جاباما
۸۲۱۶۶۹
۲۸ نظر
۵۰۰۷
۲۸ نظر
۵۰۰۷
پ

کی‌روش بدسگال، دیلماج حواس‌پرت و دشمنان بی‌انصاف!

کی‌روش جای دفاع ندارد؛ او رفتارش غیرحرفه‌ای و آزارنده است، چه در گذشته و به‌خصوص حالا. این‌که او مربی موفقی است و توانسته سطح تیم‌ملی فوتبال ایران را ارتقا دهد و توقع ما را از این تیم بالا ببرد، نباید باعث چشم‌پوشی‌مان بر ایراداتش شود. این‌که ما با اصرار می‌خواستیم در تیم‌ملی بماند. این‌که با تیم‌ملی نتایجی گرفته که بی‌شک تا آینده دور مایه مباهات و چه بسا دور از دسترس خواهد بود هم.

روزنامه شهروند - سیامک رحمانی: اجازه بدهید تکلیف را اول کار مشخص کنم به گمان من کی‌روش جای دفاع ندارد؛ او رفتارش غیرحرفه‌ای و آزارنده است، چه در گذشته و به‌خصوص حالا. این‌که او مربی موفقی است و توانسته سطح تیم‌ملی فوتبال ایران را ارتقا دهد و توقع ما را از این تیم بالا ببرد، نباید باعث چشم‌پوشی‌مان بر ایراداتش شود. این‌که ما با اصرار می‌خواستیم در تیم‌ملی بماند. این‌که با تیم‌ملی نتایجی گرفته که بی‌شک تا آینده دور مایه مباهات و چه بسا دور از دسترس خواهد بود هم.

حساب کی‌روش کنار تمرین و کنار زمین مسابقه با آن‌ که برای قرارداد چانه می‌زند و قرار اردوها را می‌گذارد و به دیدارهای تدارکاتی اوکی می‌دهد، جداست. حساب کی‌روشی که سر بازیکن‌ها فریاد می‌زند با آن ‌که پشت میکروفن و در مصاحبه‌هایش زمین و زمان را به هم می‌دوزد، علی‌حده است. کی‌روش دوم مطلقا غیر قابل توجیه است و کنترلی بر او نیست و حتی اگر اشکال از طرف مدیرانی باشد که به سرمربی بزرگتر از خود نمی‌توانند امر و نهی کنند، باز هم نمی‌شود بر شیوه کی‌روش صحه گذاشت. مردم می‌گویند این سرمربی را دوست ندارند؟ باید برود؟ حاضرند پیه یک سرمربی ایرانی یا یک مربی امتحان پس‌نداده خارجی را به تن بمالند؟ باشد؛ برود. او خوب پول گرفته و زیاد حرف زده و حاشیه درست کرده و اعتمادها را از خود برگردانده و شاید تاریخ مصرفش تمام شده باشد.

کی‌روش بدسگال، دیلماج حواس‌پرت و دشمنان بی‌انصاف!

این اما یک طرف ماجراست. طرف دیگر ماجرا این است که ما وسط جام ملت‌ها هستیم. جواد خیابانی که به کی‌روش حمله می‌کند، مطمئنا دلش بیشتر کم‌کردن روی کی‌روش را می‌خواهد؛ تا آرامش تیم‌‌ملی و پیروزی‌اش را. آن اداها و اشک به چشم‌آوردن‌های تکراری شاید برای مردم قابل باور باشد اما خودش هم می‌داند که چقدر نمایش می‌دهد. زدن کی‌روش روی آنتن زنده وقتی که هیچ هزینه‌ای ندارد و وزیر و رئیس فدراسیون هم بگویند: «دمت گرم جواد!» چه شجاعتی می‌خواهد؟ بگذریم از این‌که این هجمه از روی اشتباه است. کی‌روش اصلا چیزی درباره گرسنگی ملت و این حرف‌ها نزده؛ مترجم باید بیاید عذرخواهی کند که نیامده اما حتی کی‌روش این حرف‌ها را هم زده بود، توهینی در آن نبود.

خود خیابانی صد بار بر فقر و فاقه مردم موج‌سواری کرده، حالا اگر کی‌روش این حرف‌ها را زد باید یادمان بیفتد که مردم ما شرف دارند؟ که شهید داده‌اند؟ واقعا بی‌ربط‌تر از این هم می‌شود پاسخ سرمربی عصبی و حاشیه‌ساز را داد؟ حتی اگر مردم کیف کرده باشند هم باز بی‌ربط است. پرسپولیسی‌ها باید از این جبهه‌گیری دست بردارند. این‌که چون کی‌روش با برانکو بد است باید برای باخت تیم‌ملی دعا کنیم؟ کجای این رفتار جوانمردانه و میهن‌پرستانه است. استقلالی‌ها اگر تیم ژاپنی را تشویق کرده‌اند، حق داشته‌اند؛ دلشان خواسته تیم رقیب‌شان ببازد اما پرسپولیسی‌ها در این هجوم به کی‌روش خیر چه کسی را می‌خواهند؟ تا کجا می‌خواهند به تیم‌ملی لطمه بزنند؟ دو تا تیم‌ملی که نداریم. واقعا درک این حقایق این‌قدر سخت است؟ خلاصه این‌که شاید آتش اخیر بابت ترجمه پرت و بیهوده مترجم تیم‌ملی زبانه کشیده باشد، اما همان‌قدر که کی‌روش شایسته مواخذه و بی‌اعتبارشدن است، مخالفان او، صداوسیما و خیابانی و پرسپولیسی‌ها و هوکنندگان تیم‌ملی هم باید شرمنده باشند. این رفتار چه نشانی از احترام و شخصیت و غیرت ملی دارد و جز خودخواهی چه پیامی دارد؟

تجربه در سال‌های گذشته ثابت کرده وقتی همه در فوتبال ایران به جان هم می‌افتند، باید پای سرمربی پرتغالی تیم‌ ملی در میان باشد؛ منتهی نکته ناراحت‌کننده اینجاست که حالا دیگر بدون تعارف باید نوشت صحبت‌های کی‌روش به زجرآورترین درجه خود رسیده و انگار او دوست ندارد در روزهای پایانی حضورش در تیم ‌ملی ایران همه چیز سر جای خودش باشد. کی‌روش توهین‌کردن را به‌حدی رسانده که دیگر حامیانش هم بهانه‌ای برای دفاع از او ندارند. درباره آن چیزی که در یک ٢٤ ساعت جنجالی در فوتبال ایران گذشت، باید اتفاقات را با هم مرور کنیم. همه چیز از مصاحبه کی‌روش در ابتدای تمرین روز بعد از بازی با عراق شروع شد.

ادعاهای شوکه‌کننده کی‌روش

«مطلبی بود که آن موقع نمی‌دانستم و تاج در چندین مرحله به من توضیح داد تا متوجه شدم. تاج ابتدا این اطلاعات را از من پنهان کرد. آن مطلب این است که تمدید قرارداد من کاملا برخلاف خواسته وزارت ورزش بود.» این افشاگری از سوی کی‌روش بود، اما بد نیست بدانید این شایعه که وزیر به فدراسیون فوتبال دستور داده هیچ قرارداد بلندمدتی با کی‌روش تا جام‌ جهانی ٢٠٢٢ امضا نکنند، بیشتر به حقیقت نزدیک است و گفته می‌شود تاج با مشورت وزیر قرارداد کی‌روش را ٦ماهه تمدید کرد. با این‌حال، کی‌روش گفته است: «تاج دستورات خاص از وزیر گرفته بود که این قرارداد را تمدید نکند و اگر من از روز اول این را می‌دانستم هیچ‌وقت این‌جا نمی‌ماندم.» کی‌روش در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرده است: «از روزی که رهبر معظم انقلاب در پیامی از عملکرد تیم ‌ملی در جام‌ جهانی تشکر و قدردانی کرد، وزارت ورزش علیه من شد.»

کی‌روش بدسگال، دیلماج حواس‌پرت و دشمنان بی‌انصاف!

ماجرای پرواز بیزینس

درگیری و جنجال اصلی بعد از حمله به وزیر مربوط به یک اتفاق تکراری بود. سرمربی تیم‌ ملی باز هم علیه پرسپولیسی‌ها موضع گرفت و جملاتی حیرت‌انگیز از او نقل شد که «وقتی مردم ایران غذا ندارند بخورند و تیم ‌ملی مشکلات زیادی داشته، یک باشگاه با پرواز بیزینس برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا به ژاپن سفر کرد و به تهران بازگشت.»جملاتی که در ساعات بعد مشخص شد بد ترجمه شده، اما نقل آن کار خود را کرده بود و حتی خیابانی با توپ پر به او حمله کرد.

واکنش تند پرسپولیسی‌ها

هواداران پرسپولیس مدت‌هاست که به‌تندی علیه کی‌روش موضع می‌گیرند. بعد از مصاحبه اخیر، باز هم صحبت درباره مفاد قرارداد کی‌روش و این‌که کشور ایران با همه این مشکلات این مربی را به یکی از گران‌ترین مربیان ملی دنیا تبدیل کرده، داغ شد. جزییات قرارداد او که فدراسیون باید پول خشکشویی لباس، بیمه عمر و سلامت خودش و خانواده‌اش، هزینه دندانپزشکی، بلیت بیزینس، هتل و ایاب و ذهاب درجه یک در سفرهای خارجی را پرداخت کند باز هم توسط هواداران و رسانه‌ها مرور شد. باشگاه پرسپولیس هم در بیانیه‌ای احساسی به صحبت‌های کی‌روش واکنش نشان داد و این توضیح را ارایه کرد که برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا،AFC به پرسپولیس و کاشیما مبلغ ٦٠‌هزار دلار کمک‌هزینه نقدی داد تا بلیت هواپیما و هزینه‌های سفر خود را پرداخت کنند. باشگاه همچنین تأکید کرد هیچ‌گونه حمایتی از بودجه دولتی نشده و تمام هزینه‌‌ها را از درآمدهای خود پرداخت کرده است. بعد از بیانیه باشگاه، نوبت به پست اینستاگرامی مشترک تمام بازیکنان پرسپولیس رسید به‌جز سه نفر که در اردوی تیم‌ ملی حضور دارند و طبیعتا جرأت نداشتند که آن پست تند و تهدید‌آمیز را منتشر کنند.

عذرخواهی تاج بعد از پاداش داورزنی!

کی‌روش در شرایطی یک روز بعد از بازی تیم ‌ملی ایران مقابل عراق به پرسپولیسی‌ها و وزیر ورزش حمله کرد که محمدرضا داورزنی با حضور در دوبی و اردوی تیم ‌ملی مبلغ ٤٥٠‌هزار یورو پاداش کی‌روش و بازیکنان تیم ‌ملی را به آنها پرداخت کرد و خبر آن هم در رسانه‌ها اعلام شد. به این‌ترتیب، خیلی عجیب بود که کی‌روش تنها ١٢ ساعت پس از پرداخت پاداش‌ها از سوی وزارت ورزش چنین حملاتی را به مسعود سلطانی‌فر داشت. درنهایت اما مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال مجبور شد برای آرام‌کردن جو سکوت خود را بشکند. او با این جملات کی‌روش را حتی تهدید و از مردم عذرخواهی کرد: «تاکنون پاداش، حقوق و پول روزانه کادر فنی و بازیکنان برای همه پیکارها پرداخت شده که مبلغ آن در صورت ضرورت اعلام می‌شود. کادر فنی و مسئولان تیم ‌ملی فقط موظفند به مسائل فنی تیم بپردازند. اگر مردم از صحبت‌های اخیر کی‌روش رنجیده‌اند، من عذرخواهی می‌کنم.»

کی‌روش بدسگال، دیلماج حواس‌پرت و دشمنان بی‌انصاف!

جدایی کی‌روش قطعی شد؟

منتقدان کی‌روش بعد از مصاحبه جنجالی این مربی اعلام کردند که او باید همین حالا از سرمربیگری تیم ‌ملی ایران اخراج شود، اما همه می‌دانند که با توجه به آرزوی دیرینه فوتبال ایران برای رسیدن به قهرمانی آسیا و شرایط حساس کنونی به هیچ‌عنوان چنین تصمیمی عاقلانه نیست. به‌هرحال، در طرف دیگر، کی‌روش هنوز هم طرفدارانی در فوتبال ایران دارد، ولی همه دیگر این واقعیت را قبول دارند که محبوبیت او به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است و این بدان معناست که کی‌روش بعید است با تیم ملی ادامه بدهد حتی اگر ایران را به‌عنوان قهرمانی آسیا برساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • alireza

      این نتایجی که شما میگید باعث مباهات شده کدوم نتایجه
      کدوم قهرمانیه یا مقامی هستش
      کدوم بازیکن لژیونر تو اروپاست
      میشه دقیق تر بگید که ما هم بدونیم نکنه بردن مراکش با اون وضعیت یا مساوی با پرتغال منظورتونه
      چرا نمیگید برای اینها 50 میلیون دلار فقط برای خود کی روش هزینه شده همکارانش بماند مگه رایگان کار میکنه
      مگه هر کسی بابت انجام خدمات به بهترین شکل پول نمیگیره ؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قرارداد داره زحمت میکشه پول مفت که نمیگیره.مگه مردم ایران فقط پرسپولیسی هاهستن ما استقلالی‌ها و بقیه مردم ایران کیروش دوست داریم . پرسپولیس عادت داره فقط با باند به جایی برسه حالا یکی اوده مخالفشون زورشون گرفته

      • امین نی

        شما دوران پرافتخار!!! برانکو تو تیم ملیو یادت نیس چون سنت نمیرسه
        برو تحقیق کن بعد میای دست کیروشو میبوسی

      • بدون نام

        نه كه برانكوداره مفت كارميكنه

    • بدون نام

      اتفاقا بازی های تیم ملی در چند سال اخیر بسیار کسل کننده شده
      حداکثر کاری که ایشون کرده این بوده که تیم ملی رو ۲ بار به جام جهانی برده که اون هم قبلا با مربی های دیگه هم انجام شده بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه دو بار رفتن به جام جهانی چیز کمیه

      • علی

        احسنت

      • بدون نام

        مرتیکه نویسنده این مطلب مزخرف پرسپولیسیا هیچوقت برای باخت تیم ملی دعا نمیکنن بعدشم مرتیکه تمام این مزخرفاتی که گفتی پرسپولیسیا موضع گرفتن نسبت به این یابو مگه پرسپولیس شروع کننده این موضوع بوده از صفر تا صدش مقصر همین مرتیکه یابو بوده بعدشم این استقلالیام که کلا مال نوردن الانم منفعتشونو بالا رفتن از مال کیروش میبینن

      • بدون نام

        خاک بر سر ما بریزن که انقد بدبختیم مگه قبل این آقا ما جام جهانی نرفته بودیم بعدشم مگه تیم ملی یمن و دوبار برده جام جهانی .ایران هرچی ام از لحاظ زیرساخت کمبود داشته باشه از لحاظ نیروی انسانی و استعداد کمبود نداره.همین علی منصوریانم هشت سال سرمربی تیم ملی بود حالا دوتا جام جهانی نه ولی صددرصد یکیشو میرفت

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه همه آتیش بیارهای معرکه رو

    • رضا

      اين آقا يك دلاله و تاكنون بسياري از بازيكنان ايراني رو به تيم هاي درجه 5 اروپايي يا عربي ترانسفر كرده و حق دلالي گرفته. اين مربي از رو در رو شدن با تيم هاي درجه يك جهان بعلت ترس واهمه داره و از نظر او همه ايراني ها نوكر او هست. اوست كه برنامه ليگ برتر و استراحت بازيكنان را ترسيم مي كند و براي ديدن ليگ ايران به ورزشگاه نميايد كلا خيلي خودشيفته تشريف دارن

    • بدون نام

      یادتون بیاد بازی با استرالیا گل خداداد ویرا گفته بود هر طور میخواین بازی کنید الان کی روش توقع همه رو بالا برده . بعد از کی روش به این راحتی از مقدماتی عبور نمیکنیم . الکی حمله میکنند باید نگهش داشت مربی داخلی و برانکو به درد نمیخورن

      پاسخ ها

      • علی

        فقط مربی داخلی

    • بدون نام

      خیابانی فیلم هندی احساسیش کرد الکی به کنار میثاقی مویز شده جالبه . بازی آرژانتین یادش رفته تو پشت صحنه چه ذوقی میکرد از بازی خوب تیم گفت دمت گرم کی روش حالا بهش حمله میکنه . میز دکور اسیا 2019 یا خیلی بزرگه برات بچه یا تو سایزت کوچیکه در حدی نیستی نظر بدی برای کی روش چه برسه صداتو بلند کنی بار اخرت باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا دمت گرم شهاب قاسمس دیگه شاهکاره هم مجریه هم مفسره هم کارشناسه هم گزارشگره هم بله قربان گوی اون بیسواد خیابانی ...واقعنکع

    • بدون نام

      اصل ماجرا اینه کی روش چرا به یمن پنج تا زده . انقدر احساسی رفتار کردن تحمل نداشتن همون روز ده نمکی رو فرستادن رو انتن زنده زهر کنه پیروزی رو این حمله ها ادامه اونه کی روش کم دشمن نداره فقط مردم رو داره

    • بدون نام

      خودتون خودشون خودمون خوب میدونیم کی روش شخصیت داد به تیم تو این اوضاع بد دنیا نگاهمون نمیکنه دیگه فقط فوتبال و اعتبار کی روش و رنکینگ فیفاست اینم گند بزنید توش بلدید که

    • محسن

      مثلا خیلی سعی کردی نشون بدی متنت عادلانه است ولی بویی از عدالت نبردی. پس لطفا خفه

    • بی نام

      سطح فوتبال ایرانو ارتقا داده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ارتقا یعنی چه؟
      سطح زندگی خودشو ارتقا داده
      هیجا رو پیدا نمیکنه که عوض کاری نکردن بهش پول بدن!
      منتقدینش هم بی انصاف نیستن حرفشون خریدار نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پاداش دوبارتيموبردن جام جهاني يعني برگرداندن پولهاي داده شده اينوخاهشن بفهم

    • بدون نام

      یجوری میگید موفقیت تیم ملی برای مردم مهمه که انگار حتی اگه این تیم قهرمان هم بشه چه اتفاقی میخواد بیفته.مردم خوشحال میشن؟برای چند ساعت؟برای چند روز؟بابتش به کیا میخوایم مباهات کنیم؟بگیم ما خیلی عقب افتاده ایم و فکر میکنیم آینده ی سختی خواهیم داشت ولی عوضش تیم ملی فوتبال ما قهرمان آسیا شده؟واقعا خجالت آوره تیم ملی کشوری با استعدادهای خیلی خوب تو خیلی زمینه ها باید بابت بازی های خجالت آورش تو جام جهانی تشویق هم بشه.بازی شرم آور جلو مراکش.بازی بزن زیر توپ جلو اسپانیا که واقعا خجالت آور بود البته تا لحظه ی گل اسپانیا.چقدر ما خودمون رو دست کم گرفتیم که با این بازیای مسخره باید خوشحال هم باشیم.مگه چقدر ما عقب افتاده شدیم که باید بابت نتایج ضعیف این تیم از خودمون متشکر باشیم.

    • بدون نام

      بدنیست یکم تغییر تیم ایران تو رنکینگ جهانی رو ببینید و با قبل وبعد اومدن کی روش مقایسه کنید.....خداییش تیم ملی رو خیلی حرفه ای کرد.اونم ترجمه اشتباه بوده دیگه ایقدر شلوغی نداره...چتونه نمیتونید خوشحالی مردم و غرور افرینی تیم در سطح اسیایی و جهانی رو ببینید.بس کنید دیگه .خسته نشدید

    • پرسپولیسی

      کیروش بهترین گزینه مربیگری تیم ملی هست اون داره طبق قراردادش پول میگیره مگه بیشتر هم گرفته تاحالا هرپولی هم بهش دادن حقش بوده من به عنوان یک پرسپولیسی تا آخر پشتت هستم درود بر کیروش

    • بدون نام

      دروغ نگو.
      من مطمینم تمام کسانی که از کیروش حمایت میکنن نون به نرخ روز خورای کیسه هستن.همونایی که قبلا سایه کیروش با تیر میزدن.حالا الان پشت کیروش قایم میشن تا انتقامشونو بگیره.خودشون که چیزی بارشون نیست

    • سعید

      من یه پرسپولیسی دواتیشم .کار فنی برانکو وکی روش عالی بوده تا حالا.برانکو با دست خالی .وکی روش با جنگیدن مداوم برا همه چیز.تیم ملی ۴ امتیاز گرفت توی جام جهانی که حالا حالاها مربیان بی سواد وامتحان پس داده داخلی مث قلعه نوعی ودایی نمی تونن تکرارش کنن .اگه سن تون یا حافظه تون قد میده افتضاح قلعه نوعی تو جام ملتهای ۲۰۰۷ درمقابل کره جوان شده وضعیف که اون موقع قطبی دستیارش بود وبعد بازی گفت بدترین سیستمی که میشد مقابل کره اجرا کرد از مغز این ادم (قلعه نوعی) دراومد با اون بازی بی روح وکسل کننده ویا علی دایی توی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ اون بازیهای افتضاح رو ارائه داد تیمش .مشکل اصلی گذر زمانه که یادمون رفته واسه هر بازی ملی تن وبدنمون میلرزید ونهایتا این که نتایج یه تیم به حافظه تاریخ سپرده میشه نه شیوه بازی کردنش.

    • کیمیا

      اقا بذارید بره این آدم تاکتیک هاش بیشتر دفاعیه ما ایرانی ها هم اشتیاقی برای دیدن یه بازی تدافعی و بسته که مدام استرس برای گل نخوردن داریم نداریم و نمیخوایم. بعدشم ماشالا پتانسیل فاز هجومی تیم عالیه چرا باید بازیکن ها رو مجبور به دفاع کنی ؟ نمونش رو توی بازی با یمن و تایلند و حتی نیمه اول بازی با عراق دیدبم چقدر کار تیمی خوبی داشتیم. کیروش از باخت میترسه در صورتکیه ما از مساوی و بازی بسته بیشتر بیزاریم.

    • محمدتقی میرزازاده

      این مطلب رو هرکی نوشته سواد کافی نداشته و خوب قضاوت نکرده ، خیلی مهمه که چگونه دیگران رو نقد کنیم

    • بدون نام

      نویسنده حق نداری بگی محبوبیت کیروش کم شده اثفاقا بیشتر شده چون فهمیدن مافیا از کجا شکل گرفته بیش از یک ماه است تیم در اردو است تازه رفتن پول بدن انهم نه حقوق کی روش اقای کی روش جزیره و گرانترین هتل را دارد و محتاج پول الان نیست اون گفته بازی تدارکاتی با قطر نمیخوام ولی وقتی کمپ مجانی دادن به شرط بازی با قطر شاکی شد اون میگه اولویت تیم ملیه نه باشگاهی به هر تیم باشگاهی اینگونه کمک میکردن گیر میداد اصلا ربطی به برانکو نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج