جاباما
۸۲۲۴۴۴
۸۳ نظر
۵۰۱۲
۸۳ نظر
۵۰۱۲
پ

حرف‌های قشنگ روحانی: فیلترینگ بد است

رئیس جمهور گفت: ما در برخی از اقدامات خود ناموفق بودیم. اشکال این بود که فکر می‌کردیم این دستگاه تحت فرمان ماست که بگویم فیلتر، فیلتر می‌شود. فیلتر هم بشود، فیلترشکن را چه می‌کنیم. این فیلترشکن را هم نابود کردیم، فیلترشکن بعدی را چه می‌کنیم. فیلترشکن‌ها روزانه شدند، چه می‌کنیم؟ نه مسدود کردن و نه رها کردن ما را به مقصد نمی‌رساند؛ سواد رسانه‌ای جامعه را باید افزایش دهیم.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(دوشنبه) ضمن بازدید از نمایشگاه «کسب و کارهای آینده» که در وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات برگزار است، در جمع مدیران این وزارتخانه اظهار کرد: شاید در زمان پست و تلگراف و تلفن خیلی حکومت‌ها احساس دردسر نکردند و وقتی رادیو آمد حکومت‌ها احساس دردسر کردند زیرا مردم می‌توانستند پیام ها را دریافت کنند.

وی ادامه داد: اولین کسی که رادیو را ممنوع کرد پهلوی اول بود و اولین فیلترینگ به وجود آمد و بعدها تلویزیون آمد. ما در مبارزات انقلاب اسلامی از رادیو استفاده کردیم و صدای امام(ره) را ضبط می کردیم و با تلفن انتقال می‌دادیم.

حرف‌های قشنگ روحانی: فیلترینگ بد است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سخنان امام خمینی(ره) از طریق روزنامه‌های خارجی و تلویزیون‌های آنها به وسیله همین رسانه‌های صوتی و با ضبط صوت منتقل می‌شد، افزود: فناوری ارتباطات، رساندن پیام انقلاب را خیلی راحت‌تر کرده بود و سریع به دنیا مخابره می‌شد.

وی یادآور شد: ابتدای انقلاب اسلامی تنها ابزار پیام‌رسانی، نشر و کتابت بود و پیام امام (ره) از طریق اعلامیه و یا با ضبط صوت و از طریق تلفن مخابره می‌شد.

روحانی تصریح کرد: آن زمان ضبط صوت‌های قدیمی کمی سخت بود و حتی جابجایی‌ آنها مشکل بود اما وسایل جدید این‌گونه نیست.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: عادتی که انسان به یک پدیده و موقعیت دارد، گاهی تبدیل به حق می‌شود و فکر می‌کند که این عادت حق است و اگر خلاف عادت او اتفاق بیفتد، ناصواب و نادرست است.

وی ادامه داد: اگر یادتان باشد وقتی می‌خواستند حمام‌های قدیمی و خزینه‌ها را جمع کنند و دوش حمام وارد کشور شود، یک نهضت عظیمی درست شد و گفتند اسلام دارد از دست می‌رود و همان زمان که سال ۴۰ بود، عده‌ای می‌گفتند که با دوش آب نمی‌توان غسل کرد و این یک توطئه است.

روحانی تأکید کرد: وقتی تلفن به جوامع راه پیدا کرد، برخی از فلاسفه گفتند امکان‌پذیر نیست که صدا از داخل سیم رد شود و به کیلومترها دورتر برسد و این کار شیطان است و ممکن است که شیطان پیام‌ها را اشتباهی منتقل کند، به همین دلیل برای استفاده از تلفن شبهه آورده بودند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: طبیعت بشر این است که با هر چیز نو و جدیدی برخورد می‌کند؛ در زمینه مسائل ارتباطی هم همین‌طور است البته از عمر فناوری اطلاعات خیلی نگذشته است و در کشورمان بعد از پیروزی انقلاب، فناوری‌های ارتباطی توسعه پیدا کرده‌اند درحالی‌که قبل از انقلاب موبایل و اینترنت وجود نداشت و اگر هم وجود داشت، برای نظامیان بود؛ حتی اروپا هم موبایل نداشت.

وی افزود: حدود ۳۰ سال است که موبایل در جوامع مورد استفاده قرار می‌گیرد و منافع بسیاری دارد. ممکن است خطرات و مشکلاتی هم داشته باشد. همانطور که وقتی اتومبیل وارد شد، ما در روستا بودیم و خیلی مهم بود که یک ماشین عبور کند. شاید ساعت‌ها منتظر می‌ماندیم تا فقط به تماشای ماشین بنشینیم و مادرها توصیه می‌کردند که به خیابان نزدیک نشویم چون ماشین کنترلی ندارد و می‌گفتند از بالای تپه بروید و رد شدن ماشین را نگاه کنید.

روحانی ادامه داد: آن زمان که ماشین تازه آمده بود فکر می‌کردند که رانندگی یک فناوری عظیم است و کسی که شوفر است، یک کار سطح بالایی انجام می‌دهد که رانندگی را یاد گرفته و هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که روزی همه رانندگی انجام دهند و ممکن بود برای آنکه ماشین خطرناک است، بگویند که جاده‌ها را دیوار بکشید تا ماشین‌ها رفت و آمد نداشته باشند و مردم راحت شوند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه لازم است فرهنگ استفاده از هر تکنولوژی و وسیله‌ای را به مردم یاد داد، اظهار کرد: باید به مردم استفاده از اتومبیل را آموزش دهیم و نمی‌شود به دلیل اینکه تصادف در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، بگوییم که به هیچ‌وجه اتومبیل استفاده نکنید. خب اگر اتومبیل نباشد، راه‌حل جایگزین آن چیست؟ آیا مردم باید با قاطر جابجا شوند و دیگر به فکر جایگزین آن نیستند؟

وی یادآور شد: اگر بگوییم اتومبیل نباشد، آیا همه عالم تحت فرمان ما هستند، درحالی‌که مردم خودشان ابزار مناسب را انتخاب می‌کنند. به طور مثال در گذشته یخچال وجود نداشت و نمی‌توان گفت که اگر نگهداری یک نوع موادغذایی در فریزر مضر است، دیگر یخچال مفید نیست. لازم است فرهنگ‌سازی انجام شود و این اصل است و باید شناخت نسبت به پدیده‌ها به وجود آید.

رئیس جمهور با اشاره به وجود فضای مجازی در زندگی مردم اظهار کرد: امروز زندگی خاصی با استفاده از فضای مجازی به صورت شبکه ای شکل گرفته است و این برای مردم به یک عادت تبدیل شده است حالا عادت ها گاهی خوب هستند گاهی بد و ناپسند اما به هر شکل مردم به موبایل عادت کرده اند.

روحانی ادامه داد: اگر صبح موبایل را از مردم را بگیرید نمی دانند باید چکار کنند چرا که آنها به دوستان خود با موبایل پیام می دهند و حتی تاکسی خود را از طریق موبایل صدا می کنند، همچنین اخبار را از طریق موبایل دریافت می‌کنند و صداها، فیلم ها و عکس ها را در موبایل خود مشاهده می کنند.

وی تصریح کرد: تحولات تکنولوژی و فناوری ارتباطات با زندگی مردم همراه است و نمی توانیم این تحولات را از زندگی مردم جدا کنیم چرا که امکان پذیر نیست حاکمیت بگوید موبایل هم مضراتی دارد و هم فوایدی و به تشخیص من باید آن را کنار بگذارید.

رئیس جمهور عنوان کرد: مردم اگر در شرایطی قرار بگیرند که حاکمیت به آنها بگوید موبایل را کنار بگذارید آن را در جیب خود می‌گذارند و آن را خارج نمی‌کنند و جایی که تنها بودند از آن استفاده می‌کنند.

روحانی تاکید کرد: ما نمی توانیم با خواست مردم مبارزه کنیم، این نه قانونی است و نه شرعی. ما فکر می‌کنیم اختیاراتی داریم که از آسمان‌ها آمده و می توانیم به زمینیان هر فرمانی را صادر کنیم، اینطور نیست ما هر اختیاری داشته باشیم؛ خداوند هم به پیامبرش فرمود تو وکیل مردم نیستی و فقط باید پیام را به آنها برسانی. مردم خودشان می دانند که انتخاب کنند یا نه.

روحانی خاطر نشان کرد: لحن‌ها در فضای مجازی لحن های خیلی بدی است. من در مقاله‌ای می‌خواندم لحن ما ایرانی‌ها در فضای مجازی خیلی نامناسب‌تر از کشورهای پیشرفته با یکدیگر است.

وی ادامه داد: ما در برخی از اقدامات خود ناموفق بودیم. اشکال این بود که فکر می‌کردیم این دستگاه تحت فرمان ماست که بگویم فیلتر، فیلتر می‌شود. فیلتر هم بشود، فیلترشکن را چه می‌کنیم. این فیلترشکن را هم نابود کردیم، فیلترشکن بعدی را چه می‌کنیم. فیلترشکن‌ها روزانه شدند، چه می‌کنیم؟ فناوری‌های ارتباطی و فضای مجازی بهترین ابزار برای شفافیت و مقابله با رانت و فساد است.جوانان و نوجوانان بیش از همه از اثرات منفی فیلترینگ آسیب می‌بینند. نه مسدود کردن و نه رها کردن ما را به مقصد نمی‌رساند؛ سواد رسانه‌ای جامعه را باید افزایش دهیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ما نباید بگذاریم برخی از این موضوع سوءاستفاده کنند. می دانند که اینها پول است، پول مثل جان نیست، خیلی سخت است از آن گذشتن. اما ما به عنوان دولت نباید بگذاریم عمر مردم، وقت مردم برای این موضوعات تلف شود. شما در اروپا ببینید یک پیام تبلیغاتی برای کسی ارسال نمی‌شود. با اعصاب مردم بازی نکنیم. اتلاف وقت و اذیت کردن مردم خلاف شرع و حرام است.

روحانی اظهار داشت: به خاطر پول، وقت و زندگی مردم را تلف می کنیم. این خیلی مهم است که ما از این ابزار به جا و صحیح استفاده کنیم. همه ما می دانیم که در شرایط امروز جامعه ما، چقدر بحث IT برای ما مهم است. در واقع بحث این نیست که بخشی از اقتصاد ما وابسته به فضای مجازی است بلکه این فناوری یک پایه اصلی برای تمام اقتصاد ماست.

رئیس جمهور با بیان اینکه فضای سایبری توانمندساز است و به عنوان یک زیرساخت و زیربنا در تمام حوزه های علمی، فرهنگی و اقتصادی اثرگذار است، تصریح کرد: شما امروز اینترنت و فضای مجازی را به روستاها می‌رسانید و بر حسب آمار و ارقامی که اعلام شده است، رشد خوبی را در این رابطه در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد هستیم اما باید تلاش کنیم که این موضوع هم مثل برق رسانی به روستاها پیشرفت داشته باشد به نحوی که امروز دیگر هیچ روستای با ۱۰ خانوار نداریم که در آن برق نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو کاری به فیلتر نداشته باش
      قیمت ها رو بیار پایین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفای مهمی زد . برجامش هم خوب بود . اصولگراها نمیذارن همه چی خوب بشه کاسب تحریمن

      • بدون نام

        چه جالب مردم میدونن خودشون انتخاب کنن یا نه چقدم که شماها به این فرمان خدا گوش میکنید

    • سیا

      یعنی تو هیچ دخالتی در فیلترینگ نداری؟ مخصوصا تلگرام؟ تو نبودی که دستور فیلترشو دادی؟ واقعاً دلم به حال خودم می سوزه که در مملکتی زندگی می کنم که حتی حتی یک نفر وجود داشته باشه این حرفا رو باور کنه و هستند خیلیا که باور می کنن. از اونی که علنی بده نباید ترسید. از اونی باید ترسید که وانمود می کنه خوبه س. مثل ایشون و ظریف و جهرمی. عوامفریبی به این وضوح در تاریخ نبوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باهات هم عقیده ام

      • بدون نام

        بابا چکار به روحانی دارید؟ اینها تدارکات چی و سخنگو هستن نه بیشتر

      • بدون نام

        البته جهرمی در سمت وزیر ارتباطات بسیار خوب عمل کرده

      • بدون نام

        خدا کنه تلگرام برای همیشه فیلتر شود

    • بدون نام

      اگر رسانه آزاد داشته باشیم انتقادات شدیدی از دولت اصلاحطلب شما می شود و آنوقت شما تاب نمی آورید و با آنها برخورد می کنید!!؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشون طاقت انتقادهای کوچک صدا وسیما رو نداره چه برسه به رسانه آزاد

    • ایرانی

      به کی می گید خودتون رسانه را بسته اید با هر صدای مخالفی مثل دشمن برخورد می کنید

    • حمید

      جناب روحانی تلگرام نور چشم نسل جوان است ، لطفا از فیلتر خارجش کنید

      تلگرام عاشقانه دوستت داریم

    • حمید

      تلگرام را رفع فیلتر کن لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دست این نیست بابا؛ فبلترها دست گروههای امنیتیه

    • حامی

      این هم دومین جوک جناب روحانی در سال جدید میلادی
      اولی یک میلیون کار اضافه کردم
      دومی فیلتر بد است

    • مجیدآبی

      چه عجب هرچندحرف زدن بدون عمل بدردنمیخوره

    • بدون نام

      خوش به حال تو

    • بدون نام

      مثال های خوبی زدی به همین دلیل گوش نمیکنیم به حرفتون مبنای علمی منطقی وقانونی و شرعی نداره خودتم میگی

    • بدون نام

      آقای روحانی بس است. خسته شدیم از حریفهای شما.

    • Tohid

      باشه دستور میدم فیلتر نکنن نمیدونستم فیلترینگ انقدر بده.

    • مجید

      تازه دارند منطقی حرف زدن رو شروع می‌کنند

    • بدون نام

      خداوکیلی دارم فکر میکنم که اینا در مورد مردم چی فکرکردن!!ناسلامتی رئیس جمهور80میلیون جمعیتی این چرت وپرتا چیه تحویل مردم میدی.
      اینم خبر مهم بود اخه!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باهوش نیستی تلویحا جواب امثال رائفی ست گفت نوروز که چی فصل تغییر میکنه معکوس میشمارن توپ در میکنن همه نگاه میکنند . این متن یعنی واپسگرا و رائفی از روی تپه ماشین تماشا میکردن

    • بدون نام

      تو متن حرفات ببین چقدر الکی نگرانین و محدودیت بیجا درست کردین برای مردم

    • بدون نام

      واقعاً فیلترینگ چه فایده ای داره!وقتی بلاکچین تلگرام در راهه!!!
      لطفاً به شعور مردم توهین نکنید........

    • سید موسوی

      رییس جمهور :روحانی فیلترینگ بد است
      رییس شورای امنیت ملی:روحانی فیلتر کنید همه چی رو فیلترینگ خوب است

    • بدون نام

      دروغگویی بدترست

    • بدون نام

      فقط دروغ

    • والنتیناخانم

      اره دراین رمینه افرین استای کلید

    • ایرانی

      خوب داری بیان میکنی!!!! همه چیز رو به مات بگو ترس نداره ولله!!!!حقیقت را بگو

    • سربانتین

      تیترتون قشنگ نیست ! درسته اگه روحانی نبود شاید فیلترینگ به اینجا نمی رسید و کمتر بود ، چون موضوع فیلترینگ الان وارد فاز تسویه حساب جناحی شده و بیشتر از اینکه برای اینترنت باشه برای گرفتن حال روحانی هست که روش اینقدر مانور میده ...

    • بدون نام

      آقای روحانی لطفا یه مقدار هم شده خجالت بکش آخه تا کی دروغ

    • محک

      خوبه روت میشه درموردفیلت صحبت کنی ازکلیدم میگفتی مردم یادشون بیادکلیدارنون وآب تویی ...

    • ناشناس

      و فقط و فقط حرف و حرف و حرف

    • sam

      مرغ 14 هزار تمن
      استیضاح ریس جمهور خوب است

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      حرفای قشنگ میزنی به دلم داری چنگ میزنی

    • بدون نام

      هنوز درك نكردن فيلتر جواب نميدهد

    • بدون نام

      دست روحانی دیگه رو شده از جلو میگه فیلتر بده و از پشت میگن حتما فیلتر کنید چون به یه گروهها و نهادها باید باج بده

    • بدون نام

      روحانی استعفا

    • بدون نام

      روحانی استعفا چندرو

    • حسن شریفی نیا

      مطمئن دیگر فیلتر اینستا هم صادر شده

    • نقطه

      متاسفانه شما هیچ کاره هستید آقای رییس جمهور

    • متی

      تو که الحمدالله هیچی از دستت نمیاد حداقل اظهار نظر هم نکن لطفا

    • ابن الرضا

      آخه این چکاریه ، که دارید کاری میکنید که مردم رو بزور وادار کنید که از شبکه های اجتماعی ساخت ایران استفاده کنند ، تلگرام رو فیلتر کردید ، ولی ما داریم براحتی با نصب یک فیلترشکن و یا با پروکسی استفاده میکنیم ،، یوتیوب ، فیسبوک هم فیلتر کردید ولی ما داریم استفاده میکنیم ،، ایمو و اینستاگرام و واتساپ هم که بزودی میروند بغل دست تلگرام و یوتیوب و فیسبوک ، ولی ما بازهم استفاده میکنیم ، آقاجان زور که نیست ، از شبکه های اجتماعی داخلی خوشمون نمیاد ، و میل شدید به شبکه های اجتماعی تلگرام واتساپ یوتیوب فیسبوک اینستاگرام ایمو داریم ، بیکار نشینید ای دولتمردان ، از شما فیلتر کردن ، و از ما نصب بیشتر فیلترشکنها ، تا ببینیم در نهایت چه خواهد شد و کی پیروز خواهد شد ، ما ملت ، یا شما سیاسیون ،
      صمنا یه قحبتی هم داشتم با شما دست اندرکاران نرم افزار برترینها محترم ، نظرات ما رو حذف نکنید ، چرا حذف میکنید ، چون حرف حق میزنیم ؟؟

    • بدون نام

      من اصلا گوش نمیدم چب میگه . حناش رنگ نداره برا ما

    • شیما

      این روحانی سخنرانی میکنه یا استنداپ کمدی؟ شما که خودت به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی دستور رو ابلاغ کردی پس چرا زدی زیر حرف خودت می خوای خودت رو موجه نشون بدی؟

    • بدون نام

      هنوز هم هستند کسانی که فکر میکنند ابر پایین را نگاه میکند و تصمیم میگیرد که ببارد و یا نه

    • بدون نام

      خدایا ما رو از دست این دروغا نجات بده
      به فکر گرونی باش شب عید رسید ملت جیبشون خالی هستا

    • بدون نام

      خدایا ما رو از دست این دروغا نجات بده
      به فکر گرونی باش شب عید رسید ملت جیبشون خالی هستا

    • بدون نام

      اقای روحانی سلام,,,خسته نباشی با بیچاره کردن مردم,,,گرونی بیداد کرده تازه اگه بنزین رو کارتی کردی خدا ازت نگذره,,,خدا لعنت کنه مارو که بهت رای دادیم وخدا لعنت کنه تورو که بیچاره مون کردی

    • بدون نام

      بخدا آقای روحانی بدبختی ازمردم کردین که هیچ زمانی تاریخ به خودش دیده خجالت نمی کشی

    • meysam

      تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمیگیره؟

    • بدون نام

      روحانی دیگر بس است

    • sajjad_rs

      فقط حرف پ کو عمل

    • علی

      ما را میخندانی برادر کل اقتصاد مملکت را شفاف کنید دست ما مردم که نیست والا من دیگه شکمم داره پاره میشه از دروغها هر کسی یه گوشه ایی کارخانه ایی در اختیار دارد ما هم مردم هستیم دیگه

    • بدون نام

      حرف نزن عمل کن
      تلگرام رو از فیلتر در بیار
      عمل کن حرف نزن

    • علی

      آقای روحانی شما درخلوت خودتان راجع به ملت چه فکر میکنید؟در تصوراتتون برای ملت چندتا پا میشمرید؟؟؟؟واقعن فکر میکنین ملت حرفهای شما رو باور میکنن

    • بدون نام

      اینجا همه دشمن روحانی هستند و مشخص است یک حمله سایبری علیه دولت طراحی شده است .
      روحانی چه خوب باشد یا بد ، این حرفهایی که زده تازگی دارد و بسیار ارزشمند است
      ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفای روحانی هیچ وقت تازگی ندارد اگر از اولین روزی که امد همه حرفهایش را برعکس کنید همه حرفاش راسته فک کنم تو کلا قرمزی یکی از شخصیتها را از روی روحانی ساخته بودن هرچیزی را میخواست بگه خوبه میگفت بده اگه میخواس بگه گشنمه میگف سیرم و.....

    • بدون نام

      مردم سواد رسانه ای دارند تنها کسایی که بی سوادند شماهایید

    • بدون نام

      فقط اونجا که گفت قبل انقلاب موبایل نبود و بعد انتقلاب اومد خخخخخخخخ

    • K2

      آقا ...من بوی فیلتر میشنوم . حقیقتا هربار ک آقای روحانی اومد کلی دفاع از حق مردم کرد بعدش ی اتفاق بدی افتاد مثلا همین تلگرام یادتونه ميگفت هیچ انگشتی نباید رو فیلتر هیچ شبکه ای بره ؟؟.... ی هفته دیگه اینستا گرام فیلتره .علی برکت الله.

    • بدون نام

      کار از این حرف ها گذشته عشقم

    • رائف

      بابا بسه دیگه :(((((

    • رائف

      بابا بسه دیگه :(((((

    • محمد

      من به روحانی رای دادم ولی وقتی می بینم حرف و عملش کاملا متضاده، واقعا به خاطر حماقت سیاسی خودم شرم می کنم

    • بدون نام

      حرف و عملش متفاوته.

    • غلامرضا

      تنها حرف حساب.

    • س

      فقط حرف. بخدا دیگه حوصله نداریم. هیچی نگو فقط همه چی درست کن

    • بدون نام

      خیلی بدی قهرم باهات! بد بد بد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه جوک بگو روحانی توگوگل بزن روحانی میاددروغگو

      • بدون نام

        یه جوک بگو روحانی توگوگل بزن روحانی میاددروغگو

    • بدون نام

      فیلترینگ باعث خفت ایران می شه....غیر اخلاقی رو فیلتر کنید اما غیر اون ، حرمت ایران رو خیلی تنزل می ده....

    • mahsa

      اگه بده پس لطفا تلگرام رو رفع فیلتر کنید

    • حمید

      ناز بشی تو... تو که انقد بلا نبودی

    • علی

      شما بعنوان رییس جمهور اکثریت مردم ایران و نفر دوم کشور که مردم با چه امیدی به شما رای دادندچه اقدامی برای جلوگیری از این کار انجام دادید اصلا کوچکترین حرکتی از خودتان نشان دادید والا همه میدانند فیلتر بد است

    • بدون نام

      جناب گالیور نقشه رو رد کن بیاد، فکری به حال نون بکن که خربزه آبه،

    • کرمانشاه

      وای خدا اینا چه باحال هستن هنوز فکر میکنن تلگرام فیلتره واز دسترس خارج شده !ای بابا عجب

    • مهسا

      فقط حرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو بهمن ماهیم ها

    • مهستی

      بذار تا به حرفای قشنگ تو تکیه کنم
      عشقو با رنگ حقیقت به خودم هدیه کنم
      حرفای قشنگ میزنی . به دلم داری چنگ میزنی
      به پای غم کهنه دل . با حرفات داری سنگ میزنی
      زود به بن بست میرسه عاشقیا
      وقتی که هجوم آورد خستگیا
      عزیزم فردا پشیمون نشیا
      باهمه عشقا و دلبستگیا

    • بدون نام

      چی داری میگی بابا ، میخوان اینترنت بین المللی و قطع کنن که واقعا بشیم کره شمالی. اونوقت میگه فیلترینگ بد است. کلا و رسما ۷۸ میلیون ایرانی توسط ۲ میلیون عراقی و سوریه ای و فلسطینی و... از خدا بی خبر اسیر شدن. تو کشور خودمون زندانی هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج