۸۲۲۵۸۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ایرباس در اندیشه تولید هواپیما‌های خودران

اگر چه تولید هواپیماهای خودران مدتی است که آغاز شده اما هنوز خبری از تولید هواپیماهای مسافربری بدون خلبان نیست. با این حال ایرباس قصد دارد این ایده را عملیاتی کند.

خبرگزاری مهر: گرازیا ویتادینی مدیر ارشد امور فناوری ایرباس در سخنرانی خود در کنفرانس طراحی و حیات دیجیتال در مونیخ آلمان تصریح کرد ایرباس قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی در آینده ای نزدیک هواپیماهای مسافربری تولید کند که بتوانند به طور کاملا خودکار به سمت مقصد پرواز کرده و در فرودگاه از قبل برنامه ریزی شده فرود آیند.

ایرباس قصد دارد این طرح را در دو مرحله اجرا کند. در مرحله اول یکی از دو خلبان هواپیماهای تولیدی ایرباس حذف شده و سیستم های رایانه ای جایگزین آن می گردد. در مرحله دوم خلبان دیگر هم حذف می شود و هدایت هواپیما به صورت کاملا خودران صورت می گیرد.

حذف خلبان از هواپیماهای مسافربری برای شرکت های هواپیمایی بسیار مفید است، زیرا هزینه های آنها را به علت عدم پرداخت حقوق به خلبان ها به میزان چشمگیری کاهش می دهد. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۰ میلیارد دلار بودجه در صنعت هواپیمایی صرف پرداخت حقوق به خلبانان شده است. از سوی دیگر این تحول به صرفه جویی در مصرف سوخت می انجامد، زیرا هواپیماهای خودران مسیریابی را با دقت بیشتری انجام می دهند.

البته مهم ترین چالش در این زمینه اقناع مقامات سیاسی و نیز مسافران عادی در مورد امنیت هواپیماهای خودران است. بررسی که در این زمینه توسط بانک سرمایه گذاری یو بی اس سوئیس صورت گرفته نشان می دهد ۵۴ درصد از مردم جهان فعلا به هیچ عنوان تمایلی به مسافرت با هواپیماهای خودران ندارند و تنها ۱۷ درصد از آنان با رضایت کامل حاضر به استفاده از چنین هواپیماهایی هستند. بنابراین به نظر می رسد در گام اول هواپیماهای باربری خودران شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ی لحظه فکر کردم گفتید ایرانخودرو. برق ازسه فازم پرید. رو زمین محصولاتشون روزی چهل تا کشته میده وای بحال مون اگه بخوان رو هوا هم محصول بفرستن. مگه کشوری دیگه جرات میکنه هواپیما بلند کنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج