۸۲۱۹۵۹
۱۷ نظر
۵۰۱۱
۱۷ نظر
۵۰۱۱
پ

دعوا بر سر مهریه با کلاشینکف، کلت و قمه!

در پی وقوع نزاع مسلحانه خانوادگی که در کشاکش ماجرای طلاق یک زوج و بر سر مبلغ مهریه در مشهد رخ داد هفت نفر با انواع سلاح های سرد و گرم مجروح شدند.

خراسان نوشت: در پی وقوع نزاع مسلحانه خانوادگی که در کشاکش ماجرای طلاق یک زوج و بر سر مبلغ مهریه در مشهد رخ داد هفت نفر با انواع سلاح های سرد و گرم مجروح شدند.

این حادثه خونبار که ریشه در اختلافات و درگیری خانوادگی بین یک زوج میان سال دارد و از مدتی قبل به دلیل اختلاف بر سر مهریه برای طلاق شدت گرفته بود در شب هجدهم دی ماه به نزاعی دسته جمعی و مسلحانه بین بستگان این زوج کشید. این حادثه وحشتناک که موجی از ترس را در روستای «کنار گوشه» مشهد به راه انداخت از آن جا آغاز شد که بنا به ادعاها فردی به نام «ع- ن» از سوی طرف های مقابل مورد ضرب و جرح قرار می گیرد که این ماجرا با تماس های اطرافیان با یکدیگر و همچنین بستگان هر دو زوج در کوچه های روستا رنگ خون می گیرد.

در پی وقوع نزاع حدود ۲۰ زن و مرد درحالی که برخی از آنان سلاح های کلاشینکف، کلت کمری، وینچستر و بعضی دیگر قمه و شمشیر در دست می فشردند به جان یکدیگر افتادند و با شلیک های متعدد هر بار فردی خون آلود نقش بر زمین می شد که در این میان خودروهایی نیز تخریب شدند. به دنبال این حادثه مسلحانه خونبار، بلافاصله نیروهای پاسگاه انتظامی هلالی مشهد برای بررسی موضوع و پایان دادن به نزاع خونین وارد روستای «کنار گوشه» شدند اما شدت نزاع به حدی بود که هیچ کس به حضور نیروهای انتظامی توجه نمی کرد. در نهایت ماموران با شلیک تیرهای هوایی موفق شدند به این نزاع وحشتناک پایان بدهند.

مجروحان این حادثه که برخی از آنان وضعیت وخیمی داشتند به مراکز درمانی انتقال یافتند و برخی از عوامل نزاع نیز دستگیر شدند.

معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی روز گذشته با تشریح جزئیاتی از پرونده نزاع خونبار گفت: در پی گزارش نزاع مسلحانه به دستگاه قضایی، بلافاصله دستورات قاطعی برای شناسایی و دستگیری عاملان این نزاع صادر شد چرا که رویه دستگاه قضا، برخورد جدی و قاطعانه با مخلان نظم و امنیت است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی سید جواد حسینی افزود: اگرچه با حضور مقتدرانه پلیس و حتی شلیک تیر هوایی برای خاتمه دادن به نزاع مسلحانه، برخی از متهمان دستگیر شدند و تعدادی از پوکه انواع سلاح ها در محل درگیری کشف شد اما با توجه به اهمیت و حساسیت این گونه جرایم که در ردیف جرایم خاص قرار می گیرند، پرونده به شعبه ۴۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد .

این مقام قضایی با اشاره به مجروح شدن چندین نفر از عوامل حاضر در صحنه نزاع خونین و کشف سلاح های جنگی خاطرنشان کرد: جای تاسف دارد که هنوز هم عده ای از افراد به جای مراجعه به قانون، با خیال قدرت نمایی و قداره بندی، دست به جرایم مسلحانه ای می زنند که موجب ایجاد رعب و وحشت و احساس ناامنی در جامعه می شود. قاضی سیدجواد حسینی تصریح کرد: برخی از متهمان دستگیر شده، قبلا نیز در نزاع های وحشتناک شرکت داشته اند که بررسی ها در این باره ادامه دارد و سوابق بعضی از آن ها در شعبه ۴۰۸ مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد نیز از این ماجرا حکایت می کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد که سابقه رسیدگی به جرایم ویژه جنایی را نیز در پرونده قضایی خود دارد با تاکید بر این که اجازه عرض اندام به مخلان نظم وآسایش عمومی را نخواهیم داد، اضافه کرد: با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی دشتبان، ادامه رسیدگی به پرونده مذکور در اختیار پلیس اطلاعات و امنیت خراسان رضوی قرار گرفت و بدین ترتیب با راهنمایی های قضایی، دیگر عوامل مرتبط با این پرونده حساس، در چندین عملیات هماهنگ و گسترده دستگیر شدند که تعداد زیادی از آنان با صدور قرارهای قانونی از سوی بازپرس با تجربه شعبه ۴۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب روانه زندان شدند اما هنوز بازجویی های تخصصی و جلسات رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

این مقام قضایی با اشاره به تخریب برخی خودروها در جریان درگیری مسلحانه نیز تاکید کرد: انگیزه عاملان نزاع اگرچه به موضوعات و آسیب های اجتماعی مانند طلاق و مهریه باز می گردد اما نزاع با چوب و چماق و انواع سلاح های سرد و گرم که در آن تعداد زیادی زن و مرد حضور داشتند برای مردم پذیرفتنی نیست و موجب سلب آسایش و رفاه عمومی می شود. به همین دلیل نیز قاضی پرونده با سرعت و دقت خاصی رسیدگی به این ماجرا را در دستور کار دارد و به اتهام همه عوامل این نزاع خونبار رسیدگی خواهد شد.

وی اتهام افراد دستگیر شده را هم اکنون و طبق نظر بازپرس پرونده، شرکت در نزاع دسته جمعی مسلحانه منجر به ایراد جرح عمدی، نگهداری غیرمجاز سلاح گرم و ... ذکر کرد و افزود: در جریان تحقیقات این احتمال وجود دارد که قاضی دشتبان، اتهامات دیگری را نیز در صورت وجود دلایل و مدارک مستند به متهمان تفهیم کند به همین دلیل بررسی های بیشتر درباره چگونگی این حادثه تاسف بار همچنان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خداوکیلی دور از هرگونه جوسازی بیشترین جرم و جنایت در این مشهد اتفاق میافته روزی نیست که از این شهر حادثه ای در میان نباشه حال چرا اینجوریه خدا عالمه ...

      پاسخ ها

      • بی نام

        یعنی حیوانات وحشی اینطور هم نیستن چقد مردم خشن شدن.وای

    • بدون نام

      بازم مشهد

    • بدون نام

      بابا این مشهد چه خبره شده تگزاس هر روز یه خبر از مشهد نوشتن

    • بدون نام

      درگیری نباید باشه اشاره شده به این که مراجعه لشه به قانون چند سال طول میکشه تا زن بخواد مهریه و حقش رو بگیره یعنی اگه زنی خونواده نداشته باشه تا موقع گرفتن مهریه باید بمیره

    • ابرام لوطکی

      من عاشق پرستارها هستم قشر مهربان تمیز و نرم

      پاسخ ها

      • بی نام

        چه ربطی داشت کجایی

      • .زاهد

        مثل مامانت ...

    • بدون نام

      مدیریت چرا نظرمنو درج نمیکنی

    • بدون نام

      با بالا رفتن شدید قیمت سکه در دولت اصلاحات ، توان پرداخت مهریه کم شده و زندانیان مهریه زیاد شدند،!؟؟؟!!؟؟!؟

      پاسخ ها

      • بی نام

        چطور وقت بله گرفتن لال میمونن حالا هم که قبول میکنن پای همه چیش وایسن

    • زهرا

      همش به خاطر بالارفتن قیمت سکه هستش وخانواده ی عروس می افتن به جون داماد بدبخت. والا انصاف خوب چیزیه قرارنیست که سکه بره بالا خانواده ی عروس. از آب گل و آلود ماهی بگیرن اگه اون داماد پول داشت خودت با زنش تسویه حساب میکرد نه تو این وضعیت اقتصادی مملکت مون بعدا ما بیوفتیم بجون هم لااقل ما همدیگه رو درک کنیم مسولین که مارو درک نمیکنه.انگار جنگه که همه با سلاح سردو گرم وغیره بیوفتن بجون هم

    • بدون نام

      عجب حیاط وحشی شده مشهدیها روی همه ملت را سفید کردند این همه سلاح جور واجور سر از مشهد در می آره حیف ازوجود نازنین امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا که در مشهد است قتل وغارت ومواد مخدر پذیرایی از زائران عراقی به نهو احسنت وروی آوردن به ساختن برجهای آنجنانی بجای رسیدن به امور مردم الان مشهد باید یکشهر نمونه باشد از ایمان تقوا با این ثروت بی کران آستان قدس نباید فقیری مستمندی باشد نباید قتل وجناجت ودزدی باشد باید شهر نمونه ایران باشد سرشار از بوی عشق ومعنویت مهربانی ولی این از متولیان ومسئولین ما که بعد از چهل سال به وضع در آمده کجا امام رضا راضی است به این همه تجمل گرایی اینها پیروان آن امام رئوف هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشهدنگوبگو کابل هرجاافغانی باش اخرعاقبت همه اینحورمیش الان چرتبایدهر۴نفر۱نفرروانی باش توایران وازبیکاری وفقروهر۴جوان ۳نفربیکاروبالا۴۰ملیون فقیرثروتمندترین کشوردنیا وهرساعت۵۰نفمیرن زندان ازبیکاری وفقرخلاف میکنن وهرساعت۳۰نفرطلاق میگیرن بالا۸۰درصدازبیکاری وفقربه گفته همه کارشناسان ومسولین وخودوزیرکارگفته افغانهابرن مشکل بیکاری حل میش واینقدرزیادن وهمچنین پلیس امنیت گفته افغانهاامنیت مملکت به خطرانداختن وکمترینشم بیکاری وخودنمایندگان مجلس گفتن یعنی چی که بیش از۳ملیون افغانی فقط توکارساختمانی اشغال کردن وچندبرابران توشغلهای دیگه غیرقانونی بایداخراج بشن هیچ جاقاچاقی راه نمیدن ۶ماا زندان دارحتی خودبالا۳۰کشوراروپایی پیشرفته جهان اول وپراب مرفح ...قبول نکردن۱ملیون اوارجنگ زده سوریه ای قبول کنن گفتن به ضررمردم وکشورمون ولی ایران بااین بیکاری وفقرنحومی بی ابی ...‌عواقبش این میش واینجاایناهمه کارمیکنن حتی جرم وجنایت بی ناموسی کوغیرت ایرانی

    • بینام

      تمام شرکت کنندگان در نزاع را بدون هیچ چشمداشتی به داعش دهید وگرنه قوانین ما هیچ کاری نمیکند دو روز زندان و فردا آزاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوستان مشهدی ها نگید همه جل خوب و بد هست در استان های مرزی هم اکثرا سلاح دارن بعدش تا زمانی کا افغانی ها در مشهد مقدس هست سلاح و جنایت هست....

    • بدون نام

      همه داعشی شدن دهن همدیگرو صاف میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج