جاباما
۸۲۱۸۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

یک ادعا؛ جاسوس ایران در آلمان را CIA لو داد

یک روزنامه آلمانی در رابطه با بازداشت فردی در آلمان که ادعا می‌شود برای ایران جاسوسی می‌کرده است، گزارش داد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) این اطلاعات را در اختیار آلمان قرار داده است.

خبرگزاری ایسنا: یک روزنامه آلمانی در رابطه با بازداشت فردی در آلمان که ادعا می‌شود برای ایران جاسوسی می‌کرده است، گزارش داد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) این اطلاعات را در اختیار آلمان قرار داده است.

به نوشته روزنامه هندلزبلات، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به مقامات اطلاعات ارتش آلمان اطلاع داده که یک "جاسوس" در میان کارکنان ارتش وجود دارد و ادعا کرده که برای ایران جاسوسی می‌کرده است.

یک دادگاه در آلمان روز سه‌شنبه گذشته دستور حبس یک فرد آلمانی-افغان به نام عبدالحمید س. را به اتهام "جاسوسی برای ایران" پس از آنکه در آپارتمانش در بن دستگیر شده بود، صادر کرد. بنا بر کیفرخواستی که برای این فرد ۵۰ ساله صادر شده، او به عنوان مترجم و کارشناس فرهنگی سرویس ضد جاسوسی ارتش آلمان "سال‌ها اطلاعات محرمانه در اختیار ایران قرار می‌داده است."

بنابر ادعای روزنامه آلمانی هندلزبلات، این سومین باری است که طی دو سال اخیر افرادی در آلمان به جاسوسی برای ایران یا انجام فعالیت‌هایی برای دولت ایران متهم می‌شوند. دادگاهی در برلین در سال ۲۰۱۷ یک مرد پاکستانی را به اتهام برقراری ارتباط با افرادی که به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند متهم کرد و مدعی شد که این کار را به نمایندگی از ایران انجام داده است. این فرد به چهار سال و سه ماه زندان محکوم شد.

دولت آلمان در آن زمان در اعتراض به این مسئله سفیر ایران را احضار کرد.

به گزارش هندلز بلات، مقامات آلمانی از جاسوسی عبدالحمید س. که کارمند ارتش آلمان بوده استف مطلع نبوده‌اند تا اینکه سازمان سیا اطلاعات اولیه را در این زمینه در اختیار آلمانی‌ها قرار داده است.

وزارت دفاع آلمان نیز این موضوع را تایید کرده اما اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.

به گزارش ایسنا، مقامات کشورمان تاکنوان هیچ واکنشی به این ادعا نشان نداده‌اند. پیشتر برخی مسئولان ایران چنین تحرکاتی از سوی کشورهای اروپایی را بهانه‌تراشی برای شانه‌ خالی کردن از اجرای تعهداتشان درقبال برجام ارزیابی کرده بودند.

ولفگانگ ایشینگر مدیر کنفرانس امنیتی مونیخ در واکنش به دستگیری این فرد دو تابعیتی به اتهام آنچه که جاسوسی برای ایران خوانده شده، ادعا کرد که ایران با چنین رفتارهایی تنها حفظ برجام را سخت‌تر خواهد کرد.

این ادعا درحالی مطرح شده است که اخیرا برخی دیگر از کشورهای اروپایی هم‌صدا با آمریکا و رژیم صهیونیستی، با وارد آوردن اتهامات بی‌اساسی چون "مشارکت ایران در قتل شهروندان مقیم اروپا" سعی در اعمال فشار بر ایران دارند. در همین راستا اتحادیه اروپا به تازگی بخش‌هایی از وزارت اطلاعات را تحریم کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما درست بوده و مسئولان ایرانی که این قضیه بهانه تراشی اروپا قرار میدن در واقع دارند ذهن مردم را منحرف میکنند. اما دیگه مردم از همه چیز باخبر میشند هر چقدر هم تکذیبش کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی مثل تو فکر نمیکنه

      • ایرانی

        باید افتخار بڪنی ڪه ایران اینقدر قدرتمند شده ڪه تونسته در ڪشور آلمان جاسوس استخدام ڪنه اونم در بالاترین مقامش نه اینڪه ناراحت باشی ایران وزیر اسراییل رو هم جاسوس خودش کرده بود پس فقط اروپایی ها وآمریڪا واسراییل از ایران جاسوس بگیرند،حالا تو داره یه جات میسوزه نمیدونم چرا
        معلومه ایرانی نیستی یا عوامل اجانبی

      • علی جمالی

        نه اینکه برای اونا در کشور ما جاسوس نیست تنها وطن فروش ها و بی ریشه ها هستند که مملکت خود رو راحت می فروشند . بعد الکی در نقش در می آن که مملکت شون رو دوست دارن شما چرا اینقدر خوشحال می شین واقعا جای تاسف داره در حالیکه بعضی از بچه های این سرزمین همه خطرات را به جان می خرند وبرای مملکتمون اطلاعات جمل می کنند بعضی از احمقها این کار رو تقبیح می کنند واقعا جای تاسف داره ؟

    • بدون نام

      مسئولان ما باید امنیت جاسوسانمان را بیش از پیش حفظ کنند

    • بدون نام

      سیا که خودش از تلفن شخصی مرکل جاسوسی میکنه اروپاییها نه با صراحت ترامپ که با تاخیر میخوان زیر برجام بزنن اینم شده بهانه شون

    • بدون نام

      حتما درست بوده که ملیت و شغلشو اعلام کردن

    • بدون نام

      اگر چنین باشد،دمشان گرم که برای ایران سربلند جاسوسی کرده است.اساسا یک اصل تنازع بقائ وجودداردکه اگر نزنی میزنندت.ویا اگر نخوری تورا میخورن.

    • بدون نام

      فضاسازی دروغ آمریکا علیه ایران

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      یک سناریو باید باشه.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج