۸۲۱۸۷۰
۳۲ نظر
۵۰۰۹
۳۲ نظر
۵۰۰۹
پ

وزیر راه: افزایش قیمت مسکن فشار زیادی به مردم وارد کرده

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رکود مسکن در سال های گذشته و همچنین افزایش ناگهانی قیمت مسکن و اجاره بها فشار زیادی را بر مردم آورده است گفت: باید بتوانیم شکاف ایجاد شده را کم کنیم.

خبرگزاری مهر: محمد اسلامی در نشست شورای معاونان پارلمانی، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که به میزبانی وزارت راه و شهرسازی و با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: شاید امروز مهمترین نیاز ما نیاز کارآمدسازی جمهوری اسلامی است تا بتواند اثربخشی خود را برای پیشبرد و اثرگذاری در اموری که امروز به عنوان مشکلات پیش روی جامعه قرار دارد، روزافزون کند.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این مطلب که منابع دولتی، منابع محدود است در عین حال انتظارات و مطالبات نیز بسیار گسترده است، افزود: هم اکنون ملاحظه می‌کنید تعداد ملاحظات و تذکراتی که نسبت به وزارت راه و شهرسازی وجود دارد فراوان است و این واقعیت، نشان دهنده مطالبات محلی و منطقه‌ای از وزارت راه و شهرسازی است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: حجم گسترده نیازها و درخواست‌ها موید این مطلب است که برای پیشبرد آنها نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و به ویژه دولت هستیم و عدم تناسب بودجه با حجم انتظاراتی که وجود دارد عملا تحقق برنامه‌ها را با اختلال مواجه می‌کند، در عین حال نمی‌توان نسبت به مطالبات بی‌توجه بود.

اسلامی تاکید کرد: گنجایش برنامه‌ها و منابع هم در اندازه‌ای قرار دارد که عدم پاسخ و عدم توجه به آنها مشکلات چند لایه‌ای را به وجود می‌آورد و عملا قول و عمل را دچار اغتشاش می‌کند.

این مقام مسئول یادآور شد: وزارتخانه راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌هایی است که عملکرد آن تاثیر مستقیمی روی زندگی مردم، سکونت، شهرسازی، مباحث حمل و نقل و مسایل مبتلابه آن دارد. به همین دلیل به دنبال یافتن راه‌حل‌هایی است که وابستگی به بودجه دولت را کاهش دهد و بتواند منابع را خلق و تجهیز کند و در عین حال سرفصل‌هایی از نقدینگی را به وجود بیاورد تا به پیشبرد برنامه‌ها منجر شود و بتواند به مطالبات حول برنامه‌های مصوب پاسخ دهد.

وزیر راه و شهرسازی به دو سرفصل پیشنهادی وزارتخانه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸که یکی افزایش سرمایه بانک مسکن برای تحرک بخشیدن به رونق ساخت و ساز در مسکن و دیگری صندوق توسعه حمل و نقل برای تحرک بخشیدن به حوزه حمل و نقل است اشاره کرد و گفت: با تاکیدی که رئیس جمهوری داشتند دو سرفصل مشخص که الزاما وابسته به منابع دولتی نیست در لایحه ای بودجه ۱۳۹۸ لحاظ کردیم به نحوی که بتوانیم ظرفیت های خارج از ردیف بودجه را جذب کنیم.

وی ادامه داد: یک پتانسیل خارج از ردیف بودجه را برای بحث مسکن و یک پتانسیل خارج از ردیف بودجه را برای بحث حمل و نقل ایجاد کرده ایم که حمل و نقل را در قالب صندوق توسعه حمل و نقل و مسکن را در قالب افزایش سرمایه بانک مسکن تعریف کردیم که در چند تبصره آنها را در لایحه بودجه ۹۸ آورده ایم که مراحل خود را در مجلس طی کرده و در انتظار تصویب مجلس است.

اسلامی تاکید کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس به پیشنهادهایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه تحت عنوان تبصره آورده شده توجه کنند و نگاه پیگیرانه و پشتیبانی داشته باشند تا این پیشنهادها در لایحه بودجه ۹۸ به تصویب برسد.

افزایش قیمت مسکن و اجاره بها فشار زیادی به مردم وارد کرده است

این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: نکته مهمی که وجود دارد این است که رکود مسکن در سال های گذشته و همچنین افزایش ناگهانی قیمت مسکن و اجاره بها فشار زیادی را بر مردم آورده است و به همین دلیل باید بتوانیم شکاف ایجاد شده را کم کنیم و دو مسیر انتخاب شده را برای حل مشکلات مردم در حوزه مسکن و حمل و نقل که جزو پیشنهاد وزارتخانه است، تصویب کنیم. نمایندگان مجلس به ما کمک کنند تا پشتوانه های لازم را برای حل مشکلات مردم در حوزه حمل و نقل و مسکن فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: مسکن و ساختمان در رونق اقتصادی نقش مهمی ایفا می‌کنند و این باور در عموم جامعه جا افتاده است و با تاکیدی که رئیس جمهوری نیز داشتند برای حل مساله مسکن و عمران مردم اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ما هیچگاه محروم از تذکر و تکرار نمایندگان مردم و دیگر مسئولان نبوده‌ایم و این تذکرات لازمه‌ای است که می‌توانیم به عنوان محرک اقتصادی در بخش مسکن و همچنین حمل و نقل گام‌های جدی برداریم.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رونق بخش مسکن می‌تواند به عنوان محرک اقتصادی عمل کند. با رونق بخشیدن به مسکن که از طریق افزایش سرمایه بانک به عنوان پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه ۱۳۹۸ بر آن تاکید شده و منتظر تصویب آن هستیم هم می‌توانیم به نیاز مسکن مردم پاسخ دهیم و هم در ایجاد اشتغال و تولید گام‌های موثر برداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب شد گفت وگر نه من نمیدونستم چه قد فشار رومه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب جمله ی حکیمانه ای گفتی خودت تنها گفتی یا کمکت کردن

      • MESI@mesi@mersi

        من فکر کنم این نابغه آخر توسط آمریکا ربوده میشه
        دیدی چه جمله ای گفت واقعا معلومه خیلی باسواد نظر تو چیه؟

      • بدون نام

        چشم بسته غیب گفته !!!! از کجا فهمیدی ؟؟

    • بدون نام

      ساعت خواب جناب وزیر

    • بی نام

      دولت با افزایش نرخ ارز تمام سرمایه های مردم را 1/3 کاهش داد..
      بنده منزل مسکونی خود را 600 ملیون فروختم..
      الان مستاجرم..همان منزل شده الان یک ملیارد تومان..
      من چطوری میتونم این خلا را پر کنم..
      نزخ ارز خیلی ها را بیچاره کرد..

    • بدون نام

      تازه فهمیدی

    • بدون نام

      ما خودمان می دانیم که افزایش قیمت مسکن و اجاره بها فشار زیادی به مردم وارد کرده و مصوب آن هم دولت روحانی است. خوب حالا ما چکار میتوانیم بکنیم در برابر این ظالمین خدا نشناس.

    • بدون نام

      بعضی مناطق واقعا چهار برابر شده فصل تابستون که برسه مستاجر هایی که کم در امد هستن کجا باید خونه اجاره کنن صاحب خونه ها هم انصاف ندارن واقعا چقدر چسبیدیم به این دنیای فانی انگار نه انگار فردایی برامون باشه یانه خدایا خودت به دادمان برس

    • ZOOROO

      چقدر تو نابغه هستی از کجا فهمیدی؟

    • بدون نام

      میگم این وزیر ها چقدر میفهمن ، چه حرف هایی میزنن
      جدی فشار وارد کرده

    • بدون نام

      مسئولین خواب آلوده

    • بدون نام

      شما رو چه غم

    • بدون نام

      نه بالا دروغ نگو تو مملکت امنیت داریم همه هم تو اسایش و رفاه هستن

    • بدون نام

      چرا اینقدر هرج و مرجه؟!!!

    • بدون نام

      ما که نفهمیدیم درباره گرونی مسکن چی گفتی ، خدایش مسکن نسبت به پارسال این موقع ۳ برابر و یا حتی بیشتر شده

    • ابن احمد

      بله این دست پخت آقای آخوندی لیبرال مسلک هست که وقتی استعفا داد بعد از اون همه گندی که زد سینشو سپر کرد گفت من افتخار میکنم یک مسکن نساختم

      ای خدا ما گیر کیا افتادیم
      خدایا کاش همه این حرفها و حدیثا یه شوخی بود ولی تو این‌مملکت متاسفانه همه این بدبختیا جدی هست ماهم موندیم وسط دوتا حزب دزد چپاول‌گر
      مردم تورو خدد دیگه گول این حزب بازی‌هارو نخورید نه اصلاح‌طلب بدرد میخوره نه اصولگرا بخدا قسم همه اینا باهم رفیقن همشون باهم فامیل هستن فقط مارو مسخرها میکنن

    • بدون نام

      دمت گرم خیلی مردی نمیدونستیم

    • بدون نام

      همون احمدی نژادی که شما و من قبولش نداریم چند میلیون خانه ساخت تو هم شروع کن تا فردای داوری ازت یادی به نیکی شود .
      حرف زدن یعنی چی ؟؟

    • بدون نام

      چرا بفکر مردم نیستید چرا خدا وقیامت را فراموش کرده اید چرا عدالت نیست آدم مستاجر هشتاد درصد درآمدش میده اجاره مسکن جوانان چه گناهی کرده اند باچه پولی خانه بخرن بیکاری هزینه ازدواج دنیا برایتان تا ابد نیست ولی چرا اینقدر مسکن گران شده چرا کنترل نمی کنید فقط بفکر خودتان هستید که دلتان خوشه ملک واملاکتان گران شده امام علی شب خودش بی شام میخابیدم وغذای خود را به فقرا میداد بیاید از امام علی یاد بگیریم ولی گوش شنوا نیست

    • بدون نام

      وزیرراه کی متوجه شده مردم مشکل مسکن دارند

    • بدون نام

      اگر بتوانید وام مسکن را به پانصد میلیون با اقساط صد هزار تومانی افزایش دهید که تقریبا صد ساله میشود شاید فرجی بشود.یا دویست تومان قسط پنجاه ساله.

    • بدون نام

      وزیرهای قبلی هم امدن انتقاد کردن رفتن شما هم یه چیزی گفتی همچی حله ساعت 4بعدظهره دیگه برو خونه

    • بدون نام

      نه بابا.شوحی نکن

    • بدون نام

      سلام وزیر محترم راه ومسکن: امیدواریم این مطلب به عرض جنابعالی برسد،موصوع مشکل وام مسکن روستایی: با 30 الی 40 درصد مزد کارگرساختمانی وبنا با کرایه حمل مصالح ازشهربه روستا وکرایه بالای کامیون از اصفهان بابت حمل آجر و کرایه بالای 40 درصد کامیون بابت حمل شن ،ماسه وسیمان وغیر که با دریافت اقساطی 25 میلیون تومن وام مسکن روستایی بسختی اسکلت احداث میشود البته با بافتن میلگردافقی کف از 4 نخ ارتقا به 6 نخ یابیشتر که با توجه حقیر بدون درآمدوبدن آورده که تخمین زده شده حتی با 50 میلیون تومن هم احداث تکمیل نمیشود درخواست دریافت بیشتر وام داریم عنایت فرمایند

    • بدون نام

      شوخی نکن دردآشنا

    • بدون نام

      از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورد و گفت شیرین است !

    • ایرانی

      افزایش خودرو چطور؟؟؟افزایش سایر کالاهاچطور؟؟

    • بدون نام

      قیمت مسکن در دولت مدعی اصلاحات بشدت زیاد شده و کارتن خوابی و گور خوابی رو به افزایش ؟؟؟؟!!!؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      تو ادعای فشار بر مردمو در اثر گرانی کاذب مسکن رو می بینی ولی خانم دکتر معاون برنامه ریزیتو که قبل از وزارتت بوده و مشوق گرانی کاذب مسکن بوده نمی بینی؟! هنوز این خانم درحال تشویق به گرانی کاذب مسکنه!!!!

    • بدون نام

      سازندگان رشوه های زیادی رو برای ساخت به شهرداری ها و عوامل دخیل در ساخت می دهند و چند برابر آن را روی قیمت خونه می کشند و شیره جون مردمو می مکند!
      اگه راست می گی این رشوه ها رو قطع کن و با قیمت گذاری قیمت مسکنو واقعی کن! با قیمت گذاری قیمت واقعی مسکن به یکدهم قیمتهای فعلی می رسه!!!!

    • بدون نام

      اگر مردم جهش قیمت مسکن در سال 86 و قبل از آن را تحمل کردند دیگر جهش قیمتی سال 96 و بعد از ان را تحمل نخواهند کرد و ایندفعه این چهش ها بضرر سازندگان و مالکان اضافی مسکن خواهند بود!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج