جاباما
۸۲۱۸۳۸
۵۱ نظر
۵۰۰۰
۵۱ نظر
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس - کی‌روش؛ چند واژه که نباید نوشته می‌شد

هر چقدر که کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ با هم دچار تنش باشند و هر چقدر که باشگاه پرسپولیس از این تنش‌ها خسته باشد، بازیکنان پرسپولیس نباید وارد این کارزار می‌شدند.

ایران ورزشی: باشگاه پرسپولیس به اندازه برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش مسئول جنجال‌های رسانه‌ای اخیر نیست و در گذشته هم کمترین نقش را در این جنجال‌ها داشته. هرگز مدیران پرسپولیس در طی این جدل‌های چند ساله‌ی دو مربی نقشی ایفا نکردند، نه طاهری و نه گرشاسبی.

این‌بار اما بیانیه پرسپولیس در دوره مدیریت جدید چند مسئله را در خود دارد، شاید کم‌تجربگی مدیر جدید و البته شاید شدت و تندی حرف‌های کی‌روش. مهم‌تر از این دو عامل اما این نکته بود که این‌بار برخلاف دفعات پیش کارلوس کی‌روش مسائلی را مطرح کرد که به باشگاه پرسپولیس مربوط می‌شد، نه فقط به برانکو ایوانکوویچ.

باشگاه پرسپولیس شاید چاره‌ای جز پاسخگویی نداشت، رسانه‌ها و هواداران هم در چنین مواقعی توقع واکنش دارند و سکوت باشگاه هم رفتاری حرفه‌ای نیست. اما آیا تمام نکاتی که در بیانیه پرسپولیس نوشته شده لازم بود؟ سوال مهم‌تر اما چیز دیگری است، اینکه آیا بعد از بیانیه باشگاه پرسپولیس، پست مشترک بازیکنان پرسپولیس باید منتشر می‌شد؟

در بیانیه پرسپولیس شاید این نکته کلیدی بود: "ادعاهای طرح شده درباره پرواز پرسپولیس به ژاپن و تافته جدا بافته نامیدن پرسپولیس، چنان سخیف و فاقد پایه مبنایی و عقلانی است که با برشمُردن مسائل مذکور و دفاع از تصمیمات باشگاه پرسپولیس، بیشتر به خودمان آسیب می زنیم و این ذهنیت را برای دیگران ایجاد می کنیم که پس از هر هجمه غیرمنطقی و غیرعقلانی، باشگاه پرسپولیس باید کلیات و جزئیات تصمیمات‌اش را توضیح دهد. در شان پرسپولیس و هواداران میلیونی این تیم نیست که درباره پرواز به ژاپن که بدون یک ریال کمک دولتی، بانکی و نهادی انجام شد، توضیح بیشتری بدهیم."

پرسپولیس - کی‌روش؛ چند واژه که نباید نوشته می‌شد

بله، همیشه نیاز به توضیح نیست و این شاید حرفه‌ای‌ترین عبارت در بیانیه پرسپولیس بود. اما باید سری زد به پست مشترک بازیکنان پرسپولیس، به نوشته‌ای که بعید است بدون نظارت باشگاه منتشر شده باشد.

در پست منتشر شده از سوی بازیکنان پرسپولیس این عبارت‌ها زننده و زشت بودند: "علت بیان این همه حرف خالی از وجه و بی پایه چیست؟

حسادت در کسب افتخار
عدم مسئولیت پذیری و ترس از شکست
بازار گرمی داخلی و خارجی
و یا شاید بیماری!!
کذابان و دروغ گویان بدانند که در صورت تکرار اراجیفشان به بدترین وجه پاسخ خواهند شنید."

بازیکنان پرسپولیس کاش هرگز وارد این بازی نمی‌شدند. زشت و دور از ادب است که آنها علیه سرمربی تیم ملی با این عبارت‌ها چیزی بنویسند و باشگاه پرسپولیس هم این بیانیه را به رسمیت بشناسد.

هر چقدر که کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ با هم دچار تنش باشند و هر چقدر که باشگاه پرسپولیس از این تنش‌ها خسته باشد، بازیکنان پرسپولیس نباید وارد این کارزار می‌شدند و اینکه سرمربی تیم ملی را گوینده اراجیف بدانند و او را بیمار بخوانند، زشت و زننده است.

فراموش نکنیم که کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران مربی بسیاری از این بازیکنان بوده. جلال حسینی، کاپیتان سابق تیم ملی و کاپیتان پرسپولیس چگونه اجازه داده که هم‌بازی‌هایش این جملات زشت را خطاب به سرمربی تیم ملی بنویسند؟ آیا تشخیص این نکته که بازیکن نباید اینچنین دور از ادب و احترام با سرمربی تیم ملی حرف بزند، برای کاپیتان سابق تیم ملی سخت بود؟

قابل درک است که وسط جدلی سخت، برخوردها از دایره ادب خارج می‌شوند اما در همین موقعیت‌ها باید خویشتن‌دار بود و نشان داد که سخت‌ترین و جدی‌ترین بحث‌ها را می‌توان با عبارت‌هایی مودبانه پاسخ گفت. استفاده درست از واژه‌ها در چنین بیانیه‌هایی وظیفه بخش رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس است و باید در این زمینه به معنا و جای استفاده هر واژه‌ای حساس باشند.

اما در پست بازیکنان پرسپولیس این حساسیت‌ها دیده نمی‌شود. هم جلال حسینی به عنوان کاپیتان و هم بخش رسانه‌ای باشگاه به عنوان مسئول در این حوزه باید به این متن نظارت می‌کردند، اگرچه شاید از اساس انتشارش غیرضروری بود. باور کردنی نیست که بازیکنان بدون اطلاع باشگاه چنین متنی را منتشر کرده باشند که اگر بدون اطلاع باشد، انتقاد بیشتری به باشگاه وارد است که چرا بازیکنانش می‌توانند سرخود وارد چنین مباحثی شوند و مگر در قراردادشان ذکر نشده که چنین اجازه‌ای ندارند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      با چه زبونی بگیم دلال موزامبیکی رو نمیخاهیم

    • بدون نام

      اون حسادت در کسب افتخار آدمو می کشه
      بابا چه افتخاری وقتی که از پشت پرده و با داوری ها قهرمان می شن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به هواداران نفهم...خوبه عملکرد داورهارو بررسی کردن ودیدید کیسه بیشتر سودبرده

    • پرسپولیسیم

      به کسی ربط نداره خوب شد که همچین حرفی بر علیه تیم ملی ومربیش گفتن تازه کمشه حقش از این بیشتره پس خفه شید

    • محمد

      خفه شو کیسه کش
      کارلس یادت باشه
      بررررررانکو سرررررورته

    • بدون نام

      آقا چرا ول نمیکنید این بحث ها رو !!!!!!!!! تو دعوا که حلوا خیرات نمیکنن چرا وقتی کیروش و دستیارهاش به پرسپولیس و میلیونها هوادارش توهین میکنن حرفی از زشت بودن نمیزنید؟؟!!! الانم بهتره شما زردنامه ها بس کنید که واقعا آتیش بیار معرکه شدید و یک کلاغ چهل کلاغ میکنید خجالت بکشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چراوقتی دستیارکیروش به خبرنگارکه همکارشماس فحاشی کرداینکاروزشت ندونستین
        چراوقتی دستیارکیروش درورزشگاه ازخوشحالی شکست پرسپولیس مشتهاشوگره کردوخندیدنگفتین اینکارزشته
        چراوقتی دستیارکیروش به استیلی توهین کردخفه خون گرفته بودی
        آقای نویسنده قلم آنقدرمقدسه که خداونددرقرآن به قلم سوگندمیخورد(نون والقلم ومایسترون)پس زشت شماهستی که قلم مقدس روحراج میکنی

    • رضا محمدی

      ب شما ربطی نداره جناب میرزا بنویس شما اراجیفتو بنویس

    • امین نی

      چرت پولیس

    • محمدی

      دنیا. کیروش

    • زمند

      حرفای کیروش مودبانه بود !!
      شمایی که این مطالب مینویسی بهتره بی طرف باشی نمیخاد کاسه داغ تر از آش بشی!!!!!

    • م.ر.ا

      هرچی که باشه چرتپولی براتکارد. تمام طرفدان لنگ. .... گزارشگران لنگ همشون لجن هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی شخصیت کورشواز حسادت

      • بدون نام

        من استقلالی هستم امابانظرت مخالفم دوست من کریخوانیهای لیگ جای خوداماپرسپولیس استقلال تراکتوروسپاهان وغیره سمبل ونمادایران هستن وبرای هرایرانی قابل احترامن

    • بدون نام

      مزدور ورزشی لطفا خفه شو بیشرف صد دلاری

    • اسی

      چرا نشند باید هم وارد شن اگه خودشون رو پرسپولیسی بدونن باید تعصب داشته باشند

    • بدون نام

      درووود بر نویسنده این متن

    • بدون نام

      توقع داشتی بعد حمله سخیف دلال موزامبیکی با نام بردن مستقیم از باشگاه بزرگ پرسپولیس باز هم مدیران و بازیکنان این باشگاه سکوت میکردن؟؟؟؟ خفه شو لطفا

    • بدون نام

      روزنامه صد داری کیروش#تف

    • بدون نام

      تو دهن‌ میگی لو‌گی مگه میشه ادب داشته باشه

    • BLACK

      ایران ورزشی ثو هم پاچه خور وکیروشی پور شدی
      خوب کاری کردن دمشون گرم.
      اصن این دلال موزامبیکی تعادل وثبات گفتاری نداره

    • بدون نام

      بابا برید جمع کنید،کی روش این همه توهین به پرسپولیس و هواداران پرسپولیس کرد شما مگه خواب بودید، واقعا دست بازیکنان پرسپولیس درد نکنه که جواب کی روش رو دادند، وگرنه کی روش هنوز هم ادامه می داد هرچند که کی روش برای چندمین بار هم شروع خواهد کرد

    • احمدی

      درمقابل کسی که رعایت هیچ چیز و هیچکس را نمیکند بایستی همینطور و شاید هم زشت تر جواب داد. شان مربی تیم ملی را خودش باید نگهدارد، بقول معروف حرمت امامزاده را باید متولی آن نگهدارد. کی روش جوسازی میکنه تا بتونه قراداد جدیدی با تیم ملی ایران ببنده، خوشش اومده. کدوم کشور چنین اختیاراتی به یک مربی میده. فقط فدراسیون بی لیاقت ایران.

    • بدون نام

      به غیر از چندبازیکن قدیمی که نمونه ان جناب فرشادپیوس وجناب مهدوی کیاکه در هرشرائطی ادب ونزاکت را رعایت میکرده و میکنند کدام بازیکن پرسپولیس را سراغ داریدکه ادب واخلاق را رعایت میکنند شما اسم سید جلال را اوردید خود سیدجلال از همه بی ادب تر و نمک نشناس تر است ،در ضمن اگه پول پرواز را دولت نداده، باشگاه نداده پس از کجا وارد باشگاه شده ، امیدواریم کمیته اخلاق وسازمان بازرسی کشور ورود کنند تا بررسی شود اینگونه پولها چگونه بصورت سری به یک باشگاه دولتی واریز می شود.شاید رد این پولهای کثیف مشخص شود نکنه به اسم دولتی بودن تیم که نظارت دقیقی روی هزینه های ان نیست پولشوئی میکنند.

    • بدون نام

      خوب کاری کردن ک گفتن چون حق کیروش هست....دم همشون گرم...

    • محمود سلطانی

      برو گم شو ...

    • بدون نام

      خاک بر سر مدیر مسول ایران ورزشی کنند که کاسه داغ تر از آش شده واین وسط نوش میدواند.اتفاقا بهترین وکامل ترین جوابیه را به این اجنبی دلال دادند.وسما مسولیت ایران ورزشی کیسه کشهای بی معرفت هستین که سوزشتان خیلی زیاد شده.

    • بدون نام

      دلال موزامبیکی لایق بدترین الفاظ هستش

    • فرزاد

      آقای نویسنده به ظاهر محترم لطفا دست بردار از این پاچه خواری این مردک دلال موزامبیکی...پاسخ های، هوی هست دوست عزیز...نمیشهاین مردک هر غلطی دلش خواست بکنه و هر حرفی را به زبان کثیفش بیاره و انتطار داشته باشه کسی چیزی نگه...

    • اسی

      ای لعنت به مکتب تاژ هر چی تاژیه. سوزشی هاس بدبخت مخصوصا یاران ۵۷

    • صدای یه هم وطن

      دم بازیکنای پرسپولیس کبیر و مسوول رسانه ای باشگاه گرم که جواب این دلال کثیف موزامبیکی را دادند و ما هواداران شیش آتیشه اجازه نمیدیم دشمنای تیممون حتی تو فکرشونم بخوان ذره ای اعتبار باشگاه بزرگمونا زیر سوال ببرن . دلال خان منتظرت هستیم . وعده ما اولین دیدار ....

    • دکتر خانقلی

      بی فرهنگ ترین باشگاه در کره زمین باشگاه پرسپلیس و بازیکنانش هستن

    • بدون نام

      کیسه کشی مگه نه !!!

    • بدون نام

      لطفا چرت نگو واقعا دستشان درد نکند نکن گفتن جواب این بلغور بی ادب که باید یکی جلوش در بیاد از اینم تند تر باید می بود لطفا شما نسخه برای چهل میلیون نپیچید و سکوت کنید بیست بخاطر خودتون خوبه درضمن لطف فرموده و دیگه از طرف پرطرفدارترین تیم ایران و شاید هم آسیا وجهان حرف نزنید و نشون گرم ادیسون درد نکند این دلال باید کسی سرپایی بنشاند تا دیگه به این مردم توهین نکند شما هم از این به بعد درمورد چهل میلیون هوادار نمیخواد حرف بزنید و این دلال را باید اخراج کرد

    • بدون نام

      آقای نویسنده اینقدر از کیروش دفاع نکن. جواب های هوی است مگه کیروش مریضه در باره پرسپولیس حرف می زند.

    • بدون نام

      آقای نویسنده اینقدر از کیروش دفاع نکن. جواب های هوی است مگه کیروش مریضه در باره پرسپولیس حرف می زند.

    • alireza m.r.z

      اتفاقا کار درست و عاقلانه بازیکنان شایسته تقدیره اگر جواب آدم مریضی مثل کیروش داده نشود شبهه برای بقیه میش میاد

    • ایرانی

      خوب کاری کردن . دمشون گرم . عالی جواب دادن . این بیانیه رو باید تاج میداد که از کیروش ترسید و نداد و البته همه میدونن چرا !!!! ولی بماند برای بعد . کیروش باید دهنشو ببنده چون پولهایی که به خودش و دارو دسته اش تا حالا پرداخت شده ، در تاریخ فوتبال ایران به کسی پرداخت نشده . پرسپولیس خوب کاری کرده که با فرست کلاس رفته ژاپن . تا چشم حسود بترکه . پول یه روز اقامت تیم میلی در دبی به اندازه ۶ تا پرواز پرسپولیسه . ای کاش قدرتی داشتم و چهارتا جریده زرد و درپیت مثل شما پلمپ میکردم تا پاچه خاری اجنبی رو نکنین . هموطن های خودتونو لگد نکنین برای خوشرقصی جلوی کیروش . بنده های خدا . کیروش شبها از دست منتقدانش حرص میخوره و روزها به ریش طرفداراش میخنده . اینو یادتون باشه برای آینده . یاد بگیرین در آینده طرفدار ملت و حق مردم باشین و مربیان خارجی رو به باد انتقاد بگیرین اگه حذف شدن یا باختن . بفهمونین بهشون که اگه با گونی پول میگیرن باید با گونی هم افتخار کسب کنن .

    • خورشید

      از مشک همان تراود که در او است

    • بدون نام

      خوب کاری کردن نه فدراسیون و نه تیمهای دیگه و نه سرمربی تیم ملی هیچ غلطی نمیتونن بکنن و ما طرفدارای پرسپولیس خودمان یه تیم ملی هستیم و حتی بیش از تمام تیما طرفدار داریم و هر نظرسنجی که گذاشته شود مشخص خواهد شد که کیا بیشتر طرفدار دارن و تیم ملی پیشکش کیسه کشا و سپاهانی ها و تراختوریها و دیگه اجازه هیچ توهینی را نخواهیم داد مشت در مقابل مشت و چماق در مقابل چماق و توهین در مقابل توهین و منطق در برابر منطق

    • محند

      نگارنده عزیز یا خواب تشریف دارید یا به خواب زدی خودت رو اکثر بازیکنها و کادر فنی که تو درگیریها از کیروش حمایت نکردن از تیم ملی کنار گداشته شدن چرا به کیروش خورده نگرفتی بعد حذف کریمی پیروانی نکونام و بازیکنهای دیگه بابا بسته از این دلال اینقدر حمایت نکنید سعی کنید از بیت عاشور و بازیکنانی که دورگه هستند و حذف شدن سوال کنید تا حقایق روشن بشه براتون

    • سیاوش

      چرا چرت می نویسی
      واقعا گقته های اخیر کی روش اراجیف بود

    • رضا

      این یک پیام درست وبه موقع ازطرف بازیکنان پرسپولیس بودکه هرکسی به خودش اجازه نده بااحساسات میلیونهاایرانی طرفداراین تیم بزرگ بازی نکنه .

    • بدون نام

      آقای خبر دلار نامحترم .همین امثال شماها هستید که با دفاع از اراجیف کارلوس کیروش ایشان را تشویق میکنید.پرسپولیس از خودش دفاع کرده آن هم خیلی مؤدبانه .مطمئن باشید هر باشگاهی غیر از پرسپولیس بود به شدت برخورد میکرد

    • بدون نام

      داداچ کی روش پرسپولیس روبکوبه همه هم خفه خون بگیرن والا تواز کی روش پررو تری

    • ابوذر مهدور

      قرار نیست به خاطر رعایت ادب هر کی هرچی دلش خواست بارت کنه دیگه وقتش بود جوابشو بدن خوب کاریم کردن بی ادبی هم بهش نکردن شما دارید پیاز دافوس زیاد میکنید بالاخره تو شما هم استقلالی هست دیگه باید تو بد ترین شرایط هم که کیروش جانتان مقصر هست و خودتان هم خوب میدانید خودشو داشته باشید و عرض ارادت کنید دیگه

    • ج

      دستشان درد نکند بعضی از انسانها را هرچه برایشان احترام قائل بشی خودشان را گم میکنن فکرمیکنن عددی هستن ول کن نیستن کیروش چه مدتی است که داره درمورد سرمربی وباشگاه پرسپولیس اراجیف میگه باید مثل خودش جوابش را داد تا خفه بشه

    • majid. shamohamadi

      خوب اون کیروش دهن لق چجوری حق داره به کل مردم کشورمان اهانت کنه آخه چه کسی هست که مثلا زشته جوابش بدی.؟خیلی خیلی غلط کرد بیشعور

    • بدون نام

      خوب کاری کردند هم بازیکنا و هم باشگه تا شما خوب بسوزید

    • بدون نام

      آقای نویسنده دوزاری چراوقتی کیروش به همه میگفت ماروعقرب وگرگ لالمونی گرفته بودی؟؟

    • بدون نام

      من استقلالی صدآتیشه هستم امابازیکنهای پرسپولیس روتحسین میکنم بالاخره یکی بایدتوی دهن این دلال کثیف میزد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج