه که یه خانم مسلمان بی گناه رو بی دلیل شکنجه میدن. و لعنت بر اونایی که تو فضای مجازی دم از حقوق بشر میزنن و همیشه صداشون گوش رو کر میکنه ولی الان خفه خون گرفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در ضمن شما چیزی دیدی تو این متن که مینی بر نوع خاصی از شکنجه باشه؟
        مشخصه به دروغ نوشتن شکنجه شده؛ چون هیچ اشاره ای نکردن به چطوری بودنش!

    • فاطمه

      خدا لعنتشون کنه که یه خانم مسلمان بی گناه رو بی دلیل شکنجه میدن. و لعنت بر اونایی که تو فضای مجازی دم از حقوق بشر میزنن و همیشه صداشون گوش رو کر میکنه ولی الان خفه خون گرفتن

    • بدون نام

      این چطوری تابعیت ایرانی داره در حالی که من یک دورگه هستم و ایران به دنیا اومدم ولی هنوز نتونستم تابعیت بگیرم؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا از ما بهترونن؛
        چون منافع قدرتمندان رو تامین میکنن

      • بدون نام

        این چه عدالتیه؟!!! :((

    • بدون نام

      تنها خودش مسلمان شده یا همه فک و فامیلشم مسلمان شدن اخه همشون اسامی اسلامی دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شوهرش ایرانی بوده دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج